МОН затвердило концептуальні засади освітніх галузей: куди рухається школа до 2030 року

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Українська школа отримала стратегічний дороговказ до 2030 року. МОН затвердило концептуальні засади дев'яти освітніх галузей та дорожню карту їх реалізації. Це рішення має забезпечити системний розвиток освіти, оновлення змісту навчання й підготовку учнів до викликів ХХІ століття.

МОН затвердило концептуальні засади освітніх галузей: куди рухається школа до 2030 року

Міністерство освіти і науки України зробило важливий крок у реформуванні школи. Наказом №1163 від 20 серпня 2025 року затверджено концептуальні засади освітніх галузей та дорожню карту їх реалізації на 2025–2030 роки.

Концепції систематизують знання про кожну освітню галузь: пояснюють її призначення, структуру, зв’язки з іншими, а також визначають актуальні виклики та ефективні довгострокові рішення. Вони є доповненням до державних стандартів, оскільки наочно демонструють, як має бути побудовано навчання з 1 по 12 клас — логічно, послідовно та з урахуванням міжпредметних зв’язків.

🧭 ОСВІТНІЙ НАВІГАТОР НА 2025/2026 н.р.

Які галузі охоплює документ

Концептуальні засади стосуються 9 освітніх галузей:

  • мовно-літературної (українська мова та література, зарубіжна література, іншомовна освіта)
  • фізичної культури
  • математичної
  • природничої
  • технологічної
  • інформатичної
  • соціальної та здоровязбережувальної
  • громадянської та історичної
  • мистецької

Навіщо це потрібно

Затвердження концептуальних засад є важливим кроком для оновлення змісту шкільної освіти та забезпечення її сучасності. Документ:

  • визначає стратегічні орієнтири розвитку кожної освітньої галузі;
  • сприяє формуванню ключових компетентностей учнів, необхідних для життя у ХХІ столітті;
  • передбачає оновлення програм, підручників та навчально-методичного забезпечення;
  • закладає основи для підготовки вчителів та підвищення їхньої кваліфікації;
  • узгоджує українську освіту з європейськими та світовими стандартами.

«Сучасна школа має давати не лише знання, а й уміння застосовувати їх у житті. Ці концептуальні засади — дороговказ, що дозволяє нам розвивати освіту системно, а не фрагментарно», — зазначають у Міністерстві освіти і науки України.

📲 А ви з нами в телеграмі? Гайда до нас!

Чому це важливо саме зараз

Освітня система України працює в умовах воєнних викликів та швидких глобальних змін. Тому, як наголошують у МОН, потрібні довгострокові орієнтири, які забезпечать сталість і прогнозованість розвитку школи.
Запроваджена дорожня карта окреслює конкретні кроки на 2025–2030 роки: від оновлення змісту освіти до створення сучасних навчальних ресурсів і підготовки вчителів.

Зокрема, наступним кроком є створення цифрової платформи для вчителів. На ній будуть доступні матеріали, що допоможуть у щоденній роботі, а саме:

  • галузеві путівники;
  • інтерактивні інструменти для відстеження освітнього поступу учнів з 1 до 12 класу;
  • приклади для реалізації ключових компетентностей;
  • інструменти для оцінювання результатів навчання.

Ця платформа допоможе вчителям вибудовувати навчальний процес послідовно, забезпечуючи плавний перехід між етапами. Для школярів це зробить навчання зрозумілішим і практичнішим, а для вчителів — надасть чіткі орієнтири та підтримку.

«Освіта для життя» — це комплексна політика МОН, спрямована на системне оновлення змісту шкільної освіти, продовження та посилення реформи «Нової української школи».

 

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Вибір підручників: що потрібно знати керівництву школи та вчителям

Вибір підручників є одним з важливих елементів для забезпечення якості освіти учнів. Які навчальні матеріали та завдання обрати, найкраще знають вчителі. Тому саме вчителів долучають до участі в конкурсному відборі підручників. Який порядок вибору підручників, які результати цього вибору в 2024/2025 навчальному році – далі у статті
783

Завершення 2024/2025 навчального року в закладах загальної середньої освіти

Усе про завершення 2024/2025 навчального року: дати, оцінювання, документи та особливі випадки. МОН роз'яснює ключові питання для шкіл: визначення термінів, подолання освітніх втрат, переведення учнів, видача документів - зокрема за кордоном та з відзнакою, заохочення та оцінювання досягнень.
52597

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді