Стандарти освіти формуватимуть по-новому

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

У МОН України планують змінити стандарти освіти. Цим займатиметься Науково-методична рада, членів якої обиратимуть за конкурсом.

Перший заступник міністра освіти і науки Інна СОВСУН розповіла в інтерв’ю «Радіо Свобода», що підхід до формування стандартів освіти кардинально змінено.

«Сьогодні у нас уже є напрацювання щодо форми цього стандарту з тим, щоби зробити його коротким, зрозумілим, чітким і таким, що не визначатиме безпосередньо, які курси вчити, а визначатиме конкретні компетенції, якими повинен володіти випускник», — повідомила Інна СОВСУН.

Першими змінюватимуть стандарти вищої освіти. В основі змін — компетентнісний підхід, коли вимоги до результатів навчання окреслить держава, а досягнення будуть питанням університетської автономії. Так, за словами Інни СОВСУН, у нових стандартах взагалі не буде переліку обов’язкових дисциплін. Роботодавці, яких обіцяють залучити до розробки стандартів освіти, вирішуватимуть, чому вчити майбутніх фахівців.

Науково-методична рада МОН України розроблятиме загальний зміст навчання, а докладно прописуватимуть стандарти окремі комісії. У складі Науково-методичної ради буде сформовано 5 секторів: дошкільної освіти, загальної середньої освіти, професійної (професійно-технічної) освіти, вищої освіти, позашкільної освіти  та виховної роботи. Основними робочими органами секторів будуть галузеві, в окремих випадках — міжгалузеві, науково-методичні комісії.

Довідково

Лист МОН України «Щодо розробки стандартів вищої освіти» від 14.01.2016 № 1/9-14.

Лист МОН України «Щодо розробки стандартів освіти» від 15.01.2016 № 1/11-240.

Лист МОН України «Щодо розробки стандартів освіти» від 15.01.2016 № 1/9-19.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Психологічна підтримка учнів, батьків та педагогів під час війни

Які техніки психологічної підтримки використовувати, щоб зберегти психічне здоров’я та підвищити адаптаційні можливості людини до складних умов та життя у стані тривоги, невизначеності та стресу
7115

Асистент дитини з особливими освітніми потребами: хто це та яка його роль

Ознайомтеся з умовами допуску асистента дитини до освітнього процесу, з вимогами щодо його роботи в закладах дошкільної та загальної середньої освіти, а також яка при цьому роль керівника закладу освіти
3187

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді