Травмачутливі школи: як створити комфортне середовище для дітей під час війни

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Для педагогів розробили рекомендації із порадами щодо травмачутливості в школі

Як створити травмачутливе середовищ?

Освітній омбудсмен України Надія Лещик оприлюднила рекомендації для закладів освіти, спрямовані на створення більш комфортного та безпечного середовища для дітей в умовах війни. Разом із психологинею Світланою Ройз вона підготувала перелік практичних порад щодо організації простору, звукового та візуального середовища, а також взаємодії педагогів із учнями.

🥀 Турбота про себе: семінар-практикум

За словами освітнього омбудсмена, йдеться не лише про фізичну безпеку, а й про формування атмосфери довіри й підтримки. 

«Саме час подбати про створення простору, де навіть у небезпечних умовах усі почуватимуться більш захищено та комфортно», — наголосила Надія Лещик.

Серед ключових рекомендацій:

  • Простір: спокійні кольори стін, куточки тиші, мінімум меблів та подразників.
  • Візуальне середовище: уникати «візуального шуму» з надлишком плакатів, забезпечити зрозумілу навігацію та піктограми.
  • Звукове середовище: м’який дзвоник замість різких сигналів, спокійні голосові повідомлення про повітряну тривогу, відмова від гучної музики.
  • Фізичні потреби: доступ до води, достатньо часу для прийому їжі, провітрювання класів, чергування занять та відпочинку.
  • Взаємодія та підтримка: повага до кожної дитини, чіткі інструкції у кризових ситуаціях, можливість сигналізувати про потребу у допомозі.

Особлива увага приділяється психологічній безпеці учнів: педагогам радять бути уважними до індивідуальних особливостей дітей та підтримувати їх через мову, тон і стиль спілкування.

«У закладі освіти дитина проводить більшу частину дня. Нехай цей простір буде комфортним для дорослих і дітей», — підсумувала освітній омбудсмен.

Докладні рекомендації з травмачутливості для освітніх закладів опубліковані на сайті МОН.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
53973

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
221

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110654

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11662

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді