МОН за свободу педагогічної діяльності вчителя

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Міністерство освіти і науки України закликає дотримуватися принципів педагогічної свободи вчителя та припинити вимагати від учителя виконання невластивих йому функцій.

Міністерство освіти і науки України (МОН) закликає припинити бюрократизацію роботи педагога і неухильно дотримуватися принципів педагогічної свободи вчителя, що сприятиме його професійній самореалізації та, як наслідок, підвищенню якості освіти. Про це йдеться у листі «Про неухильне дотримання принципів гарантування свободи педагогічної діяльності вчителя» від 05.12.2014 №  1/9-630.

У документі зазначено, що МОН скоротило переліки звітності, які подаються з регіонів, обмежило кількість загальнонаціональних заходів,проте й досі вчителі загальноосвітніх навчальних закладів скаржаться на неправомірні вимоги з боку керівників навчальних закладів, органів управління освітою, методичних кабінетів (центрів) та інших організацій щодо ведення документації вчителем та примусу до виконання невластивих вчителю функцій.

У листі МОН звертається до органів управління освітою, керівників інститутів післядипломної освіти, керівників методичних кабінетів (центрів), керівників навчальних закладів, педагогічних працівників з вимогою дотримуватися принципів педагогічної свободи вчителя та керуватися у роботі наказом МОН «Щодо припинення практики створення та вимагання від дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних та позашкільних навчальних закладів документації та звітності, не передбаченої законодавством України» від 27.05.2014 № 648, листом МОН «Щодо здійснення вчителем науково-дослідницької діяльності та пошукової роботи» від  11.11.2014 № 1/9-586.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Визначаємо відповідність педагогічного працівника кваліфікаційній категорії

Кваліфікаційні категорії педагогічним працівникам закладів освіти присвоюють чи підтверджують лише за результатами атестації. При цьому враховують, зокрема, вимоги, які встановлені до рівня професійної кваліфікації та стажу працівників. Розглянемо, які саме
46052

Як укладати індивідуальний навчальний план учня з особливими освітніми потребами

Індивідуальна траєкторія розвитку, індивідуальна програма розвитку, індивідуальний навчальний план — що це і для чого. З’ясовуємо, як забезпечити індивідуалізацію освітнього процесу дитини з ООП відповідно до нормативних документів
9095

Яким буде НМТ—2026

Уже чотири роки Український центр оцінювання якості освіти замість традиційного ЗНО проводить НМТ. Як проходитиме НМТ у 2026 році, починаємо дізнаватися вже зараз
1073

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді