Дизайн для дітей з особливими освітніми потребами

Як не дивно, вчитель певною мірою є складовою дизайну сучасної школи. Бо універсальний дизайн у сфері освіти — це не лише пристосована будівля навчального закладу

Універсальний дизайн та особливі освітні потреби

Інтеграція принципів універсального дизайну, розумного пристосування та допоміжних технологій у навчальний процес сприятиме підвищенню ефективності навчання дітей з різними типами особливих потреб.

Як підготуватися до уроку за допомогою нейромереж

Як універсальний дизайн допомагає учневі

Нозологія

Як надати підтримку учневі

Порушення зору

  • давайте учням:

– ручки чи олівці темних кольорів

– зошити з товстими лініями

– лампу при читанні

– головні убори (щоб зменшити сонячні відблиски)

– завдання та роздаткові матеріали, надруковані великим шрифтом

– програмне забезпечення для безпечного читання на екрані

  • відводьте на зорові види роботи не більше 15 хв. поспіль
  • озвучуйте кожне завдання чітко і зрозуміло
  • садіть таких учнів за партами, що:

– максимально близькі до місця виконання завдання

– віддалені від сонячних відблисків з вікон

  • уникайте використання обладнання з відблисками:

– лаковані парти

– глянцеві дошки для маркерів

Порушення слуху

– голосно

– чітко

– низьким голосом

– рівно

– повільно

  • не робіть раптових переходів від одного матеріалу до іншого, застосовуйте перехідні фрази
  • розміщуйте парти так, щоб бачити усіх учнів
  • садіть успішних учнів за одну парту з дитиною, що має вади слуху
  • говоріть лише стоячи обличчям до школярів
  • повторюйте основну інформацію кілька разів, перефразовуйте
  • дозволяйте дітям використовувати диктофони

Дитячий церебральний параліч

  • підготуйте усіх учнів класу до навчання поруч із дитиною з ДЦП:

– поясніть особливості захворювання

– інтереси дитини

– потреби

  • попросіть учнів допомагати дитині у разі необхідності
  • організуйте безбар’єрне середовище у класі для мобільності учнів, що пересуваються на інвалідних кріслах:

– розмістіть парти відповідним чином

– переконайтеся у тому, що поверхня підлоги не має жодних нерівностей чи підвищень

– посадіть учня з ДЦП поблизу до виходу

  • приділяйте час розвитку вербальних комунікацій, рольовим іграм
  • повторюйте зміст завдань кілька разів, наголошуючи на ключових моментах
  • забезпечте наявність допоміжних пристосувань для виконання завдань дітьми з обмеженою мобільністю:

– планшета

– магнітної дошки

– ноутбука

  • проводьте вправи для учнів:

– на розвиток сенсорики

– для знаття втоми очей

  • дозволяйте дитині з ДЦП виконувати фізичні вправи під час уроку (стретчинг) у разі необхідності

Епілепсія

  • проконсультуйтеся з батьками дитини щодо її особливостей
  • підготуйте однокласників до навчання поруч із дитиною, що страждає на епілепсію
  • поясніть учням правила надання першої допомоги у разі епілептичного нападу
  • визначте час, необхідний учню для того, щоб він прийшов у норму після нападу
  • врахуйте цей час при плануванні навантаження
  • адаптуйте:

– навчальний план

– методи подачі нового матеріалу

  • повідомляйте батьків дитини про будь-які зміни

Аутизм

  • обговоріть особливості роботи з дитиною з її батьками
  • надавайте достатній час учневі з аутизмом для відповіді на поставлені запитання
  • розмовляйте максимально чітко і зрозуміло, робіть логічні паузи між словами та реченнями
  • доносьте інформацію кількома способами:

– вербально

– візуально

– мовою жестів

  • структуруйте завдання з урахуванням рівня розвитку дитини
  • розділяйте складні завдання на кілька етапів
  • стимулюйте прояви незалежності учнем
  • давайте чіткі та деталізовані інструкції
  • безапеляційно дотримуйтеся усіх правил та традицій, які запроваджені у школі та класі

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді