Переступивши поріг дошкільного навчального закладу, дитина потравляє в незнайомий світ. Навколо все нове: і будівля, і група, і дитячий колектив, і дорослі. Зміна звичних умов перебування вимагає від дитини перебудови раніше сформованого стереотипу поведінки. А це процес нелегкий.
У період адаптації через різкі зміни умов перебування у дітей можуть порушуватися сон, апетит, настрій, інколи підвищується температура тіла. У деяких новачків спостерігають тимчасову втрату мовлення, порушення раніше набутих навичок.
Щоб процес адаптації дитини пройшов якомога легше, доцільно організувати життя дитини в родині відповідно до режиму дня, якого дотримуються в дошкільному навчальному закладі. Сон, вживання їжі, прогулянки й інші режимні моменти варто проводити в один і той самий час.
Окрім того, слід заздалегідь познайомити дитину з майбутнім вихователем, провести екскурсію до групи та ігрового майданчику, налаштовуючи дитину на те, що перебування в дитячому колективі та в закладі — це приємна, радісна й очікувана подія.
Діти третього-четвертого року життя граються «поряд», а не «разом». Тому дорослий потрібен дитині більше, ніж одноліток. Тож якщо вихователь дитині сподобається, то зникне чимало проблем, пов’язаних із перебуванням у дитячому садку.
Для дітей старшого віку мають велике значення способи входження їх у рольову структуру групи. Важливо, щоб вихователь допоміг дитині не тільки познайомитися з усіма дітьми групи, а й організував такі види спільної діяльності, які допомогли б новенькому відчути себе своїм серед однолітків.
Про медичний супровід процесу адаптації дитини до умов дошкільного навчального закладу читайте в наступних номерах журналу «Медична сестра дошкільного закладу».