Для того, щоб вирости щасливою, впевненою у собі, дитина передусім має знати, що її люблять, приймають такою, як вона є: з усіма примхами та недоліками. Їй надзвичайно важливо усвідомлювати, що люблять її не «за щось», а «незважаючи ні на що»! Лише таке ставлення дорослих допомагає дитині виростити крила віри в себе й оточення.
Матеріали грудневого числа висвітлюють напрацювання психологічної служби міста Дніпродзержинська Дніпропетровської області, пріоритетним напрямом у діяльності якої є психолого-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами. У статті «Психологічна служба Дніпродзержинська: становлення та розвиток» розповідається про процес входження психологічної служби до системи освіти України, її становлення та здобутки.
Публікацію «Психологічні аспекти організації освітнього процесу в дитячому садку» присвячено питанню становлення цілісної особистості дитини. Адже усебічна підтримка дорослих — як батьків, так і педагогів, забезпечує створення комфортного середовища для малюка, дає йому змогу повноцінно й усебічно розвиватися. Окрім того, важливим чинником комфортності для дитини під час перебування в дитячому садку є ставлення до неї однолітків. Іноді вони неохоче входять у контакт, уникають взаємодії з певною дитиною. Відповіді на питання «Що впливає на популярність дітей у групі дитячого садка?» та «Як допомогти непопулярним дітям?» знайдете у статті «Підвищення соціально-психологічного статусу дитини в групі дитячого садка».
Одним із пріоритетних напрямів роботи практичного психолога, а також складовою становлення дитини дошкільного віку, є морально-етичне виховання: формування етичних уявлень малюка, його позитивних особистісних рис. Дитина дошкільного віку активно поринає в розгалужену систему взаємин, випробовує дію норм, зразків поведінки, способів спілкування, які виникають стихійно. У такий спосіб формується фундаментальна основа її духовно-морального розвитку. Саме тому важливо цілеспрямовано надавати дитині знання про морально-етичні цінності. Про те, як організувати таку діяльність, читайте в статті «Формування морально-етичних цінностей у дитини дошкільного віку». Також у пригоді фахівцю стануть правила проведення психологічних занять щодо формування морально-етичних цінностей дитини, подані у статті.
Основним завданням під час навчання письма ліворукої дитини визначено навчити дошкільника пересувати руку зліва направо за лінією письма. У статті «Психолого-педагогічний супровід ліворуких дітей» йдеться про специфіку функціонування головного мозку ліворукої дитини й підготовку до оволодіння нею письмом. На допомогу педагогічним працівникам у статті вміщено зразки графічних вправ для ліворуких дітей, а також подано «Рекомендації для педагогів щодо роботи з ліворукими дітьми» і «Поради для батьків ліворуких дітей».
Усе це та багато іншої корисної інформації про ризики участі дітей у телевізійних проектах, діяльність практичного психолога щодо направлення дитини на психолого-медико-педагогічну консультацію, ставлення батьків до інклюзивної освіти тощо — на сторінках щомісячного журналу «Практичний психолог: Дитячий садок».
Статті за темою
Усі статті за темоюНовий вимір професії вчителя: які компетентності є ключовими сьогодні
Визначаємо три основні групи компетентностей, які визначають ефективність педагога. Диференціюємо поняття «компетентність» і «компетенція». З'ясовуємо, які вміння для реалізації компетентностей важливі
57745
Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти
Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17608
Куточок охорони праці в закладі освіти
Яким має бути куточок охорони праці в закладі освіти? Про його призначення, зміст та вимоги до оформлення — далі у статті
15012
Які обов’язки директора школи з охорони праці й безпеки життєдіяльності
Розглянемо в таблиці обов’язки директора закладу загальної середньої освіти з охорони праці й безпеки життєдіяльності
7033
Визначаємо відповідність педагогічного працівника кваліфікаційній категорії
Кваліфікаційні категорії педагогічним працівникам закладів освіти присвоюють чи підтверджують лише за результатами атестації. При цьому враховують, зокрема, вимоги, які встановлені до рівня професійної кваліфікації та стажу працівників. Розглянемо, які саме
46143
