Як відомо, найліпшим інструментом для розвитку уяви дітей є гра, а надто — музична творча гра, яка дає змогу кожній дитині відчути себе в ролі творця. Тож ми вирішили в червневому числі журналу «Музичний керівник» розкрити тему «Творчі ігри на музичних заняттях».
На сторінках журналу ви знайдете низку публікацій, що висвітлюють розвиток фантазії та творчої уяви дошкільників — зокрема, методичні статті «Музичні творчі ігри для дітей: початок композиторської діяльності» та «Музично-мовленнєвий розвиток дошкільників за допомогою творчих ігор». У першій з них докладно описано класифікацію імпровізаційно-композиторських музичних ігор, визначено особливості кожного з підвидів таких ігор. А в другій — наведено приклади ігор на всі музично-творчі завдання, про які йдеться в тексті.
Практично втілити всі найефективніші принципи творчого розвитку дітей ви зможете, скориставшись конспектом музичного заняття для дітей середньої групи, поданим у публікації «Розвиток творчої уяви дітей за допомогою казки». В основу заняття покладено українську народну казку «Колобок», завдяки якій створено багато цікавих ситуативних епізодів для музичної, рухової діяльності та творчого самовираження дітей. Натомість поради, як дошкільникам подати в ігровій формі інформацію про музичні інструменти — читайте в публікації «Історія дзвіночка, або Як заохотити дошкільників до гри», до якої до того ж додано музично-дидактичні ігри з дзвіночками для дітей молодшого та середнього віку.
Для поповнення вашого ділового портфеля у цьому числі журналу — публікація під назвою «Діагностика музичного розвитку дітей старшого дошкільного віку», де докладно описано параметри та засоби діагностики старших дошкільників під час різних видів музичної діяльності, а також подано відповідні діагностичні ігри та вправи. Також для ваших найстарших вихованців — особливий сюрприз: авторська віршована музична казка «Казка про лінь», до якої додано низку яскравих пісень.
У червневому числі журналу «Музичний керівник», як і завжди, — добірка чудових пісень на літню тематику.