Якщо педагог обізнаний у своєму предметі, вирізняється гарним характером, але не вміє здобути увагу дітей — сила його виховного впливу мізерна. Аби бути успішним у професії, потрібно навчитися презентувати себе.
У різному віці діти по-різному сприймають педагога. У ранньому дитинстві малюки повністю підкоряються його авторитету, а підростаючи, починають більш свідомо й прискіпливо оцінювати такі якості свого наставника, як ерудиція, культура, знання, педагогічний такт тощо.
▶ ВЕБІНАР: Емоційний інтелект педагога: як будувати відносини Саме тому музичним керівникам та вчителям музичного мистецтва слід обов’язково дбати про створення власного іміджу, який гармонійно поєднуватиме:
- особистісні якості
- професійні вміння
- привабливий зовнішній вигляд.
Науковці по різному тлумачать поняття іміджу. Зокрема, вони визначають його як:
- відображення основних портретних особливостей людини;
- самопрезентацію, конструювання людиною свого образу;
- нову символічну реальність, створену за заданими параметрами, яка взагалі не має нічого спільного з конкретною людиною.
Імідж педагога
Яким має бути імідж музичного керівника дитячого садка та вчителя музичного мистецтва початкової школи?
Професійні компетентності |
| |
Універсальні компетентності | Сучасного музичного керівника та вчителя музичного мистецтва має вирізняти готовність розв’язувати освітні проблеми, створювати умови для педагогічної творчості, стимулювати освітні ініціативи тощо. Йому властиві такі якості:
| |
Культура поведінки | Передбачає знання законів етикету, встановлених суспільством або соціальною групою. Етикет буває мовленнєвим та не мовленнєвим, і в першому, і у другому випадку він передбачає шанобливе ставлення до людей:
| |
Зовнішній вигляд | Навіть якщо педагоги спілкуються з дошкільниками і молодшими школярами, не варто думати, що діти цього віку не звертають уваги на одяг, макіяж педагога, не помічають деяких влучних прикрас у його вбранні, а особливо — шкідливих звичок |
Керування іміджем
Будь-який імідж має бути керованим. Специфіка керування іміджем полягає у функціонуванні таких його складових:
- можливостях музичного керівника
- вимогах іміджування (завдання адміністрації навчального закладу, програми тощо)
- вимогах аудиторії (адміністрація навчального закладу, програма, батьки, діти, колеги)
За матеріалом Світлани Садовенко, старшого наукового співробітника, заст. директора з наук.-техн. роботи УЦКД Міністерства культури України, доцента Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв, худ. керівник Дитячого театру пісні «ЛАДОНЬКИ» Центру позашкільної роботи Святошинського району м. Києва, канд. пед. наук


