Інтегровані курси «Робототехніка», «Драматургія і театр», «STEM»

1639
Автор
заступник начальника управління — начальник відділу оцінювання закладів освіти управління інституційного аудиту Державної служби якості освіти України

Запитання

У 5—6-х класах є міжгалузеві інтегровані курси «Робототехніка», «Драматургія і театр», «STEM». Це предмети варіативного чи інваріантного складника? Чи всі учні мають відвідувати ці інтегровані курси?

Відповідь

Детальний матеріал

Журнал «Заступник директора школи»

Переглянути

Професійний розвиток педагога: досвід роботи

У закладах загальної середньої освіти можна запроваджувати як галузеві, так і міжгалузеві навчальні предмети (інтегровані курси), формування змісту яких може здійснюватися шляхом упорядкування в логічній послідовності результатів навчання кількох освітніх галузей або окремих їх складників (Типова освітня програма для 5—9 класів закладів загальної середньої освіти, затверджена наказом МОН від 19.02.2021 № 235). Ці навчальні предмети (інтегровані курси) вивчають за модельними навчальними програмами або за навчальними програмами, затвердженими педагогічною радою, що мають містити опис результатів навчання учнів в обсязі не меншому, ніж передбачено Державним стандартом та/або відповідними модельними навчальними програмами.

Міжгалузеві інтегровані курси включають до навчального плану освітньої програми за вибором закладу освіти у межах загальної кількості годин, визначених типовим навчальним планом, незалежно від того, який перелік навчальних предметів та/або інтегрованих курсів обрав заклад освіти, щоб реалізовувати інваріантний складник.

В інструктивно-методичних рекомендаціях щодо викладання нав­чальних предметів/інтегрованих курсів у закладах загальної середньої освіти у 2023/2024 навчальному році (лист МОН від 12.09.2023 № 1/13749-23) зазначено, що у випадку запровадження міжгалузевих інтегрованих курсів у навчальному плані зазначається назва міжгалузевого інтегрованого курсу (окремим рядком) і кількість годин на тиждень у класах. В освітній програмі закладу освіти (загальній частині) зазначається, за рахунок яких годин (додаткових чи резервних) здійснюватиметься вивчення міжгалузевого інтегрованого курсу.

Отже, рішення про запровадження міжгалузевих інтегрованих курсів, зокрема щодо їх відвідування учнями (якщо їх ввели за рахунок додаткових годин), ухвалює заклад освіти в межах автономії, гарантованої державою (ст. 23 Закону України «Про освіту»).

Реалізація міжгалузевих інтегрованих курсів дає змогу досягти обов’язкових результатів навчання, визначених для різних освітніх галузей. Наприклад, міжгалузевий інтегрований курс «Робототехніка» допоможе реалізувати мету природничої, інформатичної, математичної та технологічної галузей, підсилить практичне спрямування зазначених галузей.


додаток

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Тренер-АІ: як штучний інтелект змінює онлайн-уроки фізкультури

Чи замінить ШІ вчителя? Ні. Але він осучаснить уроки НУШ, компенсує відсутність очного контролю та зекономить час на підготовку. Використовуйте ШІ для кращої педагогічної взаємодії - про це далі у статті
143

Персоналізація за 5 хвилин: як штучний інтелект допомагає створювати унікальні завдання та тести для учнів

Інтернет-ресурси, зокрема нейромережі, стрімко набирають популярності. Ознайомтеся з основними відомостями про нейромережі та штучний інтелект в освітньому процесі. Скористайтеся досвідом, як створювати за їх допомогою навчальний контент і розвивати в учнів критичне мислення
1719

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
356

Документи асистента вчителя у роботі з учнями з особливими освітніми потребами

Документація асистента вчителя не остаточно унормована. Заклад освіти самостійно затверджує перелік документів на основі посадових обов'язків асистента вчителя та окремих нормативних документів і роз’яснень
273461

Як і навіщо аналізувати урок вчителя

Аналіз уроку — частина внутрішньошкільного контролю. Яка його мета, як підготуватися до відвідування уроку, які типові помилки в аналізуванні уроків мають місце — у статті.
256807