Чи можна контролювати гіперактивних дітей

Кількість гіперактивних дітей зростає з кожним роком. Тому тема «Гіперактивна дитина» стає як ніколи популярною і потребує обізнаності та компетентності педагогів та батьків.

У Міністерстві освіти і науки України (МОН) проведено семінар з питань дошкільної освіти дітей з особливими потребами на тему  «Гіперактивна дитина».

Зараз відсоток гіперактивних дітей у початкових класах збільшується і вже наближається до
20-30 % учнів.

Перед психологами, педагогами та батьками постало питання як краще організувати взаємодію з цією категорією учнів. Ці знання дадуть змогу компенсувати дитячі емоційні та поведінкові порушення й повноцінно розвиватися та адаптуватися в соціумі.

Олена Яковенко, нейропсихолог, директор центру лікувальної педагогіки, зазначила, що слід  розділяти  надмірну  дитячу  рухливість і збудження від клінічної картини гіперактивності — захворювання автоімунної  системи. «До 75% дітей з усіх гіперактивних — це діти з педагогічною запущеністю і/або  з нестійкою нервовою системою. У будь-якому випадку — допомога гіперактивній дитині — це складний процес,  що потребує ранньої діагностики і комплексного підходу в корекції. Грамотний   підхід до виховання,  лікувальний  режим дня і  здорове харчування  часто  дають  значний  результат», — зауважила Олена Яковенко.

За даними досліджень, аналізуючи біографії великих людей, у багатьох вчені знаходять ознаки синдрому дефіциту уваги і гіперактивності. Вважається, що схожим синдромом страждали Олександр Македонський, Леонардо да Вінчі, Вольфганг Амадей Моцарт, Людвіг ван Бетховен, Олександр Пушкін, Бенджамін Франклін, Лев Толстой, Томас Едісон, Альберт Ейнштейн, Едгар По, Генрі Форд, Ернест Хемінгуей, Пабло Пікассо, Уолт Дісней.

На сайті МОН у рубриці «Дошкільна освіта дітей з особливими потребами»  можна ознайомитись з відео-матеріалами вебінар-семінарів, семінарів з порадами щодо  роботи з дітьми, які потребують спеціальних умов та програм у ході навчального процесу.

Вебінар ВМДЗ

Статті за темою

Усі статті за темою

Іграшки з паперу власноруч

Долучіть дошкільників до художньо-продуктивної діяльності зі створення іграшок з паперу, картону, ниток. Зробіть із картону та ниток таксу або сконструюйте з паперу лева. Підкажіть дітям, що персонажів для театру також можна виготовити з паперу, наприклад, свинку — для настільного театру, а цілу сімейку котів — для вистави пальчикового театру
13639

Структура системи забезпечення якості освіти

За розбудову внутрішньої системи забезпечення якості освіти відповідає керівник, а за проведення інституційного аудиту - Державна служба якості освіти. Ці дві системи тісно пов’язані між собою, оскільки критерії, за якими має проводитись самооцінювання освітньої діяльності та інституційний аудит - однакові
27148

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді