Недоречні обов’язки директорів: чому керівники шкіл не встигають займатися якістю освіти?

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Освітні керівники перевантажені паперовою роботою та виконують обов’язки поза посадовими інструкціями

Що допоможе звільнити директорів від надмірної бюрократії

report_11614439.gif   Зміни та новації в законодавстві: червень 2025
   Скачати  

             

Служба освітнього омбудсмена України оприлюднила результати дослідження, яке висвітлює проблеми перевантаження керівників закладів загальної середньої освіти та їхніх заступників. 

Підготовка до зими: скачати ЧЕКЛІСТ 🖨

Опитування, проведене спільно з ГО «Центр інноваційної освіти “Про.Світ”», хоч і не є репрезентативним, дає змогу окреслити загальні тенденції в організації їхньої роботи.

Більшість керівників шкіл працюють понад 8 годин на день. Найбільше часу забирає робота з документацією. Серед найпоширеніших обов’язків:

  • розробка й затвердження документів (63,5%);
  • організація документообігу та звітності (56,6%);
  • дотримання вимог охорони праці та пожежної безпеки (42,8%).

Понад третина керівників відповідає за фінансові (37,1%) та господарські (також 37,1%) питання, хоча ці завдання часто не входять до їхніх прямих обов’язків. Ще 39,6% зосереджуються на адміністративній роботі.

Водночас якість освітнього процесу, яка має бути ключовим фокусом, перебуває в пріоритеті лише у 34,6% респондентів. Велику частину часу забирають другорядні обов’язки.

Багато керівників шкіл зізнаються, що регулярно виконують завдання поза межами посадової інструкції — організовують заходи, вирішують технічні проблеми, взаємодіють із громадськістю. Часто така діяльність відбувається у неробочий час.

Що рекомендує освітній омбудсмен:

  • Оптимізувати документообіг за допомогою цифрових інструментів;
  • Передати господарські та технічні функції профільним фахівцям;
  • Забезпечити підтримку керівників через навчальні програми, консультації та професійні мережі.

«Перевантаження керівників відволікає від головного — розвитку якісного освітнього середовища. Необхідне системне перегляд функцій та підтримка освітніх управлінців», — йдеться у повідомленні Служби омбудсмена.

Детальні результати опитування доступні на офіційному сайті освітнього омбудсмена.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Зарахування учнів до закладу освіти: уникаємо помилок

Ознайомтеся з порядком зарахування учнів до початкової школи, гімназії, ліцею, з вимогами до подачі документів для зарахування, а також скористайтеся порадами, як уникнути конфліктів з батьками, якщо прийнято рішення відмовити у зарахуванні
72671

Порядок зарахування, відрахування та переведення учнів: як застосовувати на практиці

Порядок зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти МОН затвердило ще у квітні 2018 року. У 2024 році до цього Порядку тричі вносили зміни. Візьміть до уваги його основні положення
9984

Завдання та обов’язки вчителя у посадовій інструкції за новим Профстандартом

З’ясуємо, які завдання й обов’язки визначають у посадовій інструкції вчителя закладу загальної середньої освіти. Врахуємо функції вчителя, визначені новим Професійним стандартом
25774

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді