Опорний заклад освіти — це заклад загальної середньої освіти, який:
- має зручне розташування для підвезення дітей з інших населених пунктів
- забезпечений кваліфікованими педагогічними кадрами
- має сучасну матеріально-технічну і навчально-методичну базу
- спроможний забезпечувати на належному рівні здобуття профільної освіти.
Таке розтлумачено в Законі України «Про освіту» від 05.09.2017 № 2145-VIII. А також визначено, що Кабмін затверджує Положення про:
- освітній округ
- опорний заклад освіти.
Справи керівника у жовтні: що проконтролювати
Як визначають опорні заклади
Про конкурс ідеться в пунктах 6 і 7 Положення про освітній округ, затв. постановою КМУ від 27.08.2010 № 777 (у ред. постанови КМУ від 20.01.2016 № 79).
Опорні заклади визначає засновник:
- серед підпорядкованих закладів загальної середньої освіти
- на конкурсній основі
- відповідно до затверджених умов.
Під час проведення конкурсу обов’язково враховують:
- освітні потреби учнів (вихованців) у забезпеченні певних напрямів
- здатність забезпечити на належному рівні організацію допрофільної підготовки та профільного навчання
- рівень забезпечення кваліфікованими педагогічними кадрами
- наявність належної матеріально-технічної бази:
– спортивні об’єкти
– кабінети фізики, хімії, біології, географії та ін.
– лабораторії
– навчальні майстерні
– комп’ютерне та мультимедійне обладнання
– швидкісний доступ до інтернету
- укомплектування бібліотечного фонду підручниками, науково-методичною, художньою та довідковою літературою
- зручність і наявність автомобільних доріг з твердим покриттям для забезпечення безпечного підвезення учнів (вихованців) і педагогічних працівників до місця навчання, роботи та місця проживання.
Чи мають?
Критерії конкурсу на кращий опорний заклад
МОН України у листі «Щодо опорних шкіл» від 23.02.2016 № 1/9-94 доклало Орієнтовні критерії для проведення конкурсу на кращий опорний заклад.
Орієнтовні критерії конкурсу:
- кількість філій — не менше трьох
- кількість учнів, які навчаються в інших школах та котрих очікувано підвозити до опорної школи
- загальна кількість учнів, яких підвозитимуть до опорної школи
- наявність принаймні 2-х класів у кожній паралелі вище 4-го класу
- наявність професійного керівника опорної школи
- забезпечення кваліфікованими педагогічними кадрами
- наявність матеріально-технічної бази
- забезпечення спортивними спорудами
- план розвитку навчального закладу на 3 роки
- склад конкурсних комісій:
– двоє представників обласного департаменту освіти
– представник МОН (куратор області)
– представник постійної комісії з питань освіти обласної рад
– представник офісу реформ
– представник громадськості.