Звіт вихователя дитсадка

Автор
директор Житомирського закладу дошкільної освіти № 65
Проблема звітності так чи інакше постає перед кожним педагогом закладу дошкільної освіти. Ми спробуємо допомогти розібратись, на що треба звернути увагу, які елементи звітності є обов’язковими, як зробити процес написання звіту універсальним.

Річний звіт вихователя: для чого 

Річний звіт вихователя не належить до обов’язкової документації, проте є типовим документом у дитсадку наприкінці навчального року. 

Передусім, звіт вихователя підсумовує освітню роботу в конкретній групі дітей за певний період. Це допомагає вихователю оцінити результати своєї діяльності, побачити сильні сторони та зони для покращення. На основі такого аналізу легше ефективно планувати освітню роботу надалі.

Звіт вихователя має ще одну важливу функцію — він може стати складником атестаційного портфоліо педагога. У ньому зручно фіксувати досягнення, методичні підходи, реалізовані проєкти та результати освітньої взаємодії.

Крім того, звіт вихователя за рік буде корисним і для керівника дошкільного закладу при підготовці щорічного звіту ЗДО. Особливо це актуально для закладів із великою кількістю груп, де охопити всі аспекти діяльності без додаткової інформації складно.

Як правило, рішення про доцільність написання аналітичних звітів педагогами приймається на нараді при керівникові. Якщо така практика впроваджується — це свідчить про системний підхід до управління якістю дошкільної освіти в закладі.

Внутрішня система якості освіти ЗДО: ВЕБІНАР

Види звітності вихователя             

Річний звіт вихователя — це не формальність, а практичний інструмент для самоаналізу, удосконалення освітнього процесу та забезпечення прозорості у діяльності педагога. Його створення — це крок до усвідомленого та результативного професійного зростання.

Отже, ви можете писати звіт:

  • щорічний (в кінці навчального року);
  • атестаційний (перед атестацією).

І якщо перший вид звітування носить швидше за все аналітичний характер (ви вказуєте на успіхи своєї роботи в групі, аналізуєте проблеми, які лишилися невирішеними і причини труднощів, намічаєте шляхи їх вирішення і т.п.), то атестаційний звіт вихователя матиме радше інформаційну мету. Адже ваше завдання у цьому випадку — показати свою діяльність з найкращого боку.

За змістом ваш звіт може бути загальним (щорічний, атестаційний) і тематичним (наприклад, з опрацьованої проблеми, із самоосвіти тощо).

За формою написання — робочий і творчий. Робочий звіт вихователя вимагає загальноприйняті відомості. В основі творчого звіту лежить креативний підхід до висвітлення його змісту.

Зразок звіту вихователя

Як писати річний звіт вихователя молодшої, середньої, старшої чи інклюзивної групи

Отже, ви визначились з видом звітності, яку вам доведеться складати. Річний звіт пишеться, як уже зазначалось, в кінці навчального року і по конкретній групі дітей, з якими ви у цей час працювали. Щоб послідовно, конкретно і чітко описати свою діяльність, у вас перед очима повинні лежати наступні документи:

  • перспективний план роботи, який ви складали на початку року. Саме він забезпечить повноту розкриття змісту;
  • план самоосвіти, в якому зазначена навчально-виховна проблема, над якою ви працюєте, і ступені її реалізації (завдання) протягом  року. Це дозволить говорити про досягнення чи недосягнення  навчально-виховної мети;
  • облік проведених заходів  за рік (інтерактивних занять, відкритих занять, робота з батьками, тощо);
  • результати діагностики рівня дітей на початку року і в кінці, щоб була змога порівняти ваші досягнення і виявити проблеми, на які слід звернути увагу.

Слід зазначити, що чіткого регламенту як писати звіт не існує. Ми пропонуємо вам шаблон створення даного документу як один із варіантів.

Алгоритм: як написати річний звіт вихователя

1. Заголовок-шапка  включає у себе назву документа, ПІБ вихователя, посаду, назву групи, з якою працював протягом року, період звітності:

Звіт Сидоренко Т.М. —  вихователя середньої групи ( або гр. № …»____») за 2024-2025 н. р.

2. Гендерно-вікова характеристика групи:

а) загальна кількість дітей;

б) хлопчиків;

в) дівчаток;

г) їх вікова межа.

3. Назва або перелік програм, за якими працювали вихователі групи.

4. Характеристика навчально-виховної проблеми, яку реалізовували педагоги в даній групі протягом року, і перелік поставлених конкретних завдань.

5. Характеристика створеного розвивально-пізнавального середовища, дотримання режиму дня.

6. Загальна характеристика групи:

а) вікова відповідність дітей їх фізичному та психічному  розвитку. Якщо є діти з інклюзією, вказується їх кількість та вид інклюзії за наявності медичного висновку;

б) характеристика активності дошкільнят, їх ініціативності;

в)  загальний рівень засвоєння програмного иатеріалу;

г) аналіз участі батьків  у виховному процесі.

7. Перелік  або характеристика видів діяльності

8. Загальна характеристика дітей відповідно до результатів моніторингу. ЇЇ можна робити або за видами діяльності, або за блоками, або  за напрямами розвитку, за задумом вихователя.

9. Аналіз принципів, методів і прийомів, які використовувались під час роботи, їх ефективності.

10. Аналіз проведених заходів і їх доцільності.

11. Перелік навчально-методичної роботи вихователів групи протягом року.

12. Групові і індивідуальні досягнення дошкільнят, участь у конкурсах.

13. Характеристика співпраці з батьками.

14. Перелік труднощів, з якими зіткнулися під час навчально-виховного процесу.

15. Формулювання завдань на наступний період.



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді