Навіщо потрібна інфографіка у школі

Про використання інфографіки в школі поки що чути нечасто. Однак це тренд, якого не уникнути. І ось чому…

Шкільна освіта, як не крути, а рано чи пізно переймає ефективні інструменти, які застосовує бізнес.

Приміром, в управління навчальним закладом приходить тайм-менеджмент.

Інфографіка свого часу стала маркетинговим кроком у журналістиці:

  • поки одні поважні газети й журнали переймалися багатосторінковими аналітичним звітами-доведеннями
  • інші швидко завоювали прихильність аудиторії короткими ілюстрованими публікаціями-візуалізаціями.

Цей тренд, певно, розрісся разом із поколінням Z, яке «вічно»:

а) не має часу

б) не збирається пересилювати себе зрозуміти те, в чому «забагато букв».

У Новій українській школі інфографіка застосовна саме тому, що необхідно дитину навчити компетенції працювати з інформацією.

Три тези про інфографіку

1. Про складне — просто

Інфографіка діє, немов шпаргалка на іспиті. Якщо учень:

  • чогось не знає — то має підказку
  • розхвилювався і «забув геть усе» — то є нагадалка
  • знає так багато, що аж заплутався що й до чого — то має застосунок.

Отож, інфографіка може бути орієнтована і на впевненого учня, і на розгубленого з якоїсь причини.

Візуалізована спеціально інформація:

  • підказує
  • дає поняття про щось
  • наводить на думку, ідею
  • структурує знання.

2. Обміркований малюнок

Інфографіку можна вдало використати, щоб:

  • ілюструвати послідовність (у покроковому алгоритмі)
  • показати функції (на кшталт «якщо результат A — то дія х, якщо B — то дія y»)
  • продемонструвати шлях від загального до конкретного (хоча б за допомогою інтелект-карти)
  • звести однотипні чи дотичні до певної теми дані (наприклад, під час інтегрованого уроку)
  • продемонструвати статистичні чи порівняльні дані (з географії)
  • наочно розтлумачити складне поняття (у фізиці)
  • повідомити про подію та її зміст (на уроці історії)
  • продемонструвати дилему (філософську та етичну)
  • довести кілька взаємопов’язаних фактів (в економіці й політиці).

Тому до складання інфографіки підходять здаля:

  • складаючи план
  • роблячи ескіз тощо.

3. Вдалий концентрат знань про…

Інформацію подають:

  • максимально стисло
  • структуровано
  • легко для сприйняття.

Тому інфографіка є результатом непомітної — але часто доволі об’ємної — роботи.

Деколи за аркушем формату А4 «ховається» кількамісячна командна діяльність.

І, наостанок, головне — інфографіка, як і будь-який «наскельний малюнок», дає змогу досвідченому вчителю передавати знання в безмірному часо-просторі.

P. S.: В сучасності часо-простір оселився у соцмережах. Якщо ви використовуєте інфографіку в школі:

а) поділіться під нашим постом у соцмережі

б) повідомте, чи таки допомагає вона?

в) які зі Стікерів ви найбільше вподобали?

Сторінка Педрада у Fb

Вебінар ВМДЗ

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді