Кабмін працює над розробленням Національної програми подолання освітніх втрат

Депутат ВР розповів про процес розроблення Національної програми подолання освітніх втрат і розривів

Програма подолання освітніх втрат

Оновлена посадова інструкція вчителя початкових класів

За дорученням Верховної Ради України Кабінет Міністрів взяв у роботу Національну програму подолання освітніх втрат і розривів.

Таку інформацію повідомив народний депутат, заступник голови освітнього комітету Верховної Ради Сергій Колебошин під час подкасту Освітнього центру Верховної Ради України. 

Як він відзначив, ухвалення такого магістрального документу не лише забезпечить заклади середньої освіти інструкціями й інструментами для роботи з освітніми втратами й розривами, але й визначить фінансування на ці заходи.

Окрім того народний депутат зауважив, що чекати на програму непродуктивно: кожен директор, учитель, управлінець на місцях уже зараз знає, що пропустили учні, які слабкі місця є в їхній підготовці за останні роки.

За словами Сергія Колебошина, Український центр оцінювання якості освіти наразі напрацьовує діагностичний інструментарій для визначення освітніх втрат.

Зокрема, спікер наголосив, що варто розрізняти освітні розриви (різницю в знаннях учнів-однолітків, зумовлену об’єктивними обставинами) й освітні втрати (різницю між тим, що учні мають знати — і тим, що реально знають).

Таким чином, до чинників освітніх розривів належать:

  • різниця між можливостями в сільській і міській місцевості;
  • різниця між дітьми із соціально благополучних і неблагополучних сімей, зокрема у фінансовому аспекті;
  • обставини, у яких перебувають діти ВПО;
  • перебування дітей на тимчасово окупованих територіях;
  • перебування дітей у зоні бойових дій;
  • різниця в якості навчального процесу офлайн і онлайн на підконтрольних Україні територіях тощо.

Також народний депутат акцентував, що участь України в дослідженнях PISA виявила також, що у сфері математичної грамотності в державі є освітній розрив між хлопцями й дівчатами.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Завершення 2024/2025 навчального року в закладах загальної середньої освіти

Усе про завершення 2024/2025 навчального року: дати, оцінювання, документи та особливі випадки. МОН роз'яснює ключові питання для шкіл: визначення термінів, подолання освітніх втрат, переведення учнів, видача документів - зокрема за кордоном та з відзнакою, заохочення та оцінювання досягнень.
47880

Як оплачувати вчителям заміну уроків

У школах часто виникають ситуації, коли складно знайти вчителя, який може провести уроки замість колеги. Наприклад ситуація, коли вчитель фізики відмовляється заміняти уроки математики, чи вчитель літератури — уроки історії, і їм заміну оплачують не за 14 тарифним розрядом, а за 11-м, без надбавок за категорію, яку вони мають за своїм предметом. Як організувати та правильно оплатити заміну уроків — читайте у статті
119

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
159842

Обриси сучасного внутрішньошкільного контролю

Внутрішньошкільний контроль, моніторинг педагогічних процесів і явищ — ціла наука, а вміння успішно його здійснити — мистецтво. Не вдаючись у деталі, окреслимо основні моменти внутрішньошкільного контролю.
31564

Графік відпусток у закладі освіти

Графік відпусток — обов’язковий документ. За відсутність графіка чи не ознайомлення з ним працівників Держпраці притягує керівників до адміністративної відповідальності. Перевірте, чи правильно склали, затвердили й погодили документ
59601

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді