Омбудсмен вважає неправомірним початок навчального року в серпні

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Освітній омбудсмен вважає, що початок навчання в серпні є порушенням

Початок нового навчального року

Розвиток комунікативних навичок педагогів: план роботи

Достроковий початок навчального року в середині серпня є порушенням чинного законодавства.

Таку тезу висловив освітній омбудсмен Сергій Горбачов, коментуючи рішення деяких місцевих органів влади про початок навчального року з 19 серпня.

Як він зауважив, під час дії воєнного стану тривалість навчального року, дата його початку та закінчення визначаються Кабінетом Міністрів.

Проте нині відповідна постанова уряду, що регулює початок та закінчення 2024/25 навчального року, ще не видана, тому правових підстав розпочинати новий рік раніше 1 вересня немає.

За словами освітнього омбудсмена, порушенням чинного законодавства є відкликання педагогів з літніх відпусток, що мають тривати 56 днів і зазвичай закінчуються у другій половині серпня.

Також він зазначив, що відкликання педагогів з відпустки заборонено законодавством.

«Чи можна відкликати вчителів з відпустки раніше? Ні, це заборонено законодавством — відповідно до статті 79 Кодексу законів про працю України, відкликати з відпустки можна лише для відвернення стихійного лиха, виробничої аварії або негайного усунення їх наслідків; для відвернення нещасних випадків, простою, загибелі або псування майна підприємства, установи, організації. Працівник має надати згоду для відкликання його з відпустки! Початок навчального року під ці причини не підпадає. Тобто відкликати раніше — це порушити трудове законодавство», — акцентував Сергій Горбачов.

Джерело: FB-сторінка Сергія Горбачова

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54040

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
513

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110750

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11703

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді