Дерево бажань

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

У другому числі журналу «Методична скарбничка вихователя» пропонуємо педагогам навчально-методичні матеріали, присвячені темі «Дерево бажань».

Бажання супроводжують людину протягом життя: разом з нею народжуються, відтак змінюються, зростають, а зникають водночас із смертю. Тож тема «Дерево бажань» — одна з найважливіших і найскладніших для дошкільників з-поміж усіх інших. Проте оминати її в освітньому процесі дошкільного навчального закладу не можна.

У статті «Дерево бажань, або Як допомогти дитині гармонізувати фонди «хочу», «можу», «треба» окреслено основне завдання педагогів у межах цієї теми, охарактеризовано основні змістові напрями та надано методичні рекомендації щодо організації освітньої діяльності дошкільників у межах кожного з них.

Аби організувати комплексне проживання цієї теми з дошкільниками пропонуємо скористатися такими матеріалами, як-от: ідея, лексичне поле, очікувані результати опрацювання теми, її змістове наповнення у вигляді інтелектуальної карти, тематика інтегрованих занять на два тижні та плани-конспекти інтегрованих занять. Відповідні дидактичні матеріали на допомогу педагогу подано на картках картотеки.

На кольорових сторінках цього числа журналу представлені асоціативна карта «Бажання та мрії», завдання для аудиту та майстер-класи — «Дерево бажань» та «Об’ємна листівка: подарунок власноруч».

Розсудливо керувати своїми бажаннями, якщо маєш безмежні можливості, непросто, утім вкрай важливо. З огляду на різноманіття дитячих «хочу», формувати культуру бажань — це важливе завдання духовно-морального розвитку дітей. Для цього пропонуємо скористатися матеріалом «Формуємо культуру бажань, або Літературний проект «Квітка-семицвітка». У ньому охарактеризовано змістові напрями літературного проекту за казкою Валентина Катаєва «Квітка-семицвітка» та визначено рекомендовані форми роботи з дошкільниками в межах кожного з них. Також подано плани-конспекти інтегрованих занять до літературного проекту та його змістове наповнення у вигляді інтелектуальної карти.

Аби допомогти дошкільникам зрозуміти, чого та навіщо потрібно навчитися самостійно, а чого — з допомогою інших, пропонуємо реалізувати літературний проект «Найкращий подарунок». У статті «Щоб уміти, треба вчитися, або Літературний проект «Найкращий подарунок» визначено основні ідеї однойменної казки Юрія Ярмиша, які можуть стати змістовими напрямами роботи з дітьми, та варіанти організації освітньої діяльності за цими напрямами. Автором розроблено схему реалізації літературного проекту та планування освітньої роботи за згаданим твором.

Не за горами свято 8 Березня. Тож саме час замислитися про подарунки для найрідніших жінок дошкільників — їхніх мам. Так, у цьому числі подано конспект інтегрованого заняття для дітей середнього дошкільного віку «Квіти для мами», під час якого діти зможуть підготувати оригінальний подарунок для своїх матусь — висадити цибулинки крокусу, а також навчитися за ними доглядати.

У межах теми «Дерево бажань» ми торкнулися й теми самостійності дітей. У статті «Розвиток самостійності як інструменту досягнення бажаного» ідеться про умови, етапи формування самостійності дошкільника, а також роль батьків у цьому процесі. Окреслено також вплив ігрової, трудової, художньо-продуктивної та комунікативно-мовленнєвої діяльності на розвиток самостійності дитини.

Докладніше про все це, а також умовні позначення різних форм роботи з дошкільниками — у лютневому числі журналу «Методична скарбничка вихователя».

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Медитація: піклуємося про ментальне здоров’я — своє і учнів

Чому медитація — проста і пасивна — стає порятунком для людини? Як саме вона впливає на наш мозок та емоції? Які техніки доступні для кожного з нас, щоб віднайти свій особистий «тихий острівець» у шаленому потоці повсякденного? Використайте прості техніки, щоб допомогти собі та навчити своїх учнів
2777

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
212

Документи асистента вчителя у роботі з учнями з особливими освітніми потребами

Документація асистента вчителя не остаточно унормована. Заклад освіти самостійно затверджує перелік документів на основі посадових обов'язків асистента вчителя та окремих нормативних документів і роз’яснень
273322

Як і навіщо аналізувати урок вчителя

Аналіз уроку — частина внутрішньошкільного контролю. Яка його мета, як підготуватися до відвідування уроку, які типові помилки в аналізуванні уроків мають місце — у статті.
256587

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді