Чим корисна анімотерапія для дітей?

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Останнім часом особливої популярності набуває терапія тваринами, або анімотерапія (від грец. Anima — тварина). Що це таке? І чи дійсно така терапія корисна для дітей? Пропонуємо ознайомитися з цим.

Мабуть, кожен із нас помічав лікувальні властивості, якими володіють домашні тварини. Сьогодні, у час новітніх технологій, учені почали відроджувати традиції анімотерапії для лікування хвороб та відхилень у дітей.

За словами завідувача кафедри психотерапії Харківської медичної академії післядипломної освіти, доктора медичних наук Бориса Михайлова, анімотерапія — це, перш за все, метод медико-психологічної реабілітації для дітей та підлітків.

Безпосередній тактильний контакт із дрібними тваринами, наприклад, із собаками та кішками, є для дітей потужним емоційним чинником. Фізичний та емоційний компоненти позитивно впливають на психіку та розвивають дитину інтелектуально.

В анімотерапії є й психологічна складова. Навіть просте спостереження за тваринами заспокоює нервову систему і приносить велике естетичне задоволення.

Саме ці компоненти становлять основу лікувально-профілактичних та реабілітаційних програм.

Актуальність анімотерапії в Україні зростає під впливом збільшення кількості дітей з ДЦП, аутизмом, синдромом Дауна, синдромом дефіциту уваги і гіперактивності, різними неврозами, порушеннями нервової системи та психічними розладами.

За допомогою анімотерапії діти і підлітки вчаться визначати свій емоційний стан і розповідати про це. Навіть пасивне спостереження за тваринами вимагає хоча б мінімального фізичного руху, що корисно для дітей із важкими ураженнями опорно-рухового апарату.

Докладніше про роботу з дитиною із синдромом дефіциту уваги та гіперактивності читайте на сторінках серпневого номера щомісячного журналу «Практичний психолог: Школа».

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Педагогічні читання: нетрадиційні форми проведення

Як провести педагогічні читання в закладі освіти нетрадиційно? Як організувати підготовку до педагогічних читань та інтерактивну роботу під час їх проведення — читайте та використовуйте детальні алгоритм та опис у статті
11537

Дидактичні ігри для дітей

Дидактична гра — ефективний інструмент для розвитку дошкільнят. Якими мають бути дидактичні ігри для дошкільнят, щоб було і цікаво, і корисно? Приклади готових дидактичних ігор — у статті
275527

Сходинками самоосвіти — до професійного зростання

Самоосвіта вихователя — рушійна сила його професійного розвитку. Які складники самоосвіти і що зробити, щоб самоосвіта не була стихійною і безсистемною — розглядаємо у статті. Скористайтеся також анкетою, щоб з'ясувати рейтинг чинників самоосвіти.
22097

Документи асистента вчителя у роботі з учнями з особливими освітніми потребами

Документація асистента вчителя не остаточно унормована. Заклад освіти самостійно затверджує перелік документів на основі посадових обов'язків асистента вчителя та окремих нормативних документів і роз’яснень
264542

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді