Травмачутливі школи: як створити комфортне середовище для дітей під час війни

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Для педагогів розробили рекомендації із порадами щодо травмачутливості в школі

Як створити травмачутливе середовищ?

Освітній омбудсмен України Надія Лещик оприлюднила рекомендації для закладів освіти, спрямовані на створення більш комфортного та безпечного середовища для дітей в умовах війни. Разом із психологинею Світланою Ройз вона підготувала перелік практичних порад щодо організації простору, звукового та візуального середовища, а також взаємодії педагогів із учнями.

🥀 Турбота про себе: семінар-практикум

За словами освітнього омбудсмена, йдеться не лише про фізичну безпеку, а й про формування атмосфери довіри й підтримки. 

«Саме час подбати про створення простору, де навіть у небезпечних умовах усі почуватимуться більш захищено та комфортно», — наголосила Надія Лещик.

Серед ключових рекомендацій:

  • Простір: спокійні кольори стін, куточки тиші, мінімум меблів та подразників.
  • Візуальне середовище: уникати «візуального шуму» з надлишком плакатів, забезпечити зрозумілу навігацію та піктограми.
  • Звукове середовище: м’який дзвоник замість різких сигналів, спокійні голосові повідомлення про повітряну тривогу, відмова від гучної музики.
  • Фізичні потреби: доступ до води, достатньо часу для прийому їжі, провітрювання класів, чергування занять та відпочинку.
  • Взаємодія та підтримка: повага до кожної дитини, чіткі інструкції у кризових ситуаціях, можливість сигналізувати про потребу у допомозі.

Особлива увага приділяється психологічній безпеці учнів: педагогам радять бути уважними до індивідуальних особливостей дітей та підтримувати їх через мову, тон і стиль спілкування.

«У закладі освіти дитина проводить більшу частину дня. Нехай цей простір буде комфортним для дорослих і дітей», — підсумувала освітній омбудсмен.

Докладні рекомендації з травмачутливості для освітніх закладів опубліковані на сайті МОН.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
81655

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
76418

Вносимо зміни до наказів, виданих у закладі освіти

Існує чимало обставин, у зв’язку з якими необхідно вносити зміни до розпорядчих документів: законодавчі новації, кадрові ротації, оптимізація освітнього процесу тощо. Як призупинити дію виданого наказу або змінити його окремі пункти? Пропонуємо ознайомитися з особливостями внесення змін до наказів та їх документального оформлення
53313

Учнівське самоврядування в закладі освіти

Формувати соціалізовану особистість з демократичними поглядами і вмінням працювати в команді – одна з важливих вимог сучасної освіти, яка найкраще реалізується через педагогіку партнерства, однією із форм якої є учнівське самоврядування.
19091

Типові навчальні плани для 5-9 класів НУШ

У навчальному плані освітньої програми заклад освіти відображає перелік навчальних предметів та інтегрованих курсів для реалізації кожної освітньої галузі, а також орієнтовний перелік міжгалузевих інтегрованих курсів
130964

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді