Українська як друга іноземна: як європейські країни інтегрують мову в освіту

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Українську мову почали викладати як другу іноземну у школах Польщі та Німеччини

Українська мова тепер у шкільних програмах ЄС

report_11614439.gif   Зміни та новації в законодавстві: листопад 2025
   Скачати  

             

Після початку повномасштабної війни тисячі українських родин переїхали до країн Європи, що створило нові виклики для освітніх систем. Водночас це стало поштовхом до появи нової тенденції — у школах Польщі та Німеччини українську мову почали викладати як другу іноземну.

🥀 Турбота про себе: семінар-практикум

Польща: офіційна програма з української для 7–8 класів

У Польщі вже затверджено навчальну програму з української як другої іноземної мови для учнів 7–8 класів.

Її автор — доцент Інституту славістики Польської академії наук Павло Левчук, який створив матеріали для рівня A1, розраховані на учнів-початківців. Участь у курсі можуть брати як українські, так і польські школярі.

Польське законодавство дозволяє школам самостійно запроваджувати українську як другу іноземну — за ініціативою батьків, наявності кваліфікованого викладача та підтримки адміністрації.

Німеччина: пілотний проєкт у землі Гессен

У Німеччині, де проживає понад 1 мільйон українців, запущено пілотний проєкт із викладання української мови як другої іноземної у федеральній землі Гессен.

Програма стартувала у 2024/2025 навчальному році та охоплює не лише українських дітей, а й німецьких учнів, які виявили інтерес до вивчення мови. Ініціатива спрямована на підтримку близько 20 тисяч українських школярів, які вимушено переїхали до регіону через війну.

За словами освітніх органів Гессена, поєднання української та англійської мов допоможе дітям розвивати мовні навички й здобувати якісну освіту.

Такі ініціативи не лише полегшують адаптацію українських дітей за кордоном, а й допомагають зберегти зв’язок із рідною мовою та культурою. 

Джерело: Профспілка працівників освіти і науки

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів за вимогами НУШ

Розуміння критеріїв оцінювання – ваш ключ до ефективного навчання. У цій статті ви знайдете відповіді на питання, як оцінювати знання учнів, як це працює в різних класах і форматах навчання, та як зробити цей процес справедливим і зрозумілим для кожного. Читайте далі, щоб опанувати інструменти, які допоможуть вашим учням досягати кращих результатів!
282468

Анкетування як інструмент експертної оцінки освітнього процесу

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
61

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110431

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді