Справи керівника у жовтні: що проконтролювати
Мета:
- створити на занятті психологічно комфортну атмосферу для емоційної й творчої розкутості дітей;
- комплексно розвивати музикальність дітей.
Завдання:
розвивальні |
| |
виховні |
| |
навчальні |
|
Святкова зима у дитсадку
Реквізит:
- бутафорські зимові дерева, кущі, снігові замети
- іграшковий сніговик
- костюм сніговика
- шапочка і чарівна паличка для Феї
- білі шалі за кількістю дітей
- мішечок для дзвіночків
- бутафорська палітра
- дидактичний «чарівний кубик», зшитий із тканини, на кожній грані якого — зображення дзвіночка або сніжинки
- шапка, рукавички, борода для Діда Мороза
- великі бутафорські сніжинки.
Музичні інструменти та оснащення:
- дзвіночки
- музичний центр.
Хід заняття:
Скачайте
Під фонограму пісні «Зимонька жартує», слова Галини Лисенко, музика Василя Лисенка, до музичної зали заходить музичний керівник, слідом за ним підгрупами забігають діти, шикуються чотирма паралельними шеренгами у вигляді гілочок ялинки.
Музичний керівник співає привітання дітям. Діти у відповідь співають привітання музичному керівнику на ту ж саму мелодію.
Музичний керівник:
Діти, ви помітили, як гарно сьогодні в нашій залі? (Відповіді дітей.) А яка пора року дарує нам таку красу? (Відповіді дітей: «Зима!».) Я скажу вам по секрету, що наша зала красива і незвична ще й тому, що тут сьогодні народиться нова казка — «Зимова казка». А створимо її ми з вами! Отже, ми сьогодні — справжні казкарі-чарівники! Тож, мої любі чарівники, прошу створити перше диво — оживіть, будь ласка, цього маленького кумедного сніговичка!
Музичний керівник показує дітям іграшкового сніговичка і проводить з ними ритмо-мовленнєву вправу «Сніговик».
Ритмо-мовленнєва вправа «Сніговик»
Діти ритмічно промовляють текст і виконують відповідні рухи:
Сніговик-Сніговичок Одягай свій банячок, У дорогу вирушай, В нашу казку поспішай! | «наказні» рухи вказівними пальчиками дві «пружинки», вдавання руками «притримування капелюха» на голові кроки на місці кружляння навколо себе, підстрибування з піднятими вгору руками |
Під фонограму «Пісня Сніговика» з к/ф «Таємниця Снігової Королеви», слова Вадима Коростильова, музика Марка Мінкова, до зали заходить Сніговик — вихователь групи. Діти разом зі Сніговиком виконують вправу «Танцюємо-кружляємо» — під час першого куплета вдають, що ліплять сніговика, а під час приспіву — кружляють різними способами у парах та по-одному, потім ідуть одне за одним по великому колу.
Сніговик: Здрастуйте, друзі! Ви кликали мене? (Ствердні відповіді дітей.) А навіщо?
Музичний керівник: Сніговичку, ми сьогодні — чарівники, творимо казку! Ти допоможеш нам, друже?
Сніговик: Охоче!
Музичний керівник (до дітей і Сніговика): А з чого ж ми почнемо?
Сніговик: Я дуже хотів би запросити сюди мою знайому — маленьку Фею… Будь ласка, увімкніть музику, щоб вона її почула й прийшла до нас.
На вибір музичного керівника звучить аудіозапис одного з вальсів Йоганна Штрауса. До зали заходить Фея.
Фея: Добрий день! Дякую, що запросили мене до себе у цю чудову залу!
Сніговик (замислено): Мабуть, я вже знаю початок нашої казки… Ось послухайте: жила собі на світі маленька добра Фея.
Фея (робить реверанс): Так, це я!
Сніговик: У Феї була справжня чарівна паличка. Тільки-но Фея торкалася паличкою до чого-небудь, лунала чарівна музика і все починало танцювати.
Музичний керівник: Узимку, коли падав сніг і місяць вкривав сніжинки сріблом, Фея злітала вгору, танцювала між сніжинками, обережно торкаючись до них своєю чарівною паличкою. Сніжинки летіли, а потім кружляли і завмирали, і кожна з них була неповторно-красивою… Діти, уявіть себе такими легкими блискучими сніжинками! Ця музика — для вас!
У виконанні музичного керівника звучить п’єса «Вальс сніжинок», музика Лариси Александрової. Діти виконують пластичну імпровізацію «Сніжинки». По закінченні музики діти завмирають у граційних позах на місцях.
Сніговик (замріяно):
Тихо, начебто у сні,
Перший сніг у вишині
Закружляв і зашептав:
«Як давно я не літав!».
«Як давно я не літав!».
Скачайте
Світлана Демидова,
музичний керівник ДНЗ № 73 «Червона квіточка», Кропивницький