Як зробити довершеними рухи дітей: флеш-поради

Флеш­-поради для музичного керівника: як навчити дітей чути початок і кінець фрази та виконувати рухи з «однієї» ноги

Картотека рухливих ігор на свіжому повітрі

Завдання музичного керівниканавчити дітей чути початок і кінець фрази, змінювати рухи згідно з частинами музичного твору. Та на практиці не завжди виходить ідеально, особливо, коли діти танцюють під фонограму, або є обмаль часу на підготовку. Можна підстрахувати дітей і показувати їм рухи, або підказувати голосом, коли й що робити. Та це виглядає неестетично, особливо під час виступу на публіку.

Пропонуємо використовувати гру на звичайному музичному трикутнику. Відстукувати ритм у потрібному місці і в такий спосіб давати дітям команду для зміни рухів. Ця підказка є втаємниченою між педагогом та дітьми. Отож надає їм упевненості в своїх діях ліпше, ніж безпосередня словесна вказівка. Діти відчувають підтримку і не бояться помилитися. А глядачі не підозрюють про те, що дітям щось підказують.

Багато часу на заняттях йде на те, щоб навчити дітей виконувати рухи з «однієї» ноги, піднімати праву чи ліву руку всім разом одночасно. За методикою музичного виховання, дорослий показує рухи в дзеркальному відображенні, якщо стоїть перед дітьми. Або так, як виконують діти, коли стоїть разом із ними в колі.

А як пояснити дітям, що стоять у парі, чому в них, наприклад, праві руки знаходяться по різні боки від тулуба? Діти плутаються. А музичний керівник у цьому конкретному випадку не може одночасно стати навпроти кожної дитини в парі, щоб показати, яку руку підняти.

Пропонуємо ось такий спосіб розв’язання проблеми. Обираємо хлопчика, виводимо його на середину зали. Стаємо боком до глядачів, беремо одне одного за плечі, перешіптуємося. А далі, вдаючи, що посварилися, погрожуємо одне одному пальцем правої руки. Робимо наголос на тому, що сваримося ми правою рукою.

Кажемо: «Діти, погляньте, я підняла праву руку, а Сашко яку? (Відповіді дітей зазвичай різні.) Сашко теж підняв праву руку, та чому вони в нас по різні боки? Може це таки не права рука? Показую вам фокус. Тримай, Сашко, підняту руку. Зараз ти стоїш боком до дітей. Нумо ми тебе розвернемо обличчям до них. (Розвертаємо Сашка обличчям до дітей і стаємо за ним, у нас — підняті догори праві руки.) Погляньте, тепер підняті руки у нас з одного боку. Знову, Сашко, розвертайся до дітей боком, а до мене обличчям — тепер праві руки в нас по різні боки». (Демонструємо «фокус» кілька разів.)

Жодна дитина в парі відтак не дивувалася, чому праві руки в них «неоднакові». Коли дітей просили підняти праву або ліву руку, їх не бентежило те, що підняті руки в парі були по різні боки. Так легко й швидко ніколи не вдавалося домогтися позитивного результату.

Як зробити довершеними рухи дітей: флеш­порадиЯк створити сюжетний танець із дошкільниками

Пам’ятку підготувала Юлія Шевченко, музичний керівник дошкільного навчального закладу № 22 «Казкова країна», м. Кам’янське, Дніпропетровська обл.

Вебінар ВМДЗ

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді