Шкільна освіта, як не крути, а рано чи пізно переймає ефективні інструменти, які застосовує бізнес.
Приміром, в управління навчальним закладом приходить тайм-менеджмент.
Інфографіка свого часу стала маркетинговим кроком у журналістиці:
- поки одні поважні газети й журнали переймалися багатосторінковими аналітичним звітами-доведеннями
- інші швидко завоювали прихильність аудиторії короткими ілюстрованими публікаціями-візуалізаціями.
Цей тренд, певно, розрісся разом із поколінням Z, яке «вічно»:
а) не має часу
б) не збирається пересилювати себе зрозуміти те, в чому «забагато букв».
У Новій українській школі інфографіка застосовна саме тому, що необхідно дитину навчити компетенції працювати з інформацією.
Три тези про інфографіку
1. Про складне — просто
Інфографіка діє, немов шпаргалка на іспиті. Якщо учень:
- чогось не знає — то має підказку
- розхвилювався і «забув геть усе» — то є нагадалка
- знає так багато, що аж заплутався що й до чого — то має застосунок.
Отож, інфографіка може бути орієнтована і на впевненого учня, і на розгубленого з якоїсь причини.
Візуалізована спеціально інформація:
- підказує
- дає поняття про щось
- наводить на думку, ідею
- структурує знання.
2. Обміркований малюнок
Інфографіку можна вдало використати, щоб:
- ілюструвати послідовність (у покроковому алгоритмі)
- показати функції (на кшталт «якщо результат A — то дія х, якщо B — то дія y»)
- продемонструвати шлях від загального до конкретного (хоча б за допомогою інтелект-карти)
- звести однотипні чи дотичні до певної теми дані (наприклад, під час інтегрованого уроку)
- продемонструвати статистичні чи порівняльні дані (з географії)
- наочно розтлумачити складне поняття (у фізиці)
- повідомити про подію та її зміст (на уроці історії)
- продемонструвати дилему (філософську та етичну)
- довести кілька взаємопов’язаних фактів (в економіці й політиці).
Тому до складання інфографіки підходять здаля:
- складаючи план
- роблячи ескіз тощо.
3. Вдалий концентрат знань про…
Інформацію подають:
- максимально стисло
- структуровано
- легко для сприйняття.
Тому інфографіка є результатом непомітної — але часто доволі об’ємної — роботи.
Деколи за аркушем формату А4 «ховається» кількамісячна командна діяльність.
І, наостанок, головне — інфографіка, як і будь-який «наскельний малюнок», дає змогу досвідченому вчителю передавати знання в безмірному часо-просторі.
P. S.: В сучасності часо-простір оселився у соцмережах. Якщо ви використовуєте інфографіку в школі:
а) поділіться під нашим постом у соцмережі
б) повідомте, чи таки допомагає вона?
в) які зі Стікерів ви найбільше вподобали?