Стандарти освіти формуватимуть по-новому

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

У МОН України планують змінити стандарти освіти. Цим займатиметься Науково-методична рада, членів якої обиратимуть за конкурсом.

Перший заступник міністра освіти і науки Інна СОВСУН розповіла в інтерв’ю «Радіо Свобода», що підхід до формування стандартів освіти кардинально змінено.

«Сьогодні у нас уже є напрацювання щодо форми цього стандарту з тим, щоби зробити його коротким, зрозумілим, чітким і таким, що не визначатиме безпосередньо, які курси вчити, а визначатиме конкретні компетенції, якими повинен володіти випускник», — повідомила Інна СОВСУН.

Першими змінюватимуть стандарти вищої освіти. В основі змін — компетентнісний підхід, коли вимоги до результатів навчання окреслить держава, а досягнення будуть питанням університетської автономії. Так, за словами Інни СОВСУН, у нових стандартах взагалі не буде переліку обов’язкових дисциплін. Роботодавці, яких обіцяють залучити до розробки стандартів освіти, вирішуватимуть, чому вчити майбутніх фахівців.

Науково-методична рада МОН України розроблятиме загальний зміст навчання, а докладно прописуватимуть стандарти окремі комісії. У складі Науково-методичної ради буде сформовано 5 секторів: дошкільної освіти, загальної середньої освіти, професійної (професійно-технічної) освіти, вищої освіти, позашкільної освіти  та виховної роботи. Основними робочими органами секторів будуть галузеві, в окремих випадках — міжгалузеві, науково-методичні комісії.

Довідково

Лист МОН України «Щодо розробки стандартів вищої освіти» від 14.01.2016 № 1/9-14.

Лист МОН України «Щодо розробки стандартів освіти» від 15.01.2016 № 1/11-240.

Лист МОН України «Щодо розробки стандартів освіти» від 15.01.2016 № 1/9-19.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів за вимогами НУШ

Розуміння критеріїв оцінювання – ваш ключ до ефективного навчання. У цій статті ви знайдете відповіді на питання, як оцінювати знання учнів, як це працює в різних класах і форматах навчання, та як зробити цей процес справедливим і зрозумілим для кожного. Читайте далі, щоб опанувати інструменти, які допоможуть вашим учням досягати кращих результатів!
282475

Анкетування як інструмент експертної оцінки освітнього процесу

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
64

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110440

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді