Стандарти освіти формуватимуть по-новому

У МОН України планують змінити стандарти освіти. Цим займатиметься Науково-методична рада, членів якої обиратимуть за конкурсом.

Перший заступник міністра освіти і науки Інна СОВСУН розповіла в інтерв’ю «Радіо Свобода», що підхід до формування стандартів освіти кардинально змінено.

«Сьогодні у нас уже є напрацювання щодо форми цього стандарту з тим, щоби зробити його коротким, зрозумілим, чітким і таким, що не визначатиме безпосередньо, які курси вчити, а визначатиме конкретні компетенції, якими повинен володіти випускник», — повідомила Інна СОВСУН.

Першими змінюватимуть стандарти вищої освіти. В основі змін — компетентнісний підхід, коли вимоги до результатів навчання окреслить держава, а досягнення будуть питанням університетської автономії. Так, за словами Інни СОВСУН, у нових стандартах взагалі не буде переліку обов’язкових дисциплін. Роботодавці, яких обіцяють залучити до розробки стандартів освіти, вирішуватимуть, чому вчити майбутніх фахівців.

Науково-методична рада МОН України розроблятиме загальний зміст навчання, а докладно прописуватимуть стандарти окремі комісії. У складі Науково-методичної ради буде сформовано 5 секторів: дошкільної освіти, загальної середньої освіти, професійної (професійно-технічної) освіти, вищої освіти, позашкільної освіти  та виховної роботи. Основними робочими органами секторів будуть галузеві, в окремих випадках — міжгалузеві, науково-методичні комісії.

Довідково

Лист МОН України «Щодо розробки стандартів вищої освіти» від 14.01.2016 № 1/9-14.

Лист МОН України «Щодо розробки стандартів освіти» від 15.01.2016 № 1/11-240.

Лист МОН України «Щодо розробки стандартів освіти» від 15.01.2016 № 1/9-19.

Центральна частина статичний блок 1

Статті за темою

Усі статті за темою

Коли весняні канікули в школі — працює план

Кожен заклад освіти самостійно планує графік канікул. У декого вони розпочнуться в березні і будуть короткотривалими. Більшістю організаційних питань до весняних канікул у загальноосвітньому навчальному закладі опікується заступник директора
20018

Як аналізувати урок вчителя

Урок — це творча майстерня вчителя і лабораторія керівника. Після аналізу відвіданого уроку народжуються нові ідеї й задуми щодо поліпшення освітнього процесу.
230771

10 принципів, які допоможуть вчителю працювати ефективніше

Коаліція з питань шкільної та освітньої психології США сформувала принципи ефективної роботи вчителів, складені на основі психології взаємодії вчителя з учнями. У статті дізнаєтесь про принципи соціальної взаємодії, мотивацію, а також як створити дружній мікроклімат, який сприятиме ефективному навчанню.
4319

Обдаровані діти у початковій школі: виявлення та етапи роботи

Дітей невтомно називають національним надбанням та майбутнім країни. А обдарованих дітей визнають основним творчим та інтелектуальним потенціалом. У роботі з обдарованими дітьми та розвитку обдарованості загалом більше питань, ніж відповідей
14844

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді