Як не дивно, вчитель певною мірою є складовою дизайну сучасної школи. Бо універсальний дизайн у сфері освіти — це не лише пристосована будівля навчального закладу
Універсальний дизайн та особливі освітні потреби Інтеграція принципів універсального дизайну, розумного пристосування та допоміжних технологій у навчальний процес сприятиме підвищенню ефективності навчання дітей з різними типами особливих потреб.
Як підготуватися до уроку за допомогою нейромереж
Як універсальний дизайн допомагає учневі Нозологія
Як надати підтримку учневі
Порушення зору
– ручки чи олівці темних кольорів
– зошити з товстими лініями
– лампу при читанні
– головні убори (щоб зменшити сонячні відблиски)
– завдання та роздаткові матеріали, надруковані великим шрифтом
– програмне забезпечення для безпечного читання на екрані
відводьте на зорові види роботи не більше 15 хв. поспіль озвучуйте кожне завдання чітко і зрозуміло садіть таких учнів за партами, що: – максимально близькі до місця виконання завдання
– віддалені від сонячних відблисків з вікон
уникайте використання обладнання з відблисками: – лаковані парти
– глянцеві дошки для маркерів
Порушення слуху
– голосно
– чітко
– низьким голосом
– рівно
– повільно
не робіть раптових переходів від одного матеріалу до іншого, застосовуйте перехідні фрази розміщуйте парти так, щоб бачити усіх учнів садіть успішних учнів за одну парту з дитиною, що має вади слуху говоріть лише стоячи обличчям до школярів повторюйте основну інформацію кілька разів, перефразовуйте дозволяйте дітям використовувати диктофони Дитячий церебральний параліч
підготуйте усіх учнів класу до навчання поруч із дитиною з ДЦП: – поясніть особливості захворювання
– інтереси дитини
– потреби
попросіть учнів допомагати дитині у разі необхідності організуйте безбар’єрне середовище у класі для мобільності учнів, що пересуваються на інвалідних кріслах: – розмістіть парти відповідним чином
– переконайтеся у тому, що поверхня підлоги не має жодних нерівностей чи підвищень
– посадіть учня з ДЦП поблизу до виходу
приділяйте час розвитку вербальних комунікацій, рольовим іграм повторюйте зміст завдань кілька разів, наголошуючи на ключових моментах забезпечте наявність допоміжних пристосувань для виконання завдань дітьми з обмеженою мобільністю: – планшета
– магнітної дошки
– ноутбука
проводьте вправи для учнів: – на розвиток сенсорики
– для знаття втоми очей
дозволяйте дитині з ДЦП виконувати фізичні вправи під час уроку (стретчинг) у разі необхідності Епілепсія
проконсультуйтеся з батьками дитини щодо її особливостей підготуйте однокласників до навчання поруч із дитиною, що страждає на епілепсію поясніть учням правила надання першої допомоги у разі епілептичного нападу визначте час, необхідний учню для того, щоб він прийшов у норму після нападу врахуйте цей час при плануванні навантаження адаптуйте: – навчальний план
– методи подачі нового матеріалу
повідомляйте батьків дитини про будь-які зміни Аутизм
обговоріть особливості роботи з дитиною з її батьками надавайте достатній час учневі з аутизмом для відповіді на поставлені запитання розмовляйте максимально чітко і зрозуміло, робіть логічні паузи між словами та реченнями доносьте інформацію кількома способами: – вербально
– візуально
– мовою жестів
структуруйте завдання з урахуванням рівня розвитку дитини розділяйте складні завдання на кілька етапів стимулюйте прояви незалежності учнем давайте чіткі та деталізовані інструкції безапеляційно дотримуйтеся усіх правил та традицій, які запроваджені у школі та класі
зміст