Чи можна контролювати гіперактивних дітей

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Кількість гіперактивних дітей зростає з кожним роком. Тому тема «Гіперактивна дитина» стає як ніколи популярною і потребує обізнаності та компетентності педагогів та батьків.

У Міністерстві освіти і науки України (МОН) проведено семінар з питань дошкільної освіти дітей з особливими потребами на тему  «Гіперактивна дитина».

Зараз відсоток гіперактивних дітей у початкових класах збільшується і вже наближається до
20-30 % учнів.

Перед психологами, педагогами та батьками постало питання як краще організувати взаємодію з цією категорією учнів. Ці знання дадуть змогу компенсувати дитячі емоційні та поведінкові порушення й повноцінно розвиватися та адаптуватися в соціумі.

Олена Яковенко, нейропсихолог, директор центру лікувальної педагогіки, зазначила, що слід  розділяти  надмірну  дитячу  рухливість і збудження від клінічної картини гіперактивності — захворювання автоімунної  системи. «До 75% дітей з усіх гіперактивних — це діти з педагогічною запущеністю і/або  з нестійкою нервовою системою. У будь-якому випадку — допомога гіперактивній дитині — це складний процес,  що потребує ранньої діагностики і комплексного підходу в корекції. Грамотний   підхід до виховання,  лікувальний  режим дня і  здорове харчування  часто  дають  значний  результат», — зауважила Олена Яковенко.

За даними досліджень, аналізуючи біографії великих людей, у багатьох вчені знаходять ознаки синдрому дефіциту уваги і гіперактивності. Вважається, що схожим синдромом страждали Олександр Македонський, Леонардо да Вінчі, Вольфганг Амадей Моцарт, Людвіг ван Бетховен, Олександр Пушкін, Бенджамін Франклін, Лев Толстой, Томас Едісон, Альберт Ейнштейн, Едгар По, Генрі Форд, Ернест Хемінгуей, Пабло Пікассо, Уолт Дісней.

На сайті МОН у рубриці «Дошкільна освіта дітей з особливими потребами»  можна ознайомитись з відео-матеріалами вебінар-семінарів, семінарів з порадами щодо  роботи з дітьми, які потребують спеціальних умов та програм у ході навчального процесу.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Новий вимір професії вчителя: які компетентності є ключовими сьогодні

Визначаємо три основні групи компетентностей, які визначають ефективність педагога. Диференціюємо поняття «компетентність» і «компетенція». З'ясовуємо, які вміння для реалізації компетентностей важливі
57727

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17562

Визначаємо відповідність педагогічного працівника кваліфікаційній категорії

Кваліфікаційні категорії педагогічним працівникам закладів освіти присвоюють чи підтверджують лише за результатами атестації. При цьому враховують, зокрема, вимоги, які встановлені до рівня професійної кваліфікації та стажу працівників. Розглянемо, які саме
46108

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді