Чи готова дитина до школи?

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Вступ до першого класу та початок шкільного життя — подія, що має особливе значення для кожної дитини. Як визначити, чи готовий дошкільник старшого віку до нового статусу школяра?

Вступ дитини до школи — важлива подія, яку діти переживають по-різному. Перехід дітей у статус школярів зобов'язує їх вчасно вставати, приходити до школи, дотримуватися правил шкільного життя та виконувати обов'язкові завдання.

Психологічна готовність до навчання у школі розглядається як комплексна характеристика дитини, що розкриває рівні розвитку психологічних якостей. Вони є найважливішими передумовами для нормального включення до нового соціального середовища і для формування навчальної діяльності.

Компонентами психологічної готовності дитини до школи є:

  • мотиваційна (особистісна) складова, тобто наявність у дитини бажання вчитися;
  • інтелектуальна складова, що передбачає наявність у дитини кругозору, запасу конкретних знань;
  • емоційно-вольова складова, що допомагає дитині підпорядковувати мотиви своїй волі та керувати своєю поведінкою.

Як відомо, для визначення рівня готовності майбутніх учнів до школи у кожному загальноосвітньому навчальному закладі проводять психологічне тестування. Його метою є знайомство педагогів з дітьми, корегування програми навчання в залежності від рівня загального розвитку першокласників та перевірка інтелектуального розвитку дитини.

Батьки також можуть визначити рівень підготовки своєї дитини до школи за допомогою спостереження та попереднього тестування. Питання, розроблені психологом Джеральдін Чейні, включають оцінювання розвитку пізнання, базового досвіду, мовного розвитку, рівня емоційного розвитку, уміння спілкуватися, фізичного розвитку, зорової пам'яті, рівня слухових здібностей та ставлення до книг.

Показником готовності дитини до школи буде максимальна кількість стверджувальних відповідей на дані запитання.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів за вимогами НУШ

Розуміння критеріїв оцінювання – ваш ключ до ефективного навчання. У цій статті ви знайдете відповіді на питання, як оцінювати знання учнів, як це працює в різних класах і форматах навчання, та як зробити цей процес справедливим і зрозумілим для кожного. Читайте далі, щоб опанувати інструменти, які допоможуть вашим учням досягати кращих результатів!
282581

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
149

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110510

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді