Медичний супровід адаптації дитини в дошкільному закладі

Щоби полегшити адаптацію дітей до умов дошкільного закладу, організовують комплексні заходи медичного та психолого-педагогічного супроводу дітей. Що відбувається за медичного супроводу?

Надважливе завдання в період адаптації дитини до умов дошкільного закладу — забезпечити:

  • атмосферу психічного та фізичного комфорту
  • емоційне благополуччя дитини.

Як сприяти фізіологічній адаптації

Найперші дві рекомендації до адаптації:

  • групу новоприбулими дітьми формують поступово, не більше трьох дітей за тиждень
  • у перші кілька днів дитина перебуває в дошкільному закладі 2–3 год., потім час поступово збільшують на 1–2 год. щодня залежно від поведінки та самопочуття малятка.

Тепла й затишна атмосфера

У період адаптації підтримуйте в групових приміщеннях температурний режим +22…+23 °С.

Не варто «обігрівати» сильніше, адже температура тіла у дитини нормалізується набагато складніше за перегрівання, ніж за охолодження.

Одяг і взуття дітей мають бути:

  • легкими
  • просторими
  • з натуральних складових.

Навіть можна в групі перевдягатися у бавовняний одяг.

Безпечне повітря

Для знезараження повітря у групах можна застосовувати:

  • бактерицидну лампу
  • ефірні олії.

Другий варіант — екологічно прийнятна альтернатива ультрафіолетовому опроміненню.

Знезаражувальні та заспокійливі властивості мають ефірні олії:

  • бергамоту
  • ладану
  • м’яти
  • сандала.

Ще про ефірні олії

  • герані очищують та збалансовують повітря
  • коріандру мають приємний аромат, сприяють розслабленню та знімають біль
  • мімози та лаванди — заспокоюють і розслабляють

Однак не варто забувати про ймовірні алергічні реакції. Тому щодо ароматизації необхідно спершу поспілкуватися з батьками дітей.

Фітотерапія

Використовуйте лікарські рослини, які мають:

  • адаптогенні властивості
  • добре впливають на обмін речовин.

Оптимально поєднує в собі всі ці властивості шипшина. Окрім того, вона містить полісахариди, що сприяють імунітету.

Як приготувати відвар шипшини

1. 20 г шипшини залити 500 мл гарячої води

2. настояти 7–12 год. у термосі чи термостаті

3. протерти через сито

Адаптогенні властивості також — у консервованих із цукром:

  • чорної смородини
  • обліпихи
  • горобини.

Масаж

Якщо рекомендує лікар, дітям можна проводити легкий масаж:

  • погладжування
  • поверхневе розтирання
  • струшування.

Руки під час маніпуляцій рухаються від центру до периферії, щоб сприяти:

  • розслабленню
  • зменшенню напруження м’язів
  • нормалізації загального стану дитини
  • зняттю спазмів периферійних судин.

Лікувальна фізкультура

Проводять за призначенням лікаря.

Під час вправ дитина має бути у спокійному стані, ненапружена.

Чого не варто робити в адаптаційний період

У період адаптації не проводьте:

  • фізіотерапію
  • профілактичні огляди (хіба що для цього є показання)
  • забір крові для аналізу
  • функціональні проби
  • щеплення
  • інші процедури, які травмують дитячу психіку.

Зауважте!

Проведення планових профілактичних щеплень варто завершити не менш, як за місяць до початку відвідування дошкільного навчального закладу.

Пункт 4 Примірного положення про підготовку дітей на педіатричній дільниці до відвідування дошкільного та шкільного загальноосвітнього навчального закладу, затв. наказом МОЗ України «Про удосконалення амбулаторно-поліклінічної допомоги дітям в Україні» від 29.11.2002 № 434

Навіть якщо адаптація протікає за легким сценарієм, щеплення можна робити не раніше, ніж через місяць після прийому в ДНЗ.

Справи керівника у жовтні: що проконтролювати

Як визначають фізіологічну адаптацію

Ступінь адаптаціі дитини визначають за позитивною зміною ваги.

Зважують зазвичай за присутності батьків вранці або перед тим, як дитину заберуть додому.



зміст

Центральна частина статичний блок 2

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді