Весняна тематика надзвичайно різноманітна не лише за змістом, а й за емоційним забарвленням і формами реалізації запропонованого змісту.
У вступній статті лютневого числа журналу «Відчуйте подих весни» визначено основні тематичні напрями: Весна-красуня, Весна-вітальниця, Весна літературна, Весна-господиня, Весна календарна, а також надано методичні рекомендації щодо засвоєння різних аспектів весняної тематики дошкільниками.
Під час планування та організації освітньої роботи вихователям неодмінно стануть у пригоді змістове наповнення теми «Подих весни» у вигляді інтелектуальної карти та відповідна тематика інтегрованих занять на два тижні.
У основі реалізації літературного проекту «Подих весни» лежить текстоцентричний підхід до організації освітньої роботи з дошкільниками. Проживання теми проекту протягом тижня в кожній віковій групі побудовано за змістом різних казок. Планування інтегрованих занять на основі літературних творів для молодшої, середньої та старшої груп, а також планування освітньої роботи на основі словацької народної казки «У Сонечка в гостях» у вигляді інтелектуальної карти подано у статті «Літературний проект на тему «Подих весни».
Одним із найяскравіших весняних свят для дошкільників є 8 Березня. Тож підготовку до відзначення цього дня можна використати як мотивацію дітей до різних видів діяльності. У матеріалі «Освітній проект «Весна вітає мам» представлено варіант проживання весняної тематики, а саме: план-сітку проекту та його змістове наповнення у вигляді інтелектуальної карти.
На кольорових сторінках журналу пропонуємо майстер-класи виготовлення творчих робіт на весняну тематику та об’ємної листівки для матусі, а також аудит за темою «Подих весни» та ілюстрації до казки «У Сонечка в гостях».
Картотека лютневого числа містить такі дидактичні матеріали, як-от:
- плани-конспекти інтегрованих занять;
- мовленнєві та логіко-математичні вправи;
- дидактичні, пальчикові ігри;
- ігри-стратегії та ігри-драматизації;
- хрестоматія — вірші, скоромовки, прислів’я.
Одним з ефективних засобів розвитку пам’яті дошкільників є використання різних методів та прийомів мнемотехніки. Основні прийоми мнемотехніки для розвитку зв’язного мовлення подано в матеріалі «Робота з літературним твором із використанням прийомів мнемотехніки».
Із першим подихом весни з’являються первоцвіти і прикрашають ліси, луки та степи своїм різнобарв’ям. Рекомендації щодо ознайомлення дітей із первоцвітами за допомогою авторської казки — у статті «Ознайомлення з первоцвітами».
Також пропонуємо до вашої уваги аудит за тематичними напрямами Весна-красуня, Весна-вітальниця, Весна-господиня.
Усе це та багато іншої корисної інформації — на сторінках другого числа журналу «Методична скарбничка вихователя».