Нове у дошкільній освіті: Концепція цифрової гігієни дітей

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
МОН пропонує до громадського обговорення проєкт Концепції цифрової гігієни дітей дошкільного віку

 Нове у дошкільній освіті: Концепція цифрової гігієни дітей

  GIF_unna.gif Проєкт Концепції цифрової гігієни дітей дошкільного віку
  Скачати  

Міністерство освіти і науки пропонує до громадського обговорення проєкт Концепції цифрової гігієни дітей дошкільного віку (далі — Концепція). Концепцію  розроблено з метою реалізації Закону України від 06.06.2024 № 3788-IX «Про дошкільну освіту».

Мета Концепції — забезпечити цифрову гігієну дітей через формування у них відповідних компетентностей і підвищення обізнаності дорослих, дотичних до використання цифрових технологій дітьми.

💳 Зміни в оплаті праці педагогів ЗДО

Нове у дошкільній освіті: Концепція цифрової гігієни дітейСтрок реалізації Концепції – 2025-2028 роки.

Що таке цифрова гігієна

Цифрова гігієна (в цьому документі) – це сукупність правил, практик та навичок, спрямованих на безпечне, раціональне та відповідальне використання цифрових технологій і ресурсів. Цифрова гігієна охоплює дії, які допомагають захистити фізичне, психологічне та інформаційне благополуччя дитини у цифровому середовищі.

Цифрові технології: ризики

Використання цифрових технологій дітьми дошкільного віку має негативний вплив на:  

  • фізичне здоров’я — зниження фізичної активності, напруження очей, порушення зору, постави тощо;
  • психічне здоров’я та психологічний стан — зниження концентрації уваги, гальмування розвитку уяви, ризик емоційного перевантаження, втрата інтересу до інших видів діяльності тощо;
  • когнітивний розвиток — гальмування розвитку критичного мислення, творчості, мовлення тощо;
  • соціальний розвиток — зменшення часу на «живе» спілкування з однолітками та дорослими.

Крім того, онлайн-контент може містити небезпеку, якщо:

  • містить насильство, агресію, рекламу тощо;
  • порушує безпеку даних, якщо діти діляться особистою інформацією.

Завдання та заходи, які визначає Концепція  

У Концепції визначено завдання щодо забезпечення цифрової гігієни дітей:

  • створення безпечної цифрової інфраструктури суб’єктів освітньої діяльності;
  • ефективне попередження та протидія негативним наслідкам використання цифрових технологій дітьми дошкільного віку;
  • формування цифрової компетентності в учасників освітнього процесу.

Щоб створити безпечну цифрову інфраструктуру суб’єктів освітньої діяльності, необхідно:

  • удосконалити нормативно-правову базу з питань використання цифрових технологій в освітньому середовищі. Виконавці — МОН, МОЗ, НАПН (за згодою), Мінцифри; строк виконання – 2025—2028 роки;
  • сприяти розробленню україномовного освітнього цифрового контенту для дошкільної та/або позашкільної освіти. Виконавці — МОН, Мінцифри, НАПН (за згодою), громадські об’єднання та міжнародні організації (за згодою); строк виконання – 2025—2028 роки;
  • запровадити моніторинг забезпечення цифровими технологіями працівників суб’єктів освітньої діяльності. Виконавці — ДНУ ІОА (за згодою), МОН; строк виконання – 2025—2028 роки.

Зауваження та пропозиції до проєкту Концепції приймаються у довільній формі до 14 квітня 2025 року на електронну адресу: [email protected].

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Фізкультура в 1 класі Нової української школи

Як організувати урок фізичної культури в 1-му класі за Типовою освітньою програмою для закладів загальної середньої освіти, розробленою під керівництвом О. Савченко
103058

Порядок створення груп подовженого дня в початковій школі

Групи продовженого дня допомагають дітям успішно навчатися та розвиватися, а також полегшують життя їхнім батькам. Оглянемо алгоритм утворення та функціонування ГПД у закладах загальної середньої освіти. Також уточнимо особливості діяльності інклюзивних ГПД
169816

Безперервний професійний розвиток медичних сестер закладів дошкільної освіти

Цей матеріал допоможе медичним сестрам дошкільних закладів правильно спланувати та організувати свій професійний розвиток, підготуватися до атестації та виконати всі вимоги Наказу № 650
79

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді