Фінансова підтримка та навчання: МОН запроваджує кадровий резерв для педагогів із прифронтових територій
Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму
З 1 вересня 2025 року у низці прифронтових громад школи вимушено призупинили роботу. Щоб зберегти педагогів у системі та гарантувати їм фінансову підтримку, Міністерство освіти і науки запровадило кадровий резерв учителів.
5 онлайн-генераторів інтерактивних завдань
Подати заявку можуть педагоги, яких перевели на простій у школах Дніпропетровської, Донецької, Запорізької, Луганської, Сумської, Миколаївської, Одеської, Харківської, Херсонської та Чернігівської областей.
Що дає кадровий резерв:
- Фінансову підтримку: учитель зберігає середню заробітну плату (але не менше ніж 2/3 посадового окладу). Виплати здійснюються від моменту підписання договору до завершення воєнного стану плюс шість місяців.
- Професійний розвиток: обов’язкове навчання за Типовою програмою МОН.
- Перспективу працевлаштування: після проходження навчання педагоги зможуть отримати роботу у школах на деокупованих територіях.
Подати заявку можна двома способами:
- Звернутися до управління освіти та подати документи через електронний кабінет в АІКОМ.
- Створити кабінет самостійно після отримання запрошення на реєстрацію від школи.

Які ознаки хронічного стресу. Чого не можна робити, коли учень у стресовій ситуації. Як спілкуватися з учнями, що перебувають у складному емоційному стані: вправи, техніки, рекомендації
Для зручності підготовлені відеоінструкції та списки відповідальних осіб у громадах.
Фінансування зупиняється у випадку виїзду вчителя за кордон більш ніж на 30 днів, переходу на роботу з повною ставкою або у разі призупинення функціонування самого резерву.
Навчання та перші кроки:
- До 30 вересня 2025 року вчителі мають підписати договори з відділами освіти.
- У жовтні стартує базовий курс обсягом 60 годин.
- У листопаді–грудні педагоги проходитимуть поглиблені фасилітовані програми.
- З січня 2026 року вони поступово залучатимуться до практичних освітніх проєктів, зокрема з подолання навчальних втрат школярів.
МОН підкреслює: кадровий резерв — це не лише спосіб підтримати вчителів під час простою, а й стратегічна інвестиція у відновлення освіти після деокупації територій.