Схильність до навчання залежить від генетики

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Дослідження, проведені міжнародною групою вчених у 13 країнах, показали, що успішність у школі визначають генетичні маркери однонуклеотидних поліморфізмів (SNP). Наявність кожного з трьох досліджених ученими SNP змінює середню тривалість навчання.

Міжнародна група вчених зі 129 наукових центрів, розташованих у 13 країнах Європи, Австралії та США, виявила генетичні маркери, що визначають успішність дитини у школі.

Як повідомляють іноземні ЗМІ, вчені проаналізували генетичний матеріал 125 тисяч людей і зіставили наявність у ДНК тих чи інших однонуклеотидних поліморфізмів (скорочено SNP, single-nucleotide polymorphism) з даними про те, скільки класів закінчив носій такого геному.

Дослідники з’ясували, що при співвідношенні певних SNP із тривалістю навчання виявляються генетичні маркери, які впливають на здатність здобувати освіту.

Науковці підкреслюють, що ця закономірність поки носить виключно статистичний характер. У роботі дослідників перераховуються три SNP і наявність кожного змінює середню тривалість навчання приблизно на один місяць.

Сумарний внесок щодо навчання проаналізованих генетичних факторів оцінюється в два відсотки. В оцінці не фігурують важкі генетичні захворювання на зразок синдрому Дауна. Йдеться лише про однонуклеотидних поліморфізмів у геномі здорових людей.

Зазначимо, що під однонуклеотидним поліморфізмом розуміються ділянки ДНК, які в різних людей можуть відрізнятися на одну нуклеотидну пару: число варіацій для одного SNP обмежена, але через велике сумарне число SNP кожна людина має фактично унікальну комбінацію таких маркерів.

Аналіз SNP широко використовується для визначення спорідненості, відновлення картини міграції народів і пошуку генетичних факторів, що визначають схильність до хвороб.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Від рутини до творчості: як використовувати штучний інтелект в методичній роботі

Скористайтеся можливостями штучного інтелекту, щоб урізноманітнити методичну роботу з педагогами. Підкажемо, які нейромережі стануть у пригоді під час професійної діяльності
2741

Персоналізація за 5 хвилин: як штучний інтелект допомагає створювати унікальні завдання та тести для учнів

Інтернет-ресурси, зокрема нейромережі, стрімко набирають популярності. Ознайомтеся з основними відомостями про нейромережі та штучний інтелект в освітньому процесі. Скористайтеся досвідом, як створювати за їх допомогою навчальний контент і розвивати в учнів критичне мислення
1698

Базовий компонент дошкільної освіти як держстандарт

Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція) затверджено 12 січня 2021 року наказом МОН №33. Він визначає вимоги до обов’язкових компетентностей та результатів освіти дитини дошкільного віку, а також умови, за яких ці результати можуть бути досягнуті відповідно до міжнародних стандартів якості освіти
107411

Неповторний сценарій: як зберегти унікальність кожної дитячої події

Музкерівник як режисер: секрети створення атмосферних свят. Які компоненти сценарію є традиційними, як правильно обрати репертуар для дошкільнят та персонажів свята, а також організувати підготовку до свята без стресу
4108

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді