Недоречні обов’язки директорів: чому керівники шкіл не встигають займатися якістю освіти?
Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму
Служба освітнього омбудсмена України оприлюднила результати дослідження, яке висвітлює проблеми перевантаження керівників закладів загальної середньої освіти та їхніх заступників.
Підготовка до зими: скачати ЧЕКЛІСТ 🖨
Опитування, проведене спільно з ГО «Центр інноваційної освіти “Про.Світ”», хоч і не є репрезентативним, дає змогу окреслити загальні тенденції в організації їхньої роботи.
Більшість керівників шкіл працюють понад 8 годин на день. Найбільше часу забирає робота з документацією. Серед найпоширеніших обов’язків:
- розробка й затвердження документів (63,5%);
- організація документообігу та звітності (56,6%);
- дотримання вимог охорони праці та пожежної безпеки (42,8%).
Понад третина керівників відповідає за фінансові (37,1%) та господарські (також 37,1%) питання, хоча ці завдання часто не входять до їхніх прямих обов’язків. Ще 39,6% зосереджуються на адміністративній роботі.
- Чи можна прийняти на роботу вчителя під час літніх канікул
- Викладацька діяльність директора школи: чи укладати трудовий договір за сумісництвом
- Чи правомірно призупиняти дію трудових договорів з усіма працівниками, які в окупації
- Звільнення з роботи: підстави та базовий алгоритм дій
- Звільнення працівника за переведенням в інший заклад освіти: як скласти наказ і записати в трудову книжку
Водночас якість освітнього процесу, яка має бути ключовим фокусом, перебуває в пріоритеті лише у 34,6% респондентів. Велику частину часу забирають другорядні обов’язки.
Багато керівників шкіл зізнаються, що регулярно виконують завдання поза межами посадової інструкції — організовують заходи, вирішують технічні проблеми, взаємодіють із громадськістю. Часто така діяльність відбувається у неробочий час.
Що рекомендує освітній омбудсмен:
- Оптимізувати документообіг за допомогою цифрових інструментів;
- Передати господарські та технічні функції профільним фахівцям;
- Забезпечити підтримку керівників через навчальні програми, консультації та професійні мережі.
«Перевантаження керівників відволікає від головного — розвитку якісного освітнього середовища. Необхідне системне перегляд функцій та підтримка освітніх управлінців», — йдеться у повідомленні Служби омбудсмена.
Детальні результати опитування доступні на офіційному сайті освітнього омбудсмена.