Для того, щоб вирости щасливою, впевненою у собі, дитина передусім має знати, що її люблять, приймають такою, як вона є: з усіма примхами та недоліками. Їй надзвичайно важливо усвідомлювати, що люблять її не «за щось», а «незважаючи ні на що»! Лише таке ставлення дорослих допомагає дитині виростити крила віри в себе й оточення.
Матеріали грудневого числа висвітлюють напрацювання психологічної служби міста Дніпродзержинська Дніпропетровської області, пріоритетним напрямом у діяльності якої є психолого-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами. У статті «Психологічна служба Дніпродзержинська: становлення та розвиток» розповідається про процес входження психологічної служби до системи освіти України, її становлення та здобутки.
Публікацію «Психологічні аспекти організації освітнього процесу в дитячому садку» присвячено питанню становлення цілісної особистості дитини. Адже усебічна підтримка дорослих — як батьків, так і педагогів, забезпечує створення комфортного середовища для малюка, дає йому змогу повноцінно й усебічно розвиватися. Окрім того, важливим чинником комфортності для дитини під час перебування в дитячому садку є ставлення до неї однолітків. Іноді вони неохоче входять у контакт, уникають взаємодії з певною дитиною. Відповіді на питання «Що впливає на популярність дітей у групі дитячого садка?» та «Як допомогти непопулярним дітям?» знайдете у статті «Підвищення соціально-психологічного статусу дитини в групі дитячого садка».
Одним із пріоритетних напрямів роботи практичного психолога, а також складовою становлення дитини дошкільного віку, є морально-етичне виховання: формування етичних уявлень малюка, його позитивних особистісних рис. Дитина дошкільного віку активно поринає в розгалужену систему взаємин, випробовує дію норм, зразків поведінки, способів спілкування, які виникають стихійно. У такий спосіб формується фундаментальна основа її духовно-морального розвитку. Саме тому важливо цілеспрямовано надавати дитині знання про морально-етичні цінності. Про те, як організувати таку діяльність, читайте в статті «Формування морально-етичних цінностей у дитини дошкільного віку». Також у пригоді фахівцю стануть правила проведення психологічних занять щодо формування морально-етичних цінностей дитини, подані у статті.
Основним завданням під час навчання письма ліворукої дитини визначено навчити дошкільника пересувати руку зліва направо за лінією письма. У статті «Психолого-педагогічний супровід ліворуких дітей» йдеться про специфіку функціонування головного мозку ліворукої дитини й підготовку до оволодіння нею письмом. На допомогу педагогічним працівникам у статті вміщено зразки графічних вправ для ліворуких дітей, а також подано «Рекомендації для педагогів щодо роботи з ліворукими дітьми» і «Поради для батьків ліворуких дітей».
Усе це та багато іншої корисної інформації про ризики участі дітей у телевізійних проектах, діяльність практичного психолога щодо направлення дитини на психолого-медико-педагогічну консультацію, ставлення батьків до інклюзивної освіти тощо — на сторінках щомісячного журналу «Практичний психолог: Дитячий садок».
Статті за темою
Усі статті за темоюВідстрочка від мобілізації для педагогів
Педагогічні працівники мають право на відстрочку від мобілізації. У статті йдеться про умови та порядок надання відстрочки від мобілізації вчителям та іншим педагогічним працівникам
15
Як оцінювати учнів 5—9 класів: нові рекомендації
Рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів затверджено МОН. Уточнимо функції, види, рівні, критерії та правила оцінювання учнів
4345
Програма «Дитина»: коротко про головне
У статті коротко розкрито зміст, структуру та завдання програми «Дитина» для дітей віком від 2 до 7 років. Програма є чинною, відповідає вимогам МОН і Базовому компоненту дошкільної освіти.
213909
Як організувати підвищення кваліфікації педагогів: план, документи, визнання результатів
Опануєте алгоритм планування підвищення кваліфікації, щоб ефективно його застосовувати. Не пропустите жодного кроку та документа, коли працюватимете з педагогами
150425
Освітня субвенція у 2025 році: який розподіл коштів
Освітня субвенція — це один із трансфертів, що отримують місцеві бюджети з державного бюджету на спільні цільові програми. Про обсяги освітньої субвенції та перелік витрат, на які можна витрачати кошти субвенції — у цьому огляді.
4127