Публікації травневого числа журналу «Практичний психолог: Дитячий садок» стануть у пригоді практичному психологу під час його роботи щодо полегшення адаптування дітей до дитячого садка, а також професійної адаптації самого фахівця, підвищення його професійного рівня тощо.
Визначальною особливістю діяльності практичного психолога є постійна новизна в роботі. Це потребує від фахівця зібраності, здатності швидко реагувати, відповідальності тощо. Однак значні енергетичні затрати практичного психолога колеги-педагоги інколи навіть не визнають, та й дбати про збереження чи відновлення власного психологічного стану фахівець має сам. Про те, як робити це грамотно й ефективно, йдеться у статтях «Стресова ситуація: допомогти самому собі» та «Відновлення активної життєвої позиції після стресу». Адже практичний психолог, як жоден інший педагогічний працівник, має дбати про професійну й особистісну психогігієну, а також прагнути до постійного саморозвитку і зростання. У пригоді стане також пам’ятка «Поліпшуємо душевний і фізичний стан».
Стресовим для практичного психолога системи освіти також є початок його кар’єри, оскільки зазвичай майбутні фахівці психологічної служби приходять на своє перше місце роботи, ідеалізуючи його. Публікація «Початок професійного становлення практичного психолога» дасть змогу збалансувати уявлення про професійні обов’язки й ідеальне місце роботи; підкаже практичному психологу-початківцю, як успішно розпочати кар’єру. Фахівець має бути обізнаним із ймовірними проблемами, які можуть виникнути в нього на початковому етапі роботи в дитячому садку, зокрема з варіантами їх розв’язання. Про це читайте в статті «Перші кроки практичного психолога в дитячому садку компенсуючого типу».
Для досвідчених практичних психологів, які повертаються на робоче місце після відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами та відпустки для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, у пригоді стане матеріал «Подолати новий бар’єр: повторна адаптація практичного психолога». У ньому висвітлено переваги і недоліки повернення фахівця на роботу після тривалої перерви, підготовку до цього та шляхи полегшення його повторної адаптації.
Після закінчення навчального року, коли написано всі звіти, складено плани на майбутнє, перед відпусткою фахівець має час, що вже необтяжений обов’язковими робочими моментами чи завданнями. Про те, як використати його з максимальною користю для своєї професійної діяльності, читайте в статті «Завдання для практичного психолога на літній період». Із-поміж можливих завдань практичного психолога на літній період — визначення ціннісного поля педагогів-«дошкільників». Про особливості дослідження ціннісної сфери педагогів, їхньої готовності брати участь у формуванні ціннісної сфери дітей — у публікації «Особливості ціннісної сфери педагогів-«дошкільників».
Інколи, незважаючи на те, що педагоги і батьки відповідально поставилися до входження дитини до нових умов життєдіяльності, вона все одно плаче. Шляхи розв’язання цієї проблеми висвітлено в статті «Як зарадити сльозам новачка», у якій на прикладі життєвих ситуацій проаналізовано, як варто і як не варто поводитися батькам під час адаптації дитини до дитячого садка. У публікації подано також поради для батьків «Як запобігти труднощам адаптації».
Психологічне благополуччя дитини, адаптація дитини із затримкою психічного розвитку до дитячого садка, статеве виховання дитини — усе це та багато іншої корисної інформації читайте на сторінках травневого числа журналу «Практичний психолог: Дитячий садок».
Статті за темою
Усі статті за темоюПедагогічне навантаження та оплата праці вчителів: відповідаємо на запитання
Чи не найбільше запитань, які надходять до нашого видавництва, стосуються оплати праці педагогів та педагогічного навантаження. Розглянемо найпоширеніші. Відповіді — за матеріалами журналу "Практика управління закладом освіти"
3366
Тижневе навантаження педагогів: зміни у дошкіллі
З’ясуємо, як змінилося педагогічне навантаження працівників закладів дошкільної освіти після набрання чинності новим Законом про дошкільну освіту, як співвідноситься педагогічне навантаження і робочий час. Ознайомтеся з таблицею, у якій ми порівняли нинішній обсяг педнавантаження працівників ЗДО з тим, що був раніше
54520
Інструкція з діловодства у закладах загальної середньої освіти: основне
Ознайомтеся зі змістом та основними вимогами Інструкції з діловодства у закладах загальної середньої освіти. Акцентуємо увагу на тому, що потрібно знати керівнику закладу
102028
Строковий трудовий договір з педагогами: відповідаємо на запитання
З’ясуємо, що таке строковий трудовий договір і чому навколо нього стільки суперечок: варто чи ні його укладати, хто від цього виграє, хто програє, наскільки він є корисним для працівника чи роботодавця
24844
Складаємо штатний розпис закладу дошкільної освіти
З’ясуємо, як проєктують штатний розпис дошкільного закладу і які зміни врахувати згідно з новим Законом про дошкільну освіту та новими Типовими штатними нормативами. Допоможемо вам внести зміни в штатний розпис, обрати форму та заповнити її без помилок
59868