Інтегровані курси «Робототехніка», «Драматургія і театр», «STEM»

707
Автор
заступник начальника управління — начальник відділу оцінювання закладів освіти управління інституційного аудиту Державної служби якості освіти України

Запитання

У 5—6-х класах є міжгалузеві інтегровані курси «Робототехніка», «Драматургія і театр», «STEM». Це предмети варіативного чи інваріантного складника? Чи всі учні мають відвідувати ці інтегровані курси?

Відповідь

Детальний матеріал

Журнал «Заступник директора школи»

Переглянути

Професійний розвиток педагога: досвід роботи

У закладах загальної середньої освіти можна запроваджувати як галузеві, так і міжгалузеві навчальні предмети (інтегровані курси), формування змісту яких може здійснюватися шляхом упорядкування в логічній послідовності результатів навчання кількох освітніх галузей або окремих їх складників (Типова освітня програма для 5—9 класів закладів загальної середньої освіти, затверджена наказом МОН від 19.02.2021 № 235). Ці навчальні предмети (інтегровані курси) вивчають за модельними навчальними програмами або за навчальними програмами, затвердженими педагогічною радою, що мають містити опис результатів навчання учнів в обсязі не меншому, ніж передбачено Державним стандартом та/або відповідними модельними навчальними програмами.

Міжгалузеві інтегровані курси включають до навчального плану освітньої програми за вибором закладу освіти у межах загальної кількості годин, визначених типовим навчальним планом, незалежно від того, який перелік навчальних предметів та/або інтегрованих курсів обрав заклад освіти, щоб реалізовувати інваріантний складник.

В інструктивно-методичних рекомендаціях щодо викладання нав­чальних предметів/інтегрованих курсів у закладах загальної середньої освіти у 2023/2024 навчальному році (лист МОН від 12.09.2023 № 1/13749-23) зазначено, що у випадку запровадження міжгалузевих інтегрованих курсів у навчальному плані зазначається назва міжгалузевого інтегрованого курсу (окремим рядком) і кількість годин на тиждень у класах. В освітній програмі закладу освіти (загальній частині) зазначається, за рахунок яких годин (додаткових чи резервних) здійснюватиметься вивчення міжгалузевого інтегрованого курсу.

Отже, рішення про запровадження міжгалузевих інтегрованих курсів, зокрема щодо їх відвідування учнями (якщо їх ввели за рахунок додаткових годин), ухвалює заклад освіти в межах автономії, гарантованої державою (ст. 23 Закону України «Про освіту»).

Реалізація міжгалузевих інтегрованих курсів дає змогу досягти обов’язкових результатів навчання, визначених для різних освітніх галузей. Наприклад, міжгалузевий інтегрований курс «Робототехніка» допоможе реалізувати мету природничої, інформатичної, математичної та технологічної галузей, підсилить практичне спрямування зазначених галузей.


Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Методи навчання у школі та ЗДО

Методи навчання: традиційні, інноваційні, інтерактивні, активні та інші. Як навчати учнів і дошкільників
285162

Як аналізувати урок вчителя

Урок — це творча майстерня вчителя і лабораторія керівника. Після аналізу відвіданого уроку народжуються нові ідеї й задуми щодо поліпшення освітнього процесу.
239503

Учням про академічну доброчесність

Як учителю донести ідеї академічної доброчесності до свідомості учнів? Зібрали чи не всі методичні та наочні матеріали в одній статті.
24868

Безпечне освітнє середовище закладу освіти

Що таке безпечне освітнє середовище, його ознаки та принципи? Як забезпечити психологічно безпечне середовище? Як створити й упровадити у вашому закладі освіти.
109738