Кадрова криза в освіті: чому школам не вистачає вчителів математики та природничих наук

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
У школах бракує вчителів точних і природничих наук — МОН

Чи залишаться молоді вчителі в школах після війни

report_11614439.gif   Зміни та новації в законодавстві: грудень 2025
   Скачати  

             

В Україні кількість вчителів формально перевищує потребу, однак гостро відчувається нестача саме фахових педагогів із математики, фізики, хімії, біології та сучасних технологій. Про це розповіла заступниця міністра освіти і науки України Надія Кузьмичова в інтерв’ю.

🥀 Турбота про себе: семінар-практикум

За її словами, проблема має системний характер і не прив’язана до окремих регіонів. Частково її компенсують переміщенням вчителів із тимчасово окупованих територій у безпечніші області, однак головне рішення — змінити підхід до підготовки педагогів у закладах вищої освіти та популяризувати професію вчителя точних і природничих дисциплін.

Як зазначила заступниця очільника МОН, що останнім часом у школах зросла кількість молодих вчителів — зокрема завдяки тому, що робота в закладі освіти дає бронювання від мобілізації. Це частково покращує ситуацію, проте переважно у великих містах. У сільській місцевості кадровий дефіцит і надалі залишається відчутним.

Водночас посадовиця попереджає, що після завершення воєнного стану значна частина цих молодих педагогів може залишити професію, адже прийшли вони здебільшого не через зацікавленість у вчителюванні, а через додаткові гарантії.

«Щоб утримати кадри, потрібно створювати системні умови: не лише традиційний бакалаврат, а й короткі курси для практиків з IT та технологічних сфер. Вони зможуть пройти підготовку й долучитися до викладання», — пояснила Надія Кузьмичова.

Цю ініціативу закладено в Концептуальні засади професійного розвитку вчителя, які наразі перебувають на громадському обговоренні. Окрім того, залучення фахівців із практичним досвідом є ключовим завданням у найближчі два роки — перед впровадженням старшої профільної школи.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
202

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54122

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
683

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110900

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді