Фейкові завдання з історії: УЦОЯО спростовує маніпуляції щодо НМТ

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Маніпуляції навколо НМТ з історії України: УЦОЯО спростовує дезінформацію

Проходження НМТ з історії України

report_11614439.gif   Зміни та новації в законодавстві: червень 2025
   Скачати  

             

У соціальних мережах масово поширюється маніпулятивний контент щодо завдань з історії України в межах національного мультипредметного тесту. Автори таких повідомлень стверджують, що програма ЗНО, на основі якої створено тестові запитання, нібито фокусується на малозначущих подіях та особах, що, за їхніми словами, більше перевіряє пам’ять, а не здатність до історичного аналізу.

👨‍🎓 НМТ - 2025

Деякі користувачі поширюють приклади нібито абсурдних історичних персоналій та подій, посилаючись на неякісні чи вигадані тестові запитання, які, як вони стверджують, були частиною цьогорічного НМТ.

У Центрі оцінювання якості освіти ці повідомлення категорично спростовують. Як наголошують, що програма для НМТ з історії України формується на основі шкільного курсу, затвердженого МОН. Особи та події, які висміюють критики, у цій програмі переважно не згадуються.

Також неправдивою є розповсюджена теза про необхідність знання десяти російсько-турецьких війн — така вимога в програмі відсутня, зокрема й тому, що цієї кількості воєн фактично не існувало.

Як зауважили в УЦОЯО, частина прикладів у соцмережах базується на викривлених чи навіть вигаданих версіях завдань, які могли бути отримані шляхом недоброчесних дій під час тестування. Проте навіть у такому разі учасники НМТ зобов’язані здавати чернетки при виході з аудиторії, що значно ускладнює несанкціоноване поширення матеріалів.

Більшість розповсюджених скарг містять неправильно сформульовані умови, помилкові або маніпулятивно дібрані варіанти відповідей, а також викривлені історичні факти. Приклади, які наводять користувачі, часто не відповідають справжнім тестам. Зокрема, в одному з випадків автор «альтернативного» завдання просто ігнорував часовий контекст ХІХ століття, внаслідок чого зміст завдання було суттєво спотворено.

Фейкові завдання НМТ-2025 з історії України

А ось оригінал завдання, із яким працювали учасники тестування.

Фейкові завдання НМТ-2025 з історії України

УЦОЯО наголошує, що всі тестові завдання проходять ретельну перевірку двома незалежними експертами, які оцінюють їх відповідність програмі, коректність формулювання та відсутність фактичних помилок. Після цього завдання проходять апробацію серед реальних учнів або студентів.

Фахівці також підкреслюють, що завдання в НМТ з історії України не зводяться лише до перевірки фактичних знань. У тестах обов’язково враховують хронологічну та просторову компетентності, тобто здатність орієнтуватися у часових рамках подій та їхньому географічному контексті.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Більше сонця, більше руху: чому літо – найкращий час для фізичного виховання дошкільнят

Одним із найважливіших завдань у літній період є оздоровлення дітей. Забезпечте максимальне перебування дошкільників на свіжому повітрі, рухову діяльність, систематичне загартування, раціональне харчування. Дізнайтеся про основні напрямки фізичного виховання в ЗДО
14210

Інтерактивні методи навчання для усіх: від дошкільників до педагогів

У чому полягає інтерактивне навчання та які інтерактивні методи використовувати в роботі з дошкільниками, учнями й педагогами. Принципи, завдання, класифікації, приклади інтерактивних методів навчання
216813

Як проводити батьківські збори в школі

Батьківські збори в школі— основний спосіб комунікації педагогічного колективу з батьками. Щоб збори були вдалі, а освітня робота ефективна, розглянемо види, форми проведення і тематику батьківських зборів
46124

Свято Івана Купала в дитсадку

Свято Івана Купала в дитсадку: традиції, символи, сценарії. Як адаптувати народні традиції до сучасних умов та провести з дітьми забаву
13256

Блог вчителя початкових класів: як почати і не зупинитися на півдорозі

Аналізуємо блоги вчителів, їхні завдання, зміст і оформлення. З'ясуєте, на які їхні особливості як медіаресурсів варто зважати. Це дасть змогу на перспективу вести блог учителя без зайвих зусиль і так довго, скільки буде потрібно.
82

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді