Оскільки професійна діяльність медичних працівників передбачає активну та постійну взаємодію в системі «людина — людина», то неодмінно стануть у пригоді такі комунікативні навички:
- уміння спілкуватися з колегами, дітьми та їхніми батьками відповідно до ситуації;
- здатність до емпатії;
- уміння проявляти дружелюбність.
Культура та етика поведінки на робочому місці передбачає взаємну ввічливість, що виражається в дотриманні субординації та відсутності фамільярності під час спілкування з колегами, звернення за консультацією або порадою і навіть під час висловлення сумнівів та заперечень.
Принцип співпраці є основним у лікувально-профілактичній діяльності медичних працівників дошкільних навчальних закладів. Адже високих результатів набагато легше досягти тоді, коли колектив працює як злагоджений механізм. Інакше тільки-но хтось не спрацює на повну чи відхилиться від визначеного напряму, як це одразу змушує змінювати стратегію й перелаштовувати інших. Відповідно наростає загальна фонова тривога, знижується рівень довіри між колегами тощо.
Отже, встановлення етично зумовлених та професійно доцільних взаємин у колективі має позитивний вплив не лише на якість роботи, а й на її результативність.
Рекомендації психолога щодо способів уникнення конфліктних ситуації в колективі дошкільного навчального закладу читайте у статті «Медична етика в роботі з колегами: профілактика конфліктів» червневого номера журналу «Медична сестра дошкільного закладу».