Інтегровані курси «Робототехніка», «Драматургія і театр», «STEM»

1312
Автор
заступник начальника управління — начальник відділу оцінювання закладів освіти управління інституційного аудиту Державної служби якості освіти України

Запитання

У 5—6-х класах є міжгалузеві інтегровані курси «Робототехніка», «Драматургія і театр», «STEM». Це предмети варіативного чи інваріантного складника? Чи всі учні мають відвідувати ці інтегровані курси?

Відповідь

Детальний матеріал

Журнал «Заступник директора школи»

Переглянути

Професійний розвиток педагога: досвід роботи

У закладах загальної середньої освіти можна запроваджувати як галузеві, так і міжгалузеві навчальні предмети (інтегровані курси), формування змісту яких може здійснюватися шляхом упорядкування в логічній послідовності результатів навчання кількох освітніх галузей або окремих їх складників (Типова освітня програма для 5—9 класів закладів загальної середньої освіти, затверджена наказом МОН від 19.02.2021 № 235). Ці навчальні предмети (інтегровані курси) вивчають за модельними навчальними програмами або за навчальними програмами, затвердженими педагогічною радою, що мають містити опис результатів навчання учнів в обсязі не меншому, ніж передбачено Державним стандартом та/або відповідними модельними навчальними програмами.

Міжгалузеві інтегровані курси включають до навчального плану освітньої програми за вибором закладу освіти у межах загальної кількості годин, визначених типовим навчальним планом, незалежно від того, який перелік навчальних предметів та/або інтегрованих курсів обрав заклад освіти, щоб реалізовувати інваріантний складник.

В інструктивно-методичних рекомендаціях щодо викладання нав­чальних предметів/інтегрованих курсів у закладах загальної середньої освіти у 2023/2024 навчальному році (лист МОН від 12.09.2023 № 1/13749-23) зазначено, що у випадку запровадження міжгалузевих інтегрованих курсів у навчальному плані зазначається назва міжгалузевого інтегрованого курсу (окремим рядком) і кількість годин на тиждень у класах. В освітній програмі закладу освіти (загальній частині) зазначається, за рахунок яких годин (додаткових чи резервних) здійснюватиметься вивчення міжгалузевого інтегрованого курсу.

Отже, рішення про запровадження міжгалузевих інтегрованих курсів, зокрема щодо їх відвідування учнями (якщо їх ввели за рахунок додаткових годин), ухвалює заклад освіти в межах автономії, гарантованої державою (ст. 23 Закону України «Про освіту»).

Реалізація міжгалузевих інтегрованих курсів дає змогу досягти обов’язкових результатів навчання, визначених для різних освітніх галузей. Наприклад, міжгалузевий інтегрований курс «Робототехніка» допоможе реалізувати мету природничої, інформатичної, математичної та технологічної галузей, підсилить практичне спрямування зазначених галузей.


Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Документи асистента вчителя у роботі з учнями з особливими освітніми потребами

Документація асистента вчителя не остаточно унормована. Заклад освіти самостійно затверджує перелік документів на основі посадових обов'язків асистента вчителя та окремих нормативних документів і роз’яснень
264539

НМТ у 2025 році: правила, зміни, обов'язкові предмети, бали

НМТ у 2025 році відбувалося з 14 травня по 25 липня – випускники здавали чоти обов'язкові предмети. Які саме і за яким алгоритмом, а також де підготуватися до НМТ - говоримо у статті. Адже тема НМТ залишається актуальною
30923

Створюємо освітні презентації за допомогою штучного інтелекту

Пропонуємо огляд найпоширеніших безплатних платформ, які використовують штучний інтелект і дають педагогам змогу без зайвих зусиль створювати сучасні, цікаві, візуально привабливі презентації
421

Педагогічне кредо вчителя: повір у неймовірне — і зможеш зробити неможливе

Чи відіграє педагогічне кредо свою роль у вашій професійній діяльності? Чи ви його склали й забули? Воно справжнє, саме для вас і про вас, чи абстрактне, для веб-сайту школи чи плакату на стіні?
54892