За результатами моніторингу, який провів навесні цього року Інститут освітньої аналітики, діти з особливими потребами навчаються у 92 опорних школах (ОШ). Це 64% закладів, які взяли участь у дослідженні.
Справи керівника у жовтні: що проконтролювати
Інклюзія в опорних школах України
Найбільше дітей з особливими освітніми потребами шкільного віку навчається в інклюзивних класах ОШ областей:
- Київської — 14 осіб
- Кіровоградської та Львівської — по 12 осіб.
Електронна книга
Умови для навчання дітей з особливими потребами
Якщо оцінювати достатність умов для навчання учнів з особливими потребами в ОШ, маємо такі результати:
Область | Оцінка | |
|
| 5 |
| 4,5 | |
| 4,3 | |
|
| 5 |
| 4,5 | |
| 4,3 | |
|
| 4,2 |
| 4 |
Наскільки опорні школи та їх філії відповідають умовам доступності для учнів з особливими потребами:
Умови для навчання дітей з особливими потребами | Кількість опорних шкіл | |
які відповідають умовам | усі/більшість філій яких забезпечені відповідними умовами | |
| 27,6% | 32,1% |
| 23,1% | 22,4% |
| 16,9% | 17,6% |
| 5,9% | 6,2% |
Зовсім немає умов для навчання дітей з особливими потребами у 20-ти опорних закладах.
Автобусів з відповідними пристосуваннями потребують 113 опорних шкіл.
Понад 78% шкіл зазначили, що усі або більшість їх філій не мають таких автобусів.
Рівень забезпечення опорних шкіл (без філій) необхідними умовами для навчання учнів з особливими потребами
Рівень забезпечення філій опорних шкіл необхідними умовами для навчання учнів з особливими потребами
Примірний перелік
Кількість дітей з особливими освітніми потребами
За даними МОН, станом на 31.01.2017 у 178-ми опорних школах України нараховувалося 770 дітей з особливими освітніми потребами. Найбільше таких учнів (166) навчалося у Кіровоградській області. Тоді як у Закарпатській області не було організовано жодної опорної школи.
Кількість інклюзивних класів
Станом на 31.01.2017 в українських опорних школах сформовано 99 інклюзивних класів, найбільша кількість яких (22 класи) зосереджена у Кіровоградській області, оскільки тут найбільше дітей з особливими освітніми потребами залучені до інклюзивного навчання.
В опорних школах деяких областей немає жодного інклюзивного класу.
Індивідуальне навчання дітей з особливими потребами
В Україні понад 11% опорних шкіл, де немає індивідуального навчання дітей з особливими освітніми потребами.
Найбільше опорних шкіл (23,1%), де індивідуально навчається один учень з особливими потребами. У 19-ти опорних закладах на індивідуальному навчанні більше п’яти таких дітей.
Кількість дітей з особливими потребами, які навчаються в інклюзивних класах
Більше 50% опорних шкіл не мають дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних класах.
Приблизно у кожній п’ятій опорній школі в інклюзивному класі навчається одна дитина з особливими освітніми потребами.
5,2% опорних шкіл мають інклюзивні класи, у яких навчається більше трьох дітей.