Помилки в АІКОМ впливають на «Пакунок школяра» та субвенцію шкіл: МОН виявило невідповідності

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
МОН виявило помилки у даних про першокласників у системі АІКОМ: школи мають терміново їх виправити

Фінансування під загрозою: помилки в даних першокласників

Міністерство освіти і науки України спільно з Інститутом освітньої аналітики (технічним адміністратором системи АІКОМ) провело звірку та верифікацію даних учнів перших класів, поданих закладами загальної середньої освіти до обох версій системи.

🧭 ОСВІТНІЙ НАВІГАТОР НА 2025/2026 н.р.

За результатами аналізу, зафіксовано низку невідповідностей у модернізованій базі даних АІКОМ. Серед них — помилки при формуванні мережі класів, некоректне створення перших класів, помилкове зарахування дітей на паралель перших класів тощо.

У МОН наголошують, що ці помилки можуть вплинути на достовірність даних, що, у свою чергу, важливо для правильного розрахунку освітньої субвенції та реалізації державної програми «Пакунок школяра».

«Дані про першокласників мають бути коректними, адже від цього залежить фінансування закладів та адресність соціальних виплат», — зазначили в Інституті освітньої аналітики.

Деталізований перелік помилкових записів доступний в онлайн-таблиці за посиланням: https://lnk.ua/aVp9xdoND.

Інформація оновлюється щодня після перевірок та виправлень з боку шкіл. Також дані передано до Пенсійного фонду України для блокування використання коштів, якщо отримувачі не відповідають умовам Порядку.

Що мають зробити школи

МОН просить керівників закладів освіти невідкладно виправити виявлені помилки у системі АІКОМ, провести додаткову перевірку та поінформувати міністерство до 7 жовтня включно.

Зокрема, відповідальні за роботу в АІКОМ мають:

  • Перевірити правильність формування мережі класів, щоб у паралелі «1» були лише перші класи.
  • Перевірити вік першокласників і, за потреби, внести додаткові позначки (наприклад, ООП). Якщо таких дітей багато — підготувати пояснення для МОН.
  • Звірити дані між системами АІКОМ 1 та АІКОМ 2 і усунути невідповідності щодо зарахування учнів.
  • Окремо перевірити учнів, які залишились на другий рік, і позначити це у профілях («другорічка»).

МОН закликає органи управління освітою забезпечити контроль за актуальністю та достовірністю даних у системі, а також провести роз’яснювальну роботу серед керівників шкіл.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
110

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110480

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11612

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17720

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді