Компанія «Person» спільно з аналітичним центром журналу «Economist» проаналізували системи освіти різних країн та оприлюднили список найкращої двадцятки світу.
Під час моніторингу враховувалися дані системи освіти країни, результати міжнародних тестів, в тому числі Програми міжнародної оцінки знань учнів, що публікуються Організацією економічного співробітництва та розвитку, та двох масштабних досліджень, що проводяться американськими організаціями: «Міжнародного порівняльного моніторингового дослідження якості математичної та природо-наукової освіти» (TIMSS) і «Дослідження якості читання та розуміння тексту» (PIRLS)
Мета дослідження — показати досягнення та модернізацію освіти тієї чи іншої країни, та сприяти конкуренції та відповідному розвитку країн у сфері освіти.
За результатами оцінювання найефективнішими визнано системи освіти Південної Кореї, Японії, Сінгапуру та Гонконгу в Китаї, Фінляндії.
Радник компанії «Pearson» з питань освіти Майкл Барбер зазначає: «Підйом азіатських країн, які поєднують ефективні системи освіти з культурою, в якій високо ціняться наполегливість, а не успадкована «розумність», є явищем, яке не можуть ігнорувати інші країни».
Великобританія, Канада, Нідерланди, Ірландія, Польща, також Данія та Німеччина, США, Ізраїль, Бельгія, Чехія і Швейцарія увійшли до двадцятки рейтингу і мають показати своїм прикладом шлях до переоцінки та реорганізації навчального процесу.
Заслуги першості залежать не лише від систем освіти, а й від підготовки педагогічного складу та економічного розвитку країни.