Приклад психолого-педагогічної характеристики 4 класу

До прикладу — психолого-педагогічна характеристика четвертого класу

Як скласти психолого-педагогічну характеристику на клас уже відомо. Оглянемо для прикладу, що зазвичай пишуть у характеристиках на клас.

Справи керівника у жовтні: що проконтролювати

Психолого-педагогічна характеристика 4 класу

У класi навчається 25 учнiв, з них 12 дiвчаток i 13 хлопчикiв. Середній вік учнів — 9 років.

Більшість учнів із благополучних, функціонально спроможних родин.

Троє учнів із неповних сімей (їх виховують мами), та все ж це матеріально і психологічно благополучні родини.

Колектив був сформований в класі та мав стабільний склад. У цьому році в клас прийшло троє учнів з родин переселенців із зони АТО. Нові учні мають контакт із колективом, їхня адаптація відбувається успішно. Двоє з них відвідують класний гурток, один увійшов в актив класу.

Більшість дітей мають загальну медичну групу, троє — спеціальну, двоє — звільнені від фізкультури за станом здоров’я. Аріна має хронічну хворобу та потребує частого лікування, через що двічі на рік пропускає заняття. З дівчиною проводять додаткові заняття.

Загалом стосунки у класi товариськi, колектив згуртований. За результатами соціометрії виявлено двоє лідерів — Олена та Олександр. Олена є старостою, Олександр включений в актив класу. Обидва мають авторитет серед більшості. Іноді вони між собою конкурують, проте відкритого конфлікту між ними немає. В спільних справах діти об’єднуються.

У класі налагоджена система учнівського самоврядування. Актив складають староста, її заступник та відповідальні за сектори. Всі учні активу відповідально виконують свої доручення. Інші учні відповідально ставляться до розпоряджень активу класу. Дiти можуть самостійно органiзувати позаурочні справи, які їм цікаві — похід у кіно, святкування днів народження тощо.

Ізольованих у класі немає. Проте дещо пасивними в класних справах є Антоніна та Галина. Дівчата товаришують між собою, але з класом спілкуються здебільшого на уроках. Дівчата займаються художньою гімнастикою, беруть участь у всеукраїнських змаганнях та спортивних зборах, тому деколи тривало відсутні в школі.

В цілому учні толерантно ставляться до всіх однокласників. Найчастіше провокують дрібні конфлікти Сергій та Костя. Сергій має дещо підвищений рівень збудливості та агресивності, дратується з-за дрібниць. Костя не схильний до агресії, проте занадто рухливий, на уроках постійно дезорганізовує й відволікає сусідів. Та коли починається сварка, діти самостійно й мирно її вирішують. Затяжних конфліктів, бойкотів та фізичного насилля в класі не було.

За результатами психологічного обстеження всі учні мають високий і середній рівень розвитку мисленнєвих процесів, пам’яті та уваги.

У класі 3 відмінників, 12 учнів із високим та достатнім рівнем навчальних досягнень. Ці діти успішно засвоюють навчальний матеріал, мають високий навчальний потенцiал, уважні та активні на уроках.

2 учні мають достатнiй і середнiй рiвень навчальних досягнень. Учнi Анатолій та Тетяна, брат і сестра, не завжди виконують домашнi завдання. Систематично проводиться робота з батьками, проте після певного часу учні знову приходять з невиконаними завданнями.

Є один учень із середнім та початковим рiвнем навчальних досягнень. Іван від початку має труднощі з читанням і письмом, оскільки перебуває на обліку в логопедичному пункті з висновком «дисграфія, дислексія». Хлопець успішний в інших сферах, зокрема в спортивній та художній.

Найвищих результатів учні класу досягли у вивченні математики. Олександр, Марина та Світлана перемогли у всеукраїнському математичному конкурсі.

Учні поважають вчителя, мають власну думку і не бояться її висловлювати, роблять це ввічливо. Навмисної дезорганізації освітнього процесу в класі немає.

Клас має свої звичаї та традиції, найулюбленішою з яких є екскурсії та подорожі. За період навчання у початковій школі клас здійснив близько 15 екскурсій по Україні.

Здебільшого учні мають середній рівень тривожності. Найвищий рівень тривожності — у Кості і Тамари. Більшість дітей (80%) в класі візуали та аудіали, 20% — кінестети. Ці індивідуальні особливості педагог ураховує під час освітнього процесу.

Батьки учнів здебільшого активні. Декілька батьків займають пасивну позицію щодо взаємодії з класним керівником. Вони нечасто відвідують батьківські збори та зрідка цікавляться навчальними успіхами й поведінкою свої дітей. Незадовільний контакт із батьками Анатолія та Тетяни, які часто ігнорують звернення вчителя.

У цілому клас згуртований, успішний у навчанні, з високим рівнем самоорганізації.

Найактуальніші завдання класного керівника такі:

  • сприяння адаптації новоприбулих дітей, їхньої інтеграції в колектив;
  • врахування особистісних та психофізіологічних особливостей деяких учнів під час освітнього процесу задля розвитку їхніх сильних сторін;
  • активізація батьківського колективу, мотиваційна робота з деякими батьками.

За матеріалами Ганни Колесової,
психолога, м. Славутич Київської обл.

Вебінар ВМДЗ

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді