Творчий потенціал дошкільника

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

У грудневому номері журналу «Практичний психолог: Дитячий садок» опубліковано статті, що висвітлюють нагальні питання, зокрема допомоги дітям і дорослим, які пережили трагічні події.

Цьогорічні події в історії незалежної України на кілька десятиліть наперед визначили провідну проблему в роботі психологічної служби системи освіти — подолання наслідків психологічного травмування дітей і дорослих. Якісне навчання у відповідному напрямі дає змогу розширити межі професійної компетентності практичних психологів та підвищує їхню відповідальність перед клієнтами та самими собою. Саме тому в грудневому, останньому числі 2014 року, ми публікуємо статті, що висвітлюють нагальні питання, зокрема допомоги дітям і дорослим, які пережили трагічні події.

Статистичні дані свідчать, що лише 20% дітей, які пережили кризові ситуації, потребують професійної психотерапевтичної допомоги. Тож практичний психолог дошкільного навчального закладу має володіти відповідними діагностичними методами, що дають змогу визначити рівень змін, які відбулися в наслідок переживання дитиною кризового стану. Як це зробити завдяки діагностуванню емоційної сфери дошкільника, читайте у статті «Дослідження емоційної сфери дитини як засіб визначення рівня посттравматичного стресового розладу».

Неопрацьовані психологічні травми можуть завади педагогу створювати сприятливу атмосферу для розвитку дітей, адекватно реагувати на їхню поведінку. Адже психічний стан педагога визначає його професійну продуктивність та способи взаємодії з дітьми. Про те, як забезпечити емоційну стійкість педагогічного працівника в посттравматичний ви дізнаєтеся із публікації «Повернення педагога до професійної діяльності після травмуючої події».

У матеріалах «Як пробудити творчий потенціал дошкільника» і «Від наслідування до стратегії творчої діяльності» йдеться про формування естетичного-емоційного ставлення дитини до навколишнього світу та перетворення нею наслідування на творчий процес. Саме практичний психолог має проводити роботу щодо розвитку індивідуальності дошкільника, уміти визначати і корегувати рівень прояву в нього творчої стратегіальної тенденції.

Також фахівець часто вдається до діагностування рівня обдарованості дітей — особистісної категорії, яку неможливо потрактувати однозначно. Із матеріалу «Діагностуємо творчі здібності, або Креативність у тренді» дізнаєтеся, на які особливості слід зважати, щоб грамотно визначити рівень обдарованості дитини.

Міфи та реалії психоаналізу, запобігання нападам мігрені, зарахування періоду роботи практичного психолога на державній службі до спеціального стажу, перебування фахівця в навчальному закладі під час організаційно-методичної роботи, перелік публікацій журналу у 2014 році — усе це та багато іншої цікавої інформації у грудневому числі журналу «Практичний психолог: Дитячий садок».

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як впровадити інклюзію в закладі освіти

Практичні поради та рекомендації, які допоможуть успішно організувати інклюзивне навчання у вашому закладі, — у посібнику «Впроваджуємо інклюзію в закладі освіти» від Державної служби якості освіти. Основні тези та алгоритми впровадження інклюзії в школі читайте у статті
5631

Портфоліо вчителя — презентація індивідуальних досягнень

Сучасне портфоліо вчителя як презентація до атестації і не тільки — яким воно може бути? Скористайтеся порадами зі статті — і ваше портфоліо чітко й вичерпно «розповість» про ваш професійний досвід
19492

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді