Інституційний аудит у дитсадках: що зміниться у системі якості освіти
Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму
3 червня відбувся вебінар «Зміни у формуванні внутрішньої системи забезпечення якості освіти: що потрібно знати директору дитсадка».
Закон про дошкільну освіту: зміни в локальних документах
Під час вебінару начальник управління інституційного аудиту ДСЯО Юрій Вергун презентував ключові зміни, які очікують систему дошкільної освіти. Головними темами обговорення стали впровадження інституційного аудиту у дитячих садках та побудова ефективної внутрішньої системи забезпечення якості освіти (ВСЗЯО).
Основні тези заходу
Інституційний аудит у ДНЗ — на фінішній прямій
Як повідомив спікер, проєкт порядку проведення інституційного аудиту вже пройшов громадське обговорення (28 травня) і перебуває на завершальному етапі погодження в МОН. Аудит передбачатиме оцінювання за чотирма основними напрямами: освітнє середовище, освітній процес, педагогічні кадри та управління. Усі вони базуються на семи компонентах ВСЗЯО.
ВСЗЯО — інструмент вдосконалення, а не формальність
Новий Закон про дошкільну освіту закріплює обов’язкові компоненти внутрішньої системи якості (стаття 41). Заклади мають право на створення власної моделі внутрішньої системи забезпечення якості освіти, що відповідає їхній специфіці. Як зауважив Юрій Вергун, оцінювання має бути щорічним, а не разовим і декларативним.
Самооцінювання — це аналітична робота, а не контрольна перевірка
Для проведення самооцінювання рекомендується використовувати опитування, аналіз документів та спостереження. Зокрема, якість освітнього процесу визначатиметься за чотирирівневою шкалою — від низького до високого рівня, або ж за авторською методикою закладу.
Типової форми ВСЗЯО не буде — кожен заклад зможе створити свою
За словами Юрія Вергуна, розробка індивідуального положення про ВСЗЯО — це шанс врахувати унікальні особливості кожного дитсадка. Хоча документ має схвалити педагогічна рада, у його створенні мають брати участь усі — керівництво, педагогічна команда і громада.
Оцінювання — це пошук рішень, а не покарання
У ДСЯО підкреслюють: головна мета оцінювання — виявити справжні проблеми й допомогти у пошуку шляхів їх вирішення, зокрема за участі засновників закладів. Результати мають бути основою для стратегічного планування розвитку.
Переглянути вебінар можуть передплатники журналу «Практика управління дошкільним закладом»
Після затвердження порядку інституційного аудиту стартує розробка інструментарію та методичних матеріалів. У подальших планах — створення електронної системи для самооцінювання в закладах дошкільної освіти, за аналогією з платформою EVOUate, яка вже діє у школах.