Стандарти освіти формуватимуть по-новому

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

У МОН України планують змінити стандарти освіти. Цим займатиметься Науково-методична рада, членів якої обиратимуть за конкурсом.

Перший заступник міністра освіти і науки Інна СОВСУН розповіла в інтерв’ю «Радіо Свобода», що підхід до формування стандартів освіти кардинально змінено.

«Сьогодні у нас уже є напрацювання щодо форми цього стандарту з тим, щоби зробити його коротким, зрозумілим, чітким і таким, що не визначатиме безпосередньо, які курси вчити, а визначатиме конкретні компетенції, якими повинен володіти випускник», — повідомила Інна СОВСУН.

Першими змінюватимуть стандарти вищої освіти. В основі змін — компетентнісний підхід, коли вимоги до результатів навчання окреслить держава, а досягнення будуть питанням університетської автономії. Так, за словами Інни СОВСУН, у нових стандартах взагалі не буде переліку обов’язкових дисциплін. Роботодавці, яких обіцяють залучити до розробки стандартів освіти, вирішуватимуть, чому вчити майбутніх фахівців.

Науково-методична рада МОН України розроблятиме загальний зміст навчання, а докладно прописуватимуть стандарти окремі комісії. У складі Науково-методичної ради буде сформовано 5 секторів: дошкільної освіти, загальної середньої освіти, професійної (професійно-технічної) освіти, вищої освіти, позашкільної освіти  та виховної роботи. Основними робочими органами секторів будуть галузеві, в окремих випадках — міжгалузеві, науково-методичні комісії.

Довідково

Лист МОН України «Щодо розробки стандартів вищої освіти» від 14.01.2016 № 1/9-14.

Лист МОН України «Щодо розробки стандартів освіти» від 15.01.2016 № 1/11-240.

Лист МОН України «Щодо розробки стандартів освіти» від 15.01.2016 № 1/9-19.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Визначаємо відповідність педагогічного працівника кваліфікаційній категорії

Кваліфікаційні категорії педагогічним працівникам закладів освіти присвоюють чи підтверджують лише за результатами атестації. При цьому враховують, зокрема, вимоги, які встановлені до рівня професійної кваліфікації та стажу працівників. Розглянемо, які саме
46085

Як укладати індивідуальний навчальний план учня з особливими освітніми потребами

Індивідуальна траєкторія розвитку, індивідуальна програма розвитку, індивідуальний навчальний план — що це і для чого. З’ясовуємо, як забезпечити індивідуалізацію освітнього процесу дитини з ООП відповідно до нормативних документів
9183

Яким буде НМТ—2026

Уже чотири роки Український центр оцінювання якості освіти замість традиційного ЗНО проводить НМТ. Як проходитиме НМТ у 2026 році, починаємо дізнаватися вже зараз
1119

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді