Нові концепції освітніх галузей: як зміниться навчання до 2030 року

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
МОН пропонує до громадського обговорення нові концепції освітніх галузей на 2025–2030 роки

МОН готує масштабні зміни у школах

report_11614439.gif   Зміни та новації в законодавстві: жовтень 2025
   Скачати  

             

Міністерство освіти і науки України оголосило про початок громадського обговорення проєкту концептуальних засад освітніх галузей та дорожньої карти їх реалізації на 2025–2030 роки. 

Підготовка до зими: скачати ЧЕКЛІСТ 🖨

Це один із ключових етапів втілення освітньої політики «Освіта для життя» — комплексної ініціативи, що має на меті оновити зміст шкільної освіти та посилити реформу Нової української школи.

У МОН зазначають, що концепції освітніх галузей покликані забезпечити цілісний підхід до шкільного навчання — від 1 до 12 класу. Зміст освіти, методи викладання та шкільне середовище мають формувати єдиний освітній досвід, який допоможе учням краще розуміти світ і себе в ньому.

У процесі підготовки концепцій було проведено масштабне опитування учителів, учнів і батьків, а також серію експертних консультацій за участі фахівців, представників громадськості та бізнесу. На основі зібраних даних міждисциплінарна робоча група систематизувала підходи, сформувала бачення кожної освітньої галузі та розробила дорожню карту їх втілення до 2030 року.

Передбачені такі основні напрями змін:

  • оновлення модельних навчальних програм;
  • створення якісних підручників і навчально-методичних матеріалів;
  • розробка програм професійного розвитку для педагогів і управлінців;
  • впровадження сучасних освітніх просторів і стандартів оснащення класів.

Після завершення обговорення МОН планує розробити цифрову платформу для освітян. На ній будуть доступні інтерактивні інструменти для планування навчання, приклади впровадження наскрізних умінь і компетентностей, а також інформація про кожну освітню галузь і міжнародні практики.

Проєкт акта базується на чинних державних освітніх стандартах — початкової, базової та профільної середньої освіти — і враховує мовно-культурне та психофізичне різноманіття учнів.

Громадське обговорення триватиме до 12 серпня 2025 року. Зауваження та пропозиції можна надсилати на електронні адреси: [email protected] та [email protected].

Результати обговорення буде опубліковано на офіційному сайті МОН не пізніше ніж через два тижні після завершення розгляду пропозицій.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як впровадити інклюзію в закладі освіти

Практичні поради та рекомендації, які допоможуть успішно організувати інклюзивне навчання у вашому закладі, — у посібнику «Впроваджуємо інклюзію в закладі освіти» від Державної служби якості освіти. Основні тези та алгоритми впровадження інклюзії в школі читайте у статті
5626

Сертифікація вчителів у 2025 році: що варто знати

У статті зібрали для вас головне про цьогорічну сертифікацію вчителів. Дізнаєтеся про зміни та нововведення у сертифікації вчителів, а також коли проходить кожен етап сертифікації
77816

Протоколи засідань команди психолого-педагогічного супроводу: від А до Я

Протокол засідання команди психолого-педагогічного супроводу — це юридична основа для ухвалення всіх рішень щодо інклюзивного навчання учня. Дізнайтеся, як перетворити адміністративний обов'язок на дієвий інструмент ефективної роботи в інклюзії. Усі деталі та зразки протоколів — у статті.
3982

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
82068

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді