У Міносвіти пропонують розширити вивчення англійської мови у ВНЗ

МОН розробили проєкт рекомендацій щодо забезпечення якісного вивчення англійської

Вивчення англійської мови у вишах

🎲 Педнавантаження, штатний розпис і табелювання

У Міністерстві освіти та науки розробили проєкт рекомендацій щодо забезпечення якісного вивчення, викладання та використання англійської мови в українських закладах вищої освіти.

Відповідний документ містить рекомендації з розвитку англійської мови в університетах. Запропоновано наступні методи: забезпечення якісного викладання фахових дисциплін англійською мовою, викладання англійської мови за професійним спрямуванням та англійської мови для академічних цілей.

В освітньому відомстві наголошують, що у процесі реалізації рекомендацій важливо враховувати кращі практики вітчизняних закладів вищої освіти щодо вивчення, викладання та використання англійської мови.

Серед рекомендацій для вищих навчальних закладів, визначення готовності студентів першого курсу до вивчення англійської мови за професійним спрямуванням на рівні, який відповідає вітчизняним освітнім стандартам.

Окрім того, варто визначати готовність студентів першого курсу до вивчення англійської за професійним спрямуванням на рівні В1+ (і вище) і, відповідно, запроваджувати інтенсивні компенсаційні курси кафедрами іноземних мов.

Також кафедрам іноземних мов радять визначити пороговий бал сертифікату ЗНО (НМТ), який є достатнім для того, щоб студент першого курсу продовжував вивчення англійської мови на рівні В1+ (і вище). Можна орієнтуватися на бал, який відповідає шкільній оцінці 8 і вище.

Зокрема, у рекомендаціях зазначено викладання англійської мови за професійним спрямуванням та англійської для академічних цілей у групах із різним рівнем володіння англійською мовою.

Щодо курсів з англійської мови, то рекомендується використовувати автентичні й вітчизняні підручники, друковані, аудіо й відео матеріали з автентичних джерел (ЗМІ, освітніх порталів, сайтів компаній певної галузі тощо).

Окрім того, можна використовувати електронні платформи та інші інструменти дистанційного навчання для реалізації моделі змішаного навчання (blended learning), створювати дистанційні курси інтенсивного вивчення англійської мови для викладачів і студентів, які потребують підвищення рівня володіння англійською мовою тощо.

Свої пропозиції та зауваження до запропонованого проєкту можна надіслати до 14 квітня  за адресою oleksandra.laktionova@mon.gov.ua.

Результати обговорення будуть розміщені на офіційному вебсайті МОН.

Педрада. Телеграм. Новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Як організувати цивільний захист у школі

Об’єктами уражень ворога часто стає цивільне населення. Убезпечити дітей у закладах освіти – найважливіше завдання педагогів. Що повинен робити кожен учасник освітнього процесу, хто керує цивільним захистом у закладі освіти і як організувати цей процес – читаймо далі
101120

Літні канікули 2025: коли і як відпочиватимуть школярі

Освітній процес в українських закладах загальної середньої освіти завершується здебільшого влітку. Хто визначає тривалість навчального року та літніх канікул, коли літні канікули 2025 – з’ясуємо у статті
752

Академічна недоброчесність у школі: приклади та відповідальність

У Законі про освіту є інструмент боротьби з порушенням академічної доброчесності — стаття 42. Які є види, випадки та відповідальність за порушення академічної доброчесності — читайте у матеріалі.
28007

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
78641

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді