Реалізовуємо варіативну складову дошкільної освіти

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Перед педагогами та батьками часто постає запитання: як забезпечити реалізацію різнобічних здібностей дитини дошкільного віку? Саме з цією метою державний стандарт передбачає варіативну складову дошкільної освіти, яка значно розширює освітній простір дітей. Про варіанти реалізації цієї складової, підготовку старших дошкільників до школи та інше — у квітневому числі журналу «Вихователь-методист дошкільного закладу».

Оптимальною формою задоволення потреб та інтересів дітей дошкільного віку є поглиблена гурткова робота. Про особливості організації гуртка в дошкільному закладі, зокрема алгоритм дій зі створення гуртка, читайте у матеріалі «Реалізуємо варіативну складову дошкільної освіти» у журналі «Вихователь-методист дошкільного закладу».

Загальновідомо, що збереження здоров’я кожної дитини — це один із основних напрямів діяльності дошкільного навчального закладу. А ефективною формою організації роботи з розвитку здорової та життєво компетентної особистості є гурткова робота. Про особливості організації гурткових занять, співпрацю з родинами дітей, які відвідують гурток, — у статті «Гурток як засіб формування основ здорового способу життя».

У дошкільному навчальному закладі можуть функціонувати гуртки різного профільного спрямування. Так, з метою розвитку мовлення та творчих здібностей дошкільників доцільно організувати, наприклад, літературну студію. Засідання такої студії на теми «Віршування» та «Зустріч із відомим поетом» — у статті «Літературна студія «Поети й поетеси».

У цьому числі пропонуємо добірку матеріалів для роботи зі старшими дошкільниками, зокрема з розвитку мовлення, логіко-математичних здібностей дітей, формування їхніх уявлень про простір і час тощо. Це такі статті, як-от: «Простір і час у житті дитини дошкільного віку», «Математика у грі», «Логіко-математичний розвиток старших дошкільників засобами казки», «Навчаємо дітей грамоти творчо».

Продовжуємо публікувати тренінги для педагогів. Про те, які базові потреби дитини мають стати психологічною основою її взаємин із педагогом, а також як організувати освітніх процес із урахуванням цих потреб, — у тренінгу «Практика реалізації педагогіки розуміння». А поліпшити свою дикцію та техніку мовлення педагоги зможуть під час тренінгу «Техніка мовлення. Робота над удосконаленням дикції».

У цьому числі журналу для вас також:

  • інформація про Усесвітній день молока та рекомендації щодо відзначення цього свята з дошкільниками;
  • конспект інтегрованого заняття для дітей старшого дошкільного віку «Знають дорослі й діти: молоко — найкорисніше у світі»;
  • сценарій музично-спортивної розваги до Дня захисту дітей для дітей середнього дошкільного віку «Спритні рятівники».

Про все це та інше — у квітневому числі журналу «Вихователь-методист дошкільного закладу».

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Тренер-АІ: як штучний інтелект змінює онлайн-уроки фізкультури

Чи замінить ШІ вчителя? Ні. Але він осучаснить уроки НУШ, компенсує відсутність очного контролю та зекономить час на підготовку. Використовуйте ШІ для кращої педагогічної взаємодії - про це далі у статті
142

Графік відпусток у закладі освіти

Графік відпусток — обов’язковий документ. За відсутність графіка чи не ознайомлення з ним працівників Держпраці притягує керівників до адміністративної відповідальності. Перевірте, чи правильно склали, затвердили й погодили документ
62441

Від рутини до творчості: як використовувати штучний інтелект в методичній роботі

Скористайтеся можливостями штучного інтелекту, щоб урізноманітнити методичну роботу з педагогами. Підкажемо, які нейромережі стануть у пригоді під час професійної діяльності
2774

Персоналізація за 5 хвилин: як штучний інтелект допомагає створювати унікальні завдання та тести для учнів

Інтернет-ресурси, зокрема нейромережі, стрімко набирають популярності. Ознайомтеся з основними відомостями про нейромережі та штучний інтелект в освітньому процесі. Скористайтеся досвідом, як створювати за їх допомогою навчальний контент і розвивати в учнів критичне мислення
1719

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді