Українська мова в освітньому середовищі: омбудсмени об’єднуються для контролю за мовним законодавством

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Мовний та освітній омбудсмени домовилися посилити контроль за дотриманням мовного законодавства в освіті

Як забезпечити україномовне середовище в школах

report_11614439.gif   Зміни та новації в законодавстві: жовтень 2025
   Скачати  

             

Уповноважена із захисту державної мови Олена Івановська та освітній омбудсмен Надія Лещик провели робочу зустріч, присвячену дотриманню мовного законодавства у сфері освіти.

🧭 ОСВІТНІЙ НАВІГАТОР НА 2025/2026 н.р.

Основна увага була зосереджена на виконанні статті 7 Закону України «Про освіту», яка визначає українську як мову освітнього процесу. Це положення поширюється на всі навчальні заклади незалежно від форми власності, а також на приватних осіб-підприємців, що надають освітні послуги.

Окремо йшлося про обов’язкову сертифікацію керівників закладів освіти на знання державної мови. Сторони наголосили, що саме керівники відповідають за реалізацію мовної політики, а мовне середовище має формуватися не лише на уроках, а й під час перерв, виховних годин і позакласної діяльності.

Особливу увагу приділили дошкільним закладам, де закладаються перші мовні практики дітей. Також обговорили ситуацію в приватних школах, гуртках, літніх таборах і центрах дозвілля — мовні права мають бути гарантовані в будь-якому форматі навчання й відпочинку.

За підсумками зустрічі Олена Івановська та Надія Лещик домовилися об’єднати зусилля для створення якісного україномовного освітнього простору, щоб кожна дитина й кожен громадянин мали змогу здобувати освіту та отримувати послуги державною мовою.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Протоколи засідань команди психолого-педагогічного супроводу: від А до Я

Протокол засідання команди психолого-педагогічного супроводу — це юридична основа для ухвалення всіх рішень щодо інклюзивного навчання учня. Дізнайтеся, як перетворити адміністративний обов'язок на дієвий інструмент ефективної роботи в інклюзії. Усі деталі та зразки протоколів — у статті.
101

Як скласти психолого-педагогічну характеристику учня з особливими освітніми потребами

Часто практичним психологам закладів освіти надходить запит на діагностику дитини та подання результатів обстеження в різні служби. Оптимальним варіантом представлення результатів обстеження є психологічна характеристика учня.
431152

Документи асистента вчителя у роботі з учнями з особливими освітніми потребами

Документація асистента вчителя не остаточно унормована. Заклад освіти самостійно затверджує перелік документів на основі посадових обов'язків асистента вчителя та окремих нормативних документів і роз’яснень
271221

Безпечне освітнє середовище закладу освіти

Що таке безпечне освітнє середовище, його ознаки та принципи? Як забезпечити психологічно безпечне середовище? Які заходи необхідно впровадити у вашому закладі освіти — читайте у статті
127804

Як скласти протокол батьківських зборів у ЗДО

Як скласти протокол батьківських зборів легко та ефективно. Скористайтеся поданою структурою протоколу, яка прийнятна для загальних та групових батьківських зборів.
107306

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді