У МОН проводять додатковий відбір проєктів для надання субвенції на облаштування захисних споруд

МОН оголошує додатковий відбір проєктів для розподілу залишків обсягу субвенції

Участь у відборі для отримання коштів на облаштування укриттів

Перевірки та інституційний аудит: яка різниця

У Міністерстві освіти і науки оголосили про проведення додаткового відбору проєктів в межах Харківської області для відбору об’єктів та здійснення розподілу залишків обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на облаштування безпечних умов у закладах, що надають загальну середню освіту.

Це зроблено відповідно до Закону України «Про державний бюджет України на 2024 рік», Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на облаштування безпечних умов у закладах, що надають загальну середню освіту, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 28 квітня 224 р. № 419 та Постанови Кабінету Міністрів України від 05 листопада 2024 року № 1265 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо надання субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам». 

Як зазначено в умовах Порядку, субвенція спрямовується виключно на:

  • реалізацію проєктів, пов’язаних із новим будівництвом захисних споруд цивільного захисту в закладах загальної середньої освіти;
  • реконструкцію, капітальний ремонт інших об’єктів, зокрема тих, що становлять фонд захисних споруд цивільного захисту в закладах загальної середньої освіти, за умови подальшої можливості їхнього використання як споруд подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційних укриттів, протирадіаційних укриттів або сховищ. 

Зокрема, субвенція спрямовується закладам загальної середньої освіти в разі, якщо заклад освіти, у якому планується будівництво захисних споруд цивільного захисту або реконструкція, реставрація чи капітальний ремонт інших об’єктів, зокрема і тих, що становлять фонд захисних споруд цивільного захисту, відповідає таким критеріям:

  • освітній процес здійснюється за дистанційною та/або змішаною формою навчання;
  • у закладі освіти відсутні захисні споруди цивільного захисту (сховища, протирадіаційні укриття) чи найпростіші укриття, або наявні такі укриття, проте не використовуються закладами освіти та потребують капітального ремонту чи реконструкції;
  • кількість учнів у закладі освіти становить 200 та більше осіб;
  • після завершення реалізації проєкту збільшиться кількість здобувачів загальної середньої освіти, які зможуть навчатися за очною, поєднанням очної та дистанційної форм здобуття освіти;
  • об’єкт, який планується споруджувати коштом субвенції, має розроблену та затверджену в установленому законодавством порядку проєктно-кошторисну документацію;
  • наданий обсяг субвенції гарантовано може бути використаний до кінця поточного року.

Однією з обов’язкових умов надання субвенції також є гарантія співфінансування коштом місцевого бюджету в обсягах не менших ніж визначені пунктом 5 Порядку та умов і першочергового спрямування коштів місцевого бюджету на реалізацію проєктів.

Першочергове спрямування субвенції здійснюється для закладів загальної середньої освіти, які:

  • мають статус опорного;
  • надали гарантії щодо організації навчання за очною формою, поєднанням очної та дистанційної форм здобуття освіти;
  • мають рішення засновника (розпорядника субвенції за місцевим бюджетом) щодо співфінансування проєкту в межах не нижче, ніж визначені пунктом 5 Порядку та умов;
  • мають нижчу вартість проєкту з розрахунку на одного здобувача освіти, працівника закладу освіти, для яких буде забезпечено укриття;
  • передбачили у проєктній (проєктно-кошторисній) документації розділу «Устаткування, меблі та інвентар»;
  • після завершення реалізації проєкту забезпечать навчання за очною формою для більшої кількості здобувачів освіти.

Зі свого боку, комісія МОН розглядає проєкти, подані обласними державними адміністраціями (військовими адміністраціями) відповідно до пункту 61 Порядку та умов, у межах граничних обсягів, встановлених додатком 5 до Порядку та умов для Харківської області, які може бути розподілено.

Для формування переліку об’єктів облдержадміністрації (військові адміністрації подають МОН загальний перелік проєктів, що пропонуються для фінансування коштом субвенції, сформований з урахуванням вимог Порядку та умов та такі документи:

  • картка закладу загальної середньої освіти;
  • проєктно-кошторисна документація;
  • копія розпорядчого документа про затвердження проєктно - кошторисної документації;
  • рішення засновника про співфінансування або гарантійний лист, наданий засновником закладу загальної середньої освіти;
  • гарантійний лист засновника закладу загальної середньої освіти про дотримання ним умов щодо забезпечення реалізації проєкту на умовах співфінансування, вчасного використання субвенції в повному обсязі, використання субвенції до кінця поточного року й забезпечення архітектурної доступності для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення та першочергове спрямування коштів місцевого бюджету на реалізацію проєкту;
  • гарантійний лист відповідної облдержадміністрації (військової адміністрації).

Облдержадміністрації (військові адміністрації) можуть подати до МОН загальний перелік проєктів, реалізацію яких пропонують коштом субвенції до 13 листопада 2024 року. 

За інформацією МОН

Рекомендації МОН щодо атестації

Статті за темою

Усі статті за темою

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця.
93089

Атестація вчителів: Що? Де? Коли?

Процедура атестації педагогічних працівників триває ледь не увесь навчальний рік. Нелегко всі процеси тримати в голові — що й коли підготувати, виконати… Тож зібрали тут основне
93256

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань.
46276

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді