Інституційний аудит у дитсадках: що зміниться у системі якості освіти

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
У ДСЯО анонсували нові підходи до оцінювання якості освіти в дитсадках: готується запуск інституційного аудиту

Як працюватиме нова система якості у ДНЗ

report_11614439.gif   Зміни та новації в законодавстві: серпень 2025
   Скачати  

             

3 червня відбувся вебінар «Зміни у формуванні внутрішньої системи забезпечення якості освіти: що потрібно знати директору дитсадка».

Закон про дошкільну освіту: зміни в локальних документах

Під час вебінару начальник управління інституційного аудиту ДСЯО Юрій Вергун презентував ключові зміни, які очікують систему дошкільної освіти. Головними темами обговорення стали впровадження інституційного аудиту у дитячих садках та побудова ефективної внутрішньої системи забезпечення якості освіти (ВСЗЯО).

Основні тези заходу

Інституційний аудит у ДНЗ — на фінішній прямій

Як повідомив спікер, проєкт порядку проведення інституційного аудиту вже пройшов громадське обговорення (28 травня) і перебуває на завершальному етапі погодження в МОН. Аудит передбачатиме оцінювання за чотирма основними напрямами: освітнє середовище, освітній процес, педагогічні кадри та управління. Усі вони базуються на семи компонентах ВСЗЯО.

ВСЗЯО — інструмент вдосконалення, а не формальність

Новий Закон про дошкільну освіту закріплює обов’язкові компоненти внутрішньої системи якості (стаття 41). Заклади мають право на створення власної моделі внутрішньої системи забезпечення якості освіти, що відповідає їхній специфіці. Як зауважив Юрій Вергун, оцінювання має бути щорічним, а не разовим і декларативним.

Самооцінювання — це аналітична робота, а не контрольна перевірка

Для проведення самооцінювання рекомендується використовувати опитування, аналіз документів та спостереження. Зокрема, якість освітнього процесу визначатиметься за чотирирівневою шкалою — від низького до високого рівня, або ж за авторською методикою закладу.

Типової форми ВСЗЯО не буде — кожен заклад зможе створити свою

За словами Юрія Вергуна, розробка індивідуального положення про ВСЗЯО — це шанс врахувати унікальні особливості кожного дитсадка. Хоча документ має схвалити педагогічна рада, у його створенні мають брати участь усі — керівництво, педагогічна команда і громада.

Оцінювання — це пошук рішень, а не покарання

У ДСЯО підкреслюють: головна мета оцінювання — виявити справжні проблеми й допомогти у пошуку шляхів їх вирішення, зокрема за участі засновників закладів. Результати мають бути основою для стратегічного планування розвитку.

Інституційний аудит у дитсадках: що зміниться у системі якості освітиПереглянути вебінар можуть передплатники журналу «Практика управління дошкільним закладом»

Після затвердження порядку інституційного аудиту стартує розробка інструментарію та методичних матеріалів. У подальших планах — створення електронної системи для самооцінювання в закладах дошкільної освіти, за аналогією з платформою EVOUate, яка вже діє у школах.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Кваліфікаційні категорії педпрацівників та ступені освіти: як співвіднести під час атестації

З’ясуємо, чи тотожні поняття «фаховий молодший бакалавр» та «молодший бакалавр». Розберемося, як співвідноситься кваліфікація в документі про освіту та рівень кваліфікації за Національною рамкою кваліфікацій і як це впливає на атестацію педагога. А також як атестувати педагогів із середньою спеціальною освітою, отриманою до 1991 року
4226

Освітні програми для використання в закладах дошкільної освіти у 2025/2026 навчальному році

Зміст освітнього процесу в закладі дошкільної освіти реалізовують відповідно до вимог чинних програм розвитку, виховання й навчання дітей. Вибір програм на навчальний рік обговорює та затверджує педагогічна рада закладу. Перелік програм подаємо у статті
82256

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді