Вони живуть поряд з нами

Вийшло з друку жовтневе число журналу «Методична скарбничка вихователя», присвячене темі «Вони живуть поряд з нами».

Тема числа охоплює різні аспекти пізнання дитиною навколишнього світу й себе в ньому. Насамперед це світ людей і правила співжиття в ньому: уміння розуміти іншого, рахуватися з його думкою; здатність приймати тих, хто поруч, з усіма їхніми особливостями, а іноді й з обмеженими можливостями; бажання допомогти, підтримати; уміння розрізняти добро і зло. Проте не менш важливим є й світ природи, ставлення до якої формується в людини ще в ранньому дитинстві.

У вступній статті «Вони живуть поряд з нами» окреслено основні напрями опанування теми та подано методичні рекомендації щодо організації діяльності дошкільників у межах кожного з них. У пригоді під час проживання теми стануть ідея, лексичне поле, очікувані результати опрацювання теми, змістове наповнення у вигляді інтелектуальної карти, тематика інтегрованих занять на два тижні та матеріали, представлені на картках картотеки, — плани-конспекти занять, дидактичні та лексико-граматичні вправи, розповіді та бесіди, ігри тощо.

Поряд з нами живуть і люди з обмеженими можливостями й особливими потребами. Розкрити дошкільникам їх «інакшість» пропонуємо на прикладі української народної казки «Кривенька качечка». Про основні змістові напрями літературного проекту за цим твором та можливості їх опанування з дошкільниками йдеться у статті «Літературний проект «Кривенька качечка». Також подано змістове наповнення літературного проекту у вигляді інтелектуальної карти та план-сітку його реалізації з дітьми старшого дошкільного віку. А ілюстрацію до казки розміщено на кольорових сторінках числа.

Необхідним аспектом теми «Вони живуть поряд з нами» є безпосереднє ознайомлення дітей зі світом природи. Тож на що звернути увагу дошкільників під час прогулянки лісом та які особливості лісових мешканців неодмінно зацікавлять дітей? Про це у матеріалі «Прогулянка в осінь, або Невідоме про знайомців зі світу природи».

Кольорові сторінки жовтневого числа містять асоціативну карту, зображення та завдання для аудиту на тему «Вони живуть поряд з нами», майстер-класи з виготовлення тваринок із смужок та в техніці оригамі.

Докладніше про все це, а ще плани-схеми змістового наповнення літературних проектів «На бабусиному подвір’ї» та «Я пізнаю світ і себе» — у десятому числі журналу «Методична скарбничка вихователя».

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Дії у разі виникнення пожежі в школі

У разі виникнення пожежі дії працівників навчального закладу, залучених до її гасіння, мають бути спрямовані на убезпечення людей, перш за все дітей, їх евакуацію та порятунок
62010

Мозковий штурм — інструмент сучасної педагогічної ради

«Сучасна педагогічна рада» — поняття широке і нечітке. Тут можна розуміти інноваційну, інтерактивну, нестандартну форми проведення педради, а чи яку іншу, не менш цікаву. Ми ж зупинимося на методі брейнштормінгу, або мозкового штурму, який дедалі більше входить в освітню практику і є ознакою нетрадиційного підходу керівництва у виборі форм роботи з педагогами
12182

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді