Творчий потенціал дошкільника

У грудневому номері журналу «Практичний психолог: Дитячий садок» опубліковано статті, що висвітлюють нагальні питання, зокрема допомоги дітям і дорослим, які пережили трагічні події.

Цьогорічні події в історії незалежної України на кілька десятиліть наперед визначили провідну проблему в роботі психологічної служби системи освіти — подолання наслідків психологічного травмування дітей і дорослих. Якісне навчання у відповідному напрямі дає змогу розширити межі професійної компетентності практичних психологів та підвищує їхню відповідальність перед клієнтами та самими собою. Саме тому в грудневому, останньому числі 2014 року, ми публікуємо статті, що висвітлюють нагальні питання, зокрема допомоги дітям і дорослим, які пережили трагічні події.

Статистичні дані свідчать, що лише 20% дітей, які пережили кризові ситуації, потребують професійної психотерапевтичної допомоги. Тож практичний психолог дошкільного навчального закладу має володіти відповідними діагностичними методами, що дають змогу визначити рівень змін, які відбулися в наслідок переживання дитиною кризового стану. Як це зробити завдяки діагностуванню емоційної сфери дошкільника, читайте у статті «Дослідження емоційної сфери дитини як засіб визначення рівня посттравматичного стресового розладу».

Неопрацьовані психологічні травми можуть завади педагогу створювати сприятливу атмосферу для розвитку дітей, адекватно реагувати на їхню поведінку. Адже психічний стан педагога визначає його професійну продуктивність та способи взаємодії з дітьми. Про те, як забезпечити емоційну стійкість педагогічного працівника в посттравматичний ви дізнаєтеся із публікації «Повернення педагога до професійної діяльності після травмуючої події».

У матеріалах «Як пробудити творчий потенціал дошкільника» і «Від наслідування до стратегії творчої діяльності» йдеться про формування естетичного-емоційного ставлення дитини до навколишнього світу та перетворення нею наслідування на творчий процес. Саме практичний психолог має проводити роботу щодо розвитку індивідуальності дошкільника, уміти визначати і корегувати рівень прояву в нього творчої стратегіальної тенденції.

Також фахівець часто вдається до діагностування рівня обдарованості дітей — особистісної категорії, яку неможливо потрактувати однозначно. Із матеріалу «Діагностуємо творчі здібності, або Креативність у тренді» дізнаєтеся, на які особливості слід зважати, щоб грамотно визначити рівень обдарованості дитини.

Міфи та реалії психоаналізу, запобігання нападам мігрені, зарахування періоду роботи практичного психолога на державній службі до спеціального стажу, перебування фахівця в навчальному закладі під час організаційно-методичної роботи, перелік публікацій журналу у 2014 році — усе це та багато іншої цікавої інформації у грудневому числі журналу «Практичний психолог: Дитячий садок».

Центральна частина статичний блок 1

Статті за темою

Усі статті за темою

Як аналізувати урок вчителя

Урок — це творча майстерня вчителя і лабораторія керівника. Після аналізу відвіданого уроку народжуються нові ідеї й задуми щодо поліпшення освітнього процесу.
230316

10 принципів, які допоможуть вчителю працювати ефективніше

Коаліція з питань шкільної та освітньої психології США сформувала принципи ефективної роботи вчителів, складені на основі психології взаємодії вчителя з учнями. У статті дізнаєтесь про принципи соціальної взаємодії, мотивацію, а також як створити дружній мікроклімат, який сприятиме ефективному навчанню.
4303

Обдаровані діти у початковій школі: виявлення та етапи роботи

Дітей невтомно називають національним надбанням та майбутнім країни. А обдарованих дітей визнають основним творчим та інтелектуальним потенціалом. У роботі з обдарованими дітьми та розвитку обдарованості загалом більше питань, ніж відповідей
14823

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді