Учені з Королівського коледжу Лондона та Браунського університету (США) провели дослідження, спрямоване на вивчення особливостей роботи мозку людини в ранньому дитячому віці. Його результати показали, що у віці до чотирьох років мозок є найбільш відкритим до зовнішніх впливів.
У публікації в авторитетному виданні «Журнал з неврології» (The Journal of Neuroscience) вчені пояснюють, чому діти добре засвоюють іноземні мови.
У рамках експерименту було досліджено 108 дітей з нормальними розумовими здібностями у віці від 1 до 6 років. Учені використовували метод сканування мозку для того, щоб порівняти рівень мієліну — речовини, яка утворює оболонку навколо нервового волокна у мозку.
Дослідники з’ясували, що розподіл мієліну стає фіксованим після досягнення чотирічного віку. У ранньому дитинстві мозок є еластичнішим, тому будь-яким вплив оточуючого середовища на дитину виявляється сильнішим. Такий висновок пояснює, чому діти, які перебувають у двомовному середовищі у віці до чотирьох років, потім можуть вільно розмовляти цими мовами.
«Ця робота є важливою, тому що вона вперше досліджує зв'язки між будовою мозку та мовою в ранньому дитинстві, а також показує, як ці зв'язки змінюються з віком», — переконаний доктор Шон Деоні з Браунського університету.
Коментуючи дослідження, професор Дороті Бішоп з відділу експериментальної нейропсихології Оксфордського університету заявила, що дослідження поглибило знання про ранній розвиток зв'язків у ділянках мозку, важливих для когнітивних функцій.