Чим корисна анімотерапія для дітей?

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Останнім часом особливої популярності набуває терапія тваринами, або анімотерапія (від грец. Anima — тварина). Що це таке? І чи дійсно така терапія корисна для дітей? Пропонуємо ознайомитися з цим.

Мабуть, кожен із нас помічав лікувальні властивості, якими володіють домашні тварини. Сьогодні, у час новітніх технологій, учені почали відроджувати традиції анімотерапії для лікування хвороб та відхилень у дітей.

За словами завідувача кафедри психотерапії Харківської медичної академії післядипломної освіти, доктора медичних наук Бориса Михайлова, анімотерапія — це, перш за все, метод медико-психологічної реабілітації для дітей та підлітків.

Безпосередній тактильний контакт із дрібними тваринами, наприклад, із собаками та кішками, є для дітей потужним емоційним чинником. Фізичний та емоційний компоненти позитивно впливають на психіку та розвивають дитину інтелектуально.

В анімотерапії є й психологічна складова. Навіть просте спостереження за тваринами заспокоює нервову систему і приносить велике естетичне задоволення.

Саме ці компоненти становлять основу лікувально-профілактичних та реабілітаційних програм.

Актуальність анімотерапії в Україні зростає під впливом збільшення кількості дітей з ДЦП, аутизмом, синдромом Дауна, синдромом дефіциту уваги і гіперактивності, різними неврозами, порушеннями нервової системи та психічними розладами.

За допомогою анімотерапії діти і підлітки вчаться визначати свій емоційний стан і розповідати про це. Навіть пасивне спостереження за тваринами вимагає хоча б мінімального фізичного руху, що корисно для дітей із важкими ураженнями опорно-рухового апарату.

Докладніше про роботу з дитиною із синдромом дефіциту уваги та гіперактивності читайте на сторінках серпневого номера щомісячного журналу «Практичний психолог: Школа».

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Визначаємо відповідність педагогічного працівника кваліфікаційній категорії

Кваліфікаційні категорії педагогічним працівникам закладів освіти присвоюють чи підтверджують лише за результатами атестації. При цьому враховують, зокрема, вимоги, які встановлені до рівня професійної кваліфікації та стажу працівників. Розглянемо, які саме
46077

Як укладати індивідуальний навчальний план учня з особливими освітніми потребами

Індивідуальна траєкторія розвитку, індивідуальна програма розвитку, індивідуальний навчальний план — що це і для чого. З’ясовуємо, як забезпечити індивідуалізацію освітнього процесу дитини з ООП відповідно до нормативних документів
9169

Яким буде НМТ—2026

Уже чотири роки Український центр оцінювання якості освіти замість традиційного ЗНО проводить НМТ. Як проходитиме НМТ у 2026 році, починаємо дізнаватися вже зараз
1113

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді