Схильність до навчання залежить від генетики

Дослідження, проведені міжнародною групою вчених у 13 країнах, показали, що успішність у школі визначають генетичні маркери однонуклеотидних поліморфізмів (SNP). Наявність кожного з трьох досліджених ученими SNP змінює середню тривалість навчання.

Міжнародна група вчених зі 129 наукових центрів, розташованих у 13 країнах Європи, Австралії та США, виявила генетичні маркери, що визначають успішність дитини у школі.

Як повідомляють іноземні ЗМІ, вчені проаналізували генетичний матеріал 125 тисяч людей і зіставили наявність у ДНК тих чи інших однонуклеотидних поліморфізмів (скорочено SNP, single-nucleotide polymorphism) з даними про те, скільки класів закінчив носій такого геному.

Дослідники з’ясували, що при співвідношенні певних SNP із тривалістю навчання виявляються генетичні маркери, які впливають на здатність здобувати освіту.

Науковці підкреслюють, що ця закономірність поки носить виключно статистичний характер. У роботі дослідників перераховуються три SNP і наявність кожного змінює середню тривалість навчання приблизно на один місяць.

Сумарний внесок щодо навчання проаналізованих генетичних факторів оцінюється в два відсотки. В оцінці не фігурують важкі генетичні захворювання на зразок синдрому Дауна. Йдеться лише про однонуклеотидних поліморфізмів у геномі здорових людей.

Зазначимо, що під однонуклеотидним поліморфізмом розуміються ділянки ДНК, які в різних людей можуть відрізнятися на одну нуклеотидну пару: число варіацій для одного SNP обмежена, але через велике сумарне число SNP кожна людина має фактично унікальну комбінацію таких маркерів.

Аналіз SNP широко використовується для визначення спорідненості, відновлення картини міграції народів і пошуку генетичних факторів, що визначають схильність до хвороб.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Психолого-педагогічна характеристика учня: як скласти

Часто практичним психологам закладів освіти надходить запит на діагностику дитини та подання результатів обстеження в різні служби. Оптимальним варіантом представлення результатів обстеження є психологічна характеристика учня.
402411

Оцінювання навчальних досягнень учнів

Під час внутрішнього контролю в навчальному закладі вивчають різні питання. Одне з них — рівень навчальних досягнень учнів. Щоб правильно встановити рівень навчальних досягнень учнів, слід дотримуватися визначених критеріїв
180658

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді