Плекаємо особистість дошкільника: методичний аспект

Вийшло з друку останнє цьогоріч число журналу «Вихователь-методист дошкільного закладу». У ньому зібрано кращий досвід роботи з дітьми та перспективні ідеї талановитих педагогів Дніпродзержинська. Пропонуємо ознайомитися з тематикою публікацій цього числа.

Побачило світ грудневе число журналу «Вихователь-методист дошкільного закладу», присвячене темі «Плекання особистості дошкільника».

Надзвичайно результативну роботу в напрямі розкриття й підтримання творчого потенціалу кожного дошкільника проводить Управління освіти і науки Дніпродзержинської міської ради. Про здобутки маленьких дніпродзержинців у гуртковій роботі, численних фестивалях і конкурсах читайте у статті «Плекаємо особистість, або Розвиток дошкільної освіти в Дніпродзержинську».

Вагому роль у вихованні креативної та успішної особистості відіграє вихователь. Лише за умов його постійної роботи, спрямованої на самовдосконалення, пошук нових, сучасних і ефективних підходів до організації освітнього процесу, налагодження тісної взаємодії з дошкільниками кожен з них зростатиме творчим і активним. Про значення педагогічної творчості у формуванні самодостатньої особистості читайте на сторінках цього числа.

У статті «Телеміст як інтерактивна форма методичної роботи з педагогами» представлено цікаву форму роботи — телеміст, що дає змогу вихователям спільно з батьками й навіть самими дошкільниками розв’язувати щоденні ситуації педагогічної взаємодії.

Цікавим і перспективним є досвід педагогів Дніпродзержинська у напрямі духовно-морального виховання дошкільників. Опис роботи представлений у публікаціях:

  • Формування духовності дошкільників засобами мистецтва.
  • Театр етичних мініатюр, або Інноваційна технологія розвитку особистості дітей.

Педагоги також приділяють належну увагу корекційно-розвивальній роботі з дітьми, які мають вади розвитку. Про проведення цієї роботи читайте у статтях:

  • Сенсорна кімната як багатомодульний простір корекційно-розвивального впливу на дітей.
  • Значення ляльки-мотанки для формування духовних пріоритетів дітей з особливими потребами.
  • Формування морально-етичних категорій у дітей з вадами мовлення.

У статтях «Ляльковий театр руками дітей» та «Піскова анімація в дошкільному навчальному закладі» розкрито оригінальний досвід гурткової роботи, беручи участь у якій дошкільники мають змогу створювати власноруч іграшки, фантазувати під час малювання та отримувати задоволення і радість від творчості.

Важливим принципом роботи педагогів Дніпродзержинська є побудова освітньої роботи з дітьми на основі партнерської взаємодії та діалогу з їхніми батьками. Для цього педагоги впроваджують низку нетрадиційних форм роботи з батьками, що представлені, зокрема, у статті «Дитячий садок і сім’я — єдиний простір дитинства».

Продовжуємо відповідати на запитання читачів щодо атестації педагогічних працівників. У грудневому числі наші експерти дають роз’яснення щодо:

  • збереження раніше присвоєної кваліфікаційної категорії за вихователем, який має вищу педагогічну не фахову освіту;
  • збереження раніше присвоєної кваліфікаційної категорії за керівником дошкільного закладу, який перервав роботу на попередній педагогічній посаді.

У цьому числі для вас також — цікавий сценарій музичної казки, виставу за якою доречно поставити до свята Стрітення.

А ще на сторінках грудневого числа пропонуємо:

  • перелік публікацій журналу «Вихователь-методист дошкільного закладу» у 2013 році;
  • перелік зразків та форм документів, наведених у журналі «Вихователь-методист дошкільного закладу» у 2013 році.

Вебінар ВМДЗ

Статті за темою

Усі статті за темою

Структура системи забезпечення якості освіти

За розбудову внутрішньої системи забезпечення якості освіти відповідає керівник, а за проведення інституційного аудиту - Державна служба якості освіти. Ці дві системи тісно пов’язані між собою, оскільки критерії, за якими має проводитись самооцінювання освітньої діяльності та інституційний аудит - однакові
27102

Вступна кампанія 2025: що потрібно знати вже зараз

За якими правилами відбуватиметься вступна кампанія 2025 року, що зміниться у державній підсумковій атестації (ДПА), як держава планує з допомогою НМТ 2025 вдовольнити потреби ринку праці? Читайте далі
61

Комплекси вправ ранкової гімнастики для дітей

Пропонуємо комплекси вправ ранкової гімнастики для різних вікових груп дошкільників. Зможете скористатися інфографікою, щоб зацікавити дітей та формувати у них звичку до фізичної активності.
74

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді