Індивідуалізація освітнього процесу

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Кожній дитині притаманні унікальні й неповторні особистісні якості: тип темпераменту, нахили та здібності, особливості мислення, уяви, пам’яті, темп роботи, швидкість оволодіння навичками тощо. Та незважаючи на це, всі діти потребують однаково уважного ставлення, любові й турботи з боку дорослих, зокрема педагогів. Як знайти індивідуальний підхід до кожної маленької людини? Як найповніше реалізувати її природний потенціал і при цьому зберегти індивідуальність? Про це та інше читайте в грудневому числі журналу «Вихователь-методист дошкільного закладу».

Вихователі знають, як складно часом врахувати потреби й інтереси кожного вихованця, працюючи в групі, що налічує двадцять і більше різних за темпераментом і рівнем розвитку дітей. Одним зі шляхів реалізації індивідуального підходу на практиці є залучення дошкільників до гурткової роботи. Як організувати в дошкільному закладі гурткову роботу, за якими парціальними програмами доцільно працювати — читайте у грудневому числі журналу «Вихователь-методист дошкільного закладу».

Прагнучи індивідуалізації освітнього процесу, варто передусім з’ясувати, чи обізнаний педагогічний колектив із принципами індивідуалізованої освіти і чи готовий до впровадження їх у своєму дошкільному закладі. Методи вивчення ставлення педагогів, а також батьків вихованців до індивідуалізації освітнього процесу запропоновано вашій увазі в цьому числі.

З’ясувавши готовність педагогічного колективу до впровадження гуманістичних принципів освітньої діяльності, дуже важливо розробити індивідуальні маршрути розвитку кожної дитини. Для цього слід провести моніторинг розвитку компетентності дітей дошкільного віку. Орієнтовну послідовність проведення моніторингу наведено в журналі.

Щоб мати змогу в ході освітньої роботи максимально приділяти увагу кожній дитині, слід потурбуватися про належне облаштування розвивального простору групового приміщення. У журналі ви знайдете низку креативних ідей щодо вдосконалення розвивального середовища. Застосування їх дасть змогу більше не витрачати зайвого часу на пошук дидактичних матеріалів, пересування меблів та інші дії з трансформування середовища для кожного нового виду діяльності.

Незамінним елементом розвивального середовища групи є також дидактичні ігри, зокрема ігри, виготовлені за принципами Монтессорі-матеріалів. Дізнайтеся з публікації про способи їх застосування з метою всебічного розвитку дитини. А розібратися, чим різняться дидактичні ігри та дидактичні вправи, ви зможете, прочитавши статтю «Особливості використання дидактичних ігор та вправ у освітньому процесі».

Напередодні новорічних свят запропонуйте своїм вихованцям втілити спільно оригінальну творчу ідею. Скажімо, опануйте разом мистецтво пластилінової анімації та створіть справжній мультфільм. Криворізькі педагоги в цьому числі діляться практичним досвідом та переконують у тому, що створити новорічне диво власноруч — зовсім нескладно.

Докладніше про все це, а також перелік публікацій, зразків та форм документів, наведених у журналі «Вихователь-методист дошкільного закладу» у 2014 році, — читайте у грудневому, останньому цьогоріч, числіжурналу.

 

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Медитація: піклуємося про ментальне здоров’я — своє і учнів

Чому медитація — проста і пасивна — стає порятунком для людини? Як саме вона впливає на наш мозок та емоції? Які техніки доступні для кожного з нас, щоб віднайти свій особистий «тихий острівець» у шаленому потоці повсякденного? Використайте прості техніки, щоб допомогти собі та навчити своїх учнів
2777

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
213

Документи асистента вчителя у роботі з учнями з особливими освітніми потребами

Документація асистента вчителя не остаточно унормована. Заклад освіти самостійно затверджує перелік документів на основі посадових обов'язків асистента вчителя та окремих нормативних документів і роз’яснень
273323

Як і навіщо аналізувати урок вчителя

Аналіз уроку — частина внутрішньошкільного контролю. Яка його мета, як підготуватися до відвідування уроку, які типові помилки в аналізуванні уроків мають місце — у статті.
256588

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді