Схильність до навчання залежить від генетики

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Дослідження, проведені міжнародною групою вчених у 13 країнах, показали, що успішність у школі визначають генетичні маркери однонуклеотидних поліморфізмів (SNP). Наявність кожного з трьох досліджених ученими SNP змінює середню тривалість навчання.

Міжнародна група вчених зі 129 наукових центрів, розташованих у 13 країнах Європи, Австралії та США, виявила генетичні маркери, що визначають успішність дитини у школі.

Як повідомляють іноземні ЗМІ, вчені проаналізували генетичний матеріал 125 тисяч людей і зіставили наявність у ДНК тих чи інших однонуклеотидних поліморфізмів (скорочено SNP, single-nucleotide polymorphism) з даними про те, скільки класів закінчив носій такого геному.

Дослідники з’ясували, що при співвідношенні певних SNP із тривалістю навчання виявляються генетичні маркери, які впливають на здатність здобувати освіту.

Науковці підкреслюють, що ця закономірність поки носить виключно статистичний характер. У роботі дослідників перераховуються три SNP і наявність кожного змінює середню тривалість навчання приблизно на один місяць.

Сумарний внесок щодо навчання проаналізованих генетичних факторів оцінюється в два відсотки. В оцінці не фігурують важкі генетичні захворювання на зразок синдрому Дауна. Йдеться лише про однонуклеотидних поліморфізмів у геномі здорових людей.

Зазначимо, що під однонуклеотидним поліморфізмом розуміються ділянки ДНК, які в різних людей можуть відрізнятися на одну нуклеотидну пару: число варіацій для одного SNP обмежена, але через велике сумарне число SNP кожна людина має фактично унікальну комбінацію таких маркерів.

Аналіз SNP широко використовується для визначення спорідненості, відновлення картини міграції народів і пошуку генетичних факторів, що визначають схильність до хвороб.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
53954

Які заходи до тижня права провести в закладі освіти

Мета тижня правової освіти — сприяти розвитку правової свідомості та відповідальності в учнів, що допоможе їм краще орієнтуватися в правових питаннях та готуватися до активної участі в суспільному житті.
53831

Як фіксувати динаміку розвитку дитини з ООП в журналі спостережень

Одна з основних функцій асистента вчителя – спостереження за дитиною з особливими освітніми потребами. Результати спостережень він фіксує у відповідному журналі чи щоденнику. З’ясуємо, у якій формі його ліпше вести, що зазначати, аби записи допомогли команді супроводу розробити або за потреби скоригувати індивідуальну програму розвитку дитини
136

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді