Тема числа охоплює різні аспекти пізнання дитиною навколишнього світу й себе в ньому. Насамперед це світ людей і правила співжиття в ньому: уміння розуміти іншого, рахуватися з його думкою; здатність приймати тих, хто поруч, з усіма їхніми особливостями, а іноді й з обмеженими можливостями; бажання допомогти, підтримати; уміння розрізняти добро і зло. Проте не менш важливим є й світ природи, ставлення до якої формується в людини ще в ранньому дитинстві.
У вступній статті «Вони живуть поряд з нами» окреслено основні напрями опанування теми та подано методичні рекомендації щодо організації діяльності дошкільників у межах кожного з них. У пригоді під час проживання теми стануть ідея, лексичне поле, очікувані результати опрацювання теми, змістове наповнення у вигляді інтелектуальної карти, тематика інтегрованих занять на два тижні та матеріали, представлені на картках картотеки, — плани-конспекти занять, дидактичні та лексико-граматичні вправи, розповіді та бесіди, ігри тощо.
Поряд з нами живуть і люди з обмеженими можливостями й особливими потребами. Розкрити дошкільникам їх «інакшість» пропонуємо на прикладі української народної казки «Кривенька качечка». Про основні змістові напрями літературного проекту за цим твором та можливості їх опанування з дошкільниками йдеться у статті «Літературний проект «Кривенька качечка». Також подано змістове наповнення літературного проекту у вигляді інтелектуальної карти та план-сітку його реалізації з дітьми старшого дошкільного віку. А ілюстрацію до казки розміщено на кольорових сторінках числа.
Необхідним аспектом теми «Вони живуть поряд з нами» є безпосереднє ознайомлення дітей зі світом природи. Тож на що звернути увагу дошкільників під час прогулянки лісом та які особливості лісових мешканців неодмінно зацікавлять дітей? Про це у матеріалі «Прогулянка в осінь, або Невідоме про знайомців зі світу природи».
Кольорові сторінки жовтневого числа містять асоціативну карту, зображення та завдання для аудиту на тему «Вони живуть поряд з нами», майстер-класи з виготовлення тваринок із смужок та в техніці оригамі.
Докладніше про все це, а ще плани-схеми змістового наповнення літературних проектів «На бабусиному подвір’ї» та «Я пізнаю світ і себе» — у десятому числі журналу «Методична скарбничка вихователя».