Побачило світ грудневе число журналу «Вихователь-методист дошкільного закладу», присвячене темі «Плекання особистості дошкільника».
Надзвичайно результативну роботу в напрямі розкриття й підтримання творчого потенціалу кожного дошкільника проводить Управління освіти і науки Дніпродзержинської міської ради. Про здобутки маленьких дніпродзержинців у гуртковій роботі, численних фестивалях і конкурсах читайте у статті «Плекаємо особистість, або Розвиток дошкільної освіти в Дніпродзержинську».
Вагому роль у вихованні креативної та успішної особистості відіграє вихователь. Лише за умов його постійної роботи, спрямованої на самовдосконалення, пошук нових, сучасних і ефективних підходів до організації освітнього процесу, налагодження тісної взаємодії з дошкільниками кожен з них зростатиме творчим і активним. Про значення педагогічної творчості у формуванні самодостатньої особистості читайте на сторінках цього числа.
У статті «Телеміст як інтерактивна форма методичної роботи з педагогами» представлено цікаву форму роботи — телеміст, що дає змогу вихователям спільно з батьками й навіть самими дошкільниками розв’язувати щоденні ситуації педагогічної взаємодії.
Цікавим і перспективним є досвід педагогів Дніпродзержинська у напрямі духовно-морального виховання дошкільників. Опис роботи представлений у публікаціях:
- Формування духовності дошкільників засобами мистецтва.
- Театр етичних мініатюр, або Інноваційна технологія розвитку особистості дітей.
Педагоги також приділяють належну увагу корекційно-розвивальній роботі з дітьми, які мають вади розвитку. Про проведення цієї роботи читайте у статтях:
- Сенсорна кімната як багатомодульний простір корекційно-розвивального впливу на дітей.
- Значення ляльки-мотанки для формування духовних пріоритетів дітей з особливими потребами.
- Формування морально-етичних категорій у дітей з вадами мовлення.
У статтях «Ляльковий театр руками дітей» та «Піскова анімація в дошкільному навчальному закладі» розкрито оригінальний досвід гурткової роботи, беручи участь у якій дошкільники мають змогу створювати власноруч іграшки, фантазувати під час малювання та отримувати задоволення і радість від творчості.
Важливим принципом роботи педагогів Дніпродзержинська є побудова освітньої роботи з дітьми на основі партнерської взаємодії та діалогу з їхніми батьками. Для цього педагоги впроваджують низку нетрадиційних форм роботи з батьками, що представлені, зокрема, у статті «Дитячий садок і сім’я — єдиний простір дитинства».
Продовжуємо відповідати на запитання читачів щодо атестації педагогічних працівників. У грудневому числі наші експерти дають роз’яснення щодо:
- збереження раніше присвоєної кваліфікаційної категорії за вихователем, який має вищу педагогічну не фахову освіту;
- збереження раніше присвоєної кваліфікаційної категорії за керівником дошкільного закладу, який перервав роботу на попередній педагогічній посаді.
У цьому числі для вас також — цікавий сценарій музичної казки, виставу за якою доречно поставити до свята Стрітення.
А ще на сторінках грудневого числа пропонуємо:
- перелік публікацій журналу «Вихователь-методист дошкільного закладу» у 2013 році;
- перелік зразків та форм документів, наведених у журналі «Вихователь-методист дошкільного закладу» у 2013 році.