Кабмін виділив додаткові кошти на облаштування укриттів у закладах освіти

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Уряд виділив додаткові 5 мільярдів на укриття у школах та профтехах

Кошти на облаштування укриттів у закладах освіти

Як організувати безпечний простір для дитини

У Кабінеті Міністрів України затвердили дотацію у розмірі 5 млрд гривень на облаштування укриттів у закладах загальної середньої та професійно-технічної освіти.

Згідно з постановою, кошти розподілено між 77 закладами освіти проєктами у 8 прифронтових та прикордонних з росією областях. З них — 24 укриття у закладах ПТО та 53 — у школах.

Зокрема, Міністерство освіти і науки України визначало потребу в укриттях для цих закладів, використовуючи комплексний підхід до інфраструктурного планування. Для оцінювання потреби в укриттях використовувалось понад 10 різних показників та моделювання за різними сценаріями за допомогою технології Palantir.

Потреби оцінювалися з урахуванням не лише кількісних показників, де кількість шкіл дорівнює кількості укриттів. Також під час пріоритезації закладів освіти враховувалося:

  • до якої зони ризику належить громада;
  • наявність понад 200 учнів у закладі (виняток — громади, у яких в жодному закладі немає укриття);
  • можливість підвезення дітей з інших шкіл, а також можливість організації позмінного навчання.

Особливу увагу надавали тим закладам, де навчання проводиться суто дистанційно через відсутність укриттів.

Такий комплексний підхід, а також співпраця з областями дали змогу ретельно визначити пріоритетність кожного об'єкта. Забезпечуючи ефективне використання виділених коштів і покращення безпекової інфраструктури освітніх закладів, влада зможе повернути якомога більше дітей до очного навчання.

«У впровадженні освітніх політик ми фокусуємося на data-driven-підході. Адже якісні дані — основа ефективних управлінських рішень. Завдяки технології Palantir, яка дозволяє моделювати різні сценарії ухвалення рішень, ми визначили ще 77 шкіл та профтехів, між якими розподілять додаткові 5 млрд грн субвенції. І приблизно 66 тисяч дітей у прифронтових та прикордонних регіонах зможуть повернутися до безпечного очного навчання. Ми бачимо, як технології та інновації прискорюють процес і дають змогу швидше впроваджувати зміни», — акцентував віцепрем'єр-міністр з інновацій, розвитку освіти, науки та технологій Михайло Федоров.

Окрім того, виділення додаткових 5 мільярдів гривень на укриття в прифронтових регіонах є частиною реалізації інфраструктурного компонента комплексної політики «Школа офлайн». Інвестиція в безпеку — це передумова для впровадження всіх інших складових цієї політики. Детальніше про них читайте тут.

«Повернення до офлайну потребує значних інвестицій, але вони виправдані, бо спрямовані насамперед на подолання освітніх втрат і розвиток нашого людського капіталу. Саме тому ми активно працюємо над залученням додаткового фінансування. Дотація у розмірі 5 мільярдів грн — це не лише про створення укриттів та безпеку освітнього процесу, а й про якісну освіту, соціалізацію та швидший розвиток учнів та учениць. Вдячний Міністерству фінансів за співпрацю. Поліпшення освіти наших дітей — пріоритет для держави», — зауважив міністр освіти і науки Оксен Лісовий.

Зокрема, уряд виділив додаткові 216 мільйонів гривень на закупівлю автобусів для підвезення дітей до шкіл, обладнаних укриттями. Нагадаємо, цьогорічна субвенція на автобуси — 1 мільярд гривень. 

Додаткове фінансування — це про створення можливостей для якісної освіти на прифронтових територіях не лише у школах, але й у закладах професійно-технічної освіти.

«Інвестиції у безпечне освітнє середовище закладів професійно-технічної освіти особливо важливі, адже онлайн-навчання не підходить для практичних спеціальностей. Учні профтехів, що проживають у гуртожитках поблизу кордону з країною-агресором, потребують надійних укриттів для змішаного навчання, щоб опановувати навички тих чи інших професій. Створення таких умов є критично важливим для ефективного якісного навчання і сталого розвитку цих освітніх закладів», — зазначив заступник міністра освіти і науки Дмитро Завгородній.

Джерело: МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
158

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54090

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
655

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110849

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді