Одещина — осередок полікультурного виховання дошкільників

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

У Саратському районі Одеської області представники Цифрового видавництва Експертус провели практичний семінар для місцевих педагогів.

23 вересня 2014 року представники Цифрового видавництва Експертус відвідали Саратський район Одеської області, де провели практичний семінар для місцевих педагогів. Модераторами семінару були начальник районного відділу освіти Валентин Ходос та методист з питань дошкільної освіти та виховання Олена Арнаутова.

Лариса Ільченко, керівник напряму «Експертус Освіта», провела майстер-клас для завідувачів дошкільних навчальних закладів щодо використання КОЗА-ДИСКа «Шаблони і розробки для вихователя-методиста» та експертно-правової системи «Ехреrtus: Дошкільний заклад». А ще зустрілася з керівниками шкіл району та ознайомила їх з електронними продуктами для загальноосвітніх навчальних закладів: експертно-правовою системою «Ехреrtus: Школа» та КОЗА-ДИСКом «Шаблони і розробки для завучів школи».

Наталія Савінова, головний редактор журналів «Вихователь-методист дошкільного закладу» та «Методична скарбничка вихователя» презентувала педагогам видання напряму «Експертус Освіта», ознайомила з навчально-методичним посібником «Вчимося розповідати. Складання розповідей за серіями сюжетних картин на основі літературних творів» (автори — Алла Богуш та Наталія Гавриш), а також новою редакцією Програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» (Частина І, Частина ІІ).

Учасники семінару відзначили, що запропоновані матеріали зручні у використанні, актуальні та необхідні у щоденній діяльності педагогів, проведений семінар сприяє підвищенню їх професійної майстерності. А навзаєм поділилися своїм досвідом роботи.

Особливість цього району в тому, що в ньому проживають представники різних національностей, а відповідно працюють дошкільні навчальні заклади з українською, російською, болгарською, молдавською мовою навчання. Педагоги виховують дошкільників у нерозривному зв’язку з їх рідною культурою та мовою, враховуючи, що формування особистості дитини відбувається шляхом засвоєння малюком суспільно-історичного досвіду свого народу. Утім усі діти вивчають українську мову та ознайомлюються з українською культурою.

Місцеві освітяни представили гостям кілька дошкільних навчальних закладів, кожен з яких по-своєму особливий. Так, у Саратському ДНЗ № 2 (керівник Неля Лозова, вихователь-методист Стефанія Грищук) дошкільники в яскравих костюмах представляли музично-літературну композицію «Ми живемо в Україні». А в Новоселівському ДНЗ (керівник Мар’яна Реу, вихователь-методист Олена Могорян) — виконували молдавський танок та співали пісень національною мовою. Вихованці Зорянського ДНЗ № 2 (керівник Олена Георгієва) в болгарських костюмах не тільки співали національних пісень та танцювали, а й вчили гостей болгарського таночка «Хоро». У Сергіївському ДНЗ (керівник Тамара Васильєва) було організоване російське народне гуляння, під час якого діти виконували національний танок «Самовар» та водили хороводи навколо берізок. Цього дня у Саратському ДНЗ № 1 гості переглянули виставу лялькового театру, персонажів для якої педагоги закладу виготовляли самостійно.

Так протягом дня вдалося ознайомитися із такими різними культурами. Наявність таких закладів та їх спільна діяльність, без сумніву, сприяє взаємозбагаченню різних культур загалом та духовності кожного педагога й дошкільника зокрема. Адже незалежно від мови, якою вони розмовляють, мета в педагогів-«дошкільників» одна — виховання всебічно розвинених особистостей.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як фіксувати динаміку розвитку дитини з ООП в журналі спостережень

Одна з основних функцій асистента вчителя – спостереження за дитиною з особливими освітніми потребами. Результати спостережень він фіксує у відповідному журналі чи щоденнику. З’ясуємо, у якій формі його ліпше вести, що зазначати, аби записи допомогли команді супроводу розробити або за потреби скоригувати індивідуальну програму розвитку дитини
88

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів за вимогами НУШ

Розуміння критеріїв оцінювання – ваш ключ до ефективного навчання. У цій статті ви знайдете відповіді на питання, як оцінювати знання учнів, як це працює в різних класах і форматах навчання, та як зробити цей процес справедливим і зрозумілим для кожного. Читайте далі, щоб опанувати інструменти, які допоможуть вашим учням досягати кращих результатів!
282627

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
174

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді