Кадрова криза в освіті: чому школам не вистачає вчителів математики та природничих наук
Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму
В Україні кількість вчителів формально перевищує потребу, однак гостро відчувається нестача саме фахових педагогів із математики, фізики, хімії, біології та сучасних технологій. Про це розповіла заступниця міністра освіти і науки України Надія Кузьмичова в інтерв’ю.
🥀 Турбота про себе: семінар-практикум
За її словами, проблема має системний характер і не прив’язана до окремих регіонів. Частково її компенсують переміщенням вчителів із тимчасово окупованих територій у безпечніші області, однак головне рішення — змінити підхід до підготовки педагогів у закладах вищої освіти та популяризувати професію вчителя точних і природничих дисциплін.
Як зазначила заступниця очільника МОН, що останнім часом у школах зросла кількість молодих вчителів — зокрема завдяки тому, що робота в закладі освіти дає бронювання від мобілізації. Це частково покращує ситуацію, проте переважно у великих містах. У сільській місцевості кадровий дефіцит і надалі залишається відчутним.
Водночас посадовиця попереджає, що після завершення воєнного стану значна частина цих молодих педагогів може залишити професію, адже прийшли вони здебільшого не через зацікавленість у вчителюванні, а через додаткові гарантії.
«Щоб утримати кадри, потрібно створювати системні умови: не лише традиційний бакалаврат, а й короткі курси для практиків з IT та технологічних сфер. Вони зможуть пройти підготовку й долучитися до викладання», — пояснила Надія Кузьмичова.
Цю ініціативу закладено в Концептуальні засади професійного розвитку вчителя, які наразі перебувають на громадському обговоренні. Окрім того, залучення фахівців із практичним досвідом є ключовим завданням у найближчі два роки — перед впровадженням старшої профільної школи.