Онлайн-гра «Медіазнайко» для юних журналістів

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Для навчання учнів основ медіаграмотності вчителі можуть використати захопливу гру «Медіазнайко», яка все більше набирає популярності. Гра вільна для використання.

Академія української преси однією зі своїх стратегічних цілей вбачає впровадження медіаосвіти на теренах держави та за її межами.  «Медіазнайко» є першою навчальною грою з медіаосвіти в Україні, одним з інструментів упровадження медіаосвіти. Мета цієї гри — допомогти учням якомога більше дізнатися про інформаційне та медійне поле. Гра розрахована на дітей 15–17 років і може стати частиною курсу з медіаграмотності у загальноосвітніх навчальних закладах, а також може бути використана в медіаосвітній діяльності дитячих бібліотек.

Суть гри полягає у тому, що потрібно пройти 9 рівнів/етапів, відповісти на запропоновані запитання, стати журналістом, створити телепрограму, сайт і газету. При цьому діти дізнаються, як працюють медіа і як вони впливають на тебе — споживача інформації. Під час гри діти закріплюють знання з тем: «Що таке інформація», «Історія ЗМІ», «Аналізуємо ЗМІ»,  «Свобода слова та її обмеження», «Всередині ЗМІ», «Друковані ЗМІ», «Телебачення», «Радіо», «Інтернет».

Навчальну гру «Медіазнайко» розробив і створив Центр медіаініціатив (Вірменія) за фінансової підтримки Всесвітнього банку в рамках програми «Альтернативні ресурси для медіа» в партнерстві з Інтерньюзом (США) і за фінансової підтримки USAID.

Підготовка українського варіанта гри стала можлива завдяки підтримці Програми «Бібліоміст». Адаптацію до українських реалій здійснила команда Академії української преси.

Академія української преси нещодавно презентувала і навчальну програму «Основи медіаграмотності» для загальноосвітніх навчальних закладів (10–11 класи) з навчанням українською мовою, а також російською та іншими мовами національних меншин. Програма ухвалена науково-методичною комісією галузі знань «Журналістика та інформація» науково-методичної ради Міністерства освіти і науки України. Головною метою курсу «Основи медіаграмотності» є формування основ аудіовізуальної грамотності учнів старшої школи.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Медитація: піклуємося про ментальне здоров’я — своє і учнів

Чому медитація — проста і пасивна — стає порятунком для людини? Як саме вона впливає на наш мозок та емоції? Які техніки доступні для кожного з нас, щоб віднайти свій особистий «тихий острівець» у шаленому потоці повсякденного? Використайте прості техніки, щоб допомогти собі та навчити своїх учнів
2777

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
213

Документи асистента вчителя у роботі з учнями з особливими освітніми потребами

Документація асистента вчителя не остаточно унормована. Заклад освіти самостійно затверджує перелік документів на основі посадових обов'язків асистента вчителя та окремих нормативних документів і роз’яснень
273326

Як і навіщо аналізувати урок вчителя

Аналіз уроку — частина внутрішньошкільного контролю. Яка його мета, як підготуватися до відвідування уроку, які типові помилки в аналізуванні уроків мають місце — у статті.
256593

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді